Aviseringar
Rensa alla

Stoppa Stockholmsprogrammet - för yttre och inre frihet


Ämnesstartare

Stockholmsprogrammet är EU:s nästa femårsplan för sk. "inre säkerhet", polis och gränssamarbete. Programmet kommer att läggas fram på ministermötet för rättsliga och inrikesfrågor 15-17 Juli i Stockholm och antas 30 November-1 December i Bryssel.

Den femtonde juli arrangeras kl. 17.00 en demonstration på Södermalmstorg (Slussen) mot Stockholmsprogrammet, migrationspolitiken och övervakningssamhället.

Stoppa Stockholmsprogrammet
Pirater mot Stockholmsprogrammet


   
Citera
Ämnesstartare

Stockholmsprogrammet innebär bland annat:

Ett utökat samarbete mellan EU och USA "in the field of freedom, security and justice".

Nationella anti-terroristcenter i alla EU-stater, som skall rapportera in till Bryssel.

Alla EU-stater skall dela sin underrättelseinformation med alla andra medlemsländer.

Mer, och mer effektiv, "data-mining".

Realtidstillgång till uppgifter om till exempel medborgarnas resor, bankaffärer, mobilpositioner, internetanvändning samt till
fingeravtryck och porträtt.

Effektiviserad övervakning genom aktiv insamling av enskilda medborgares elektroniska fotspår.

EU-standardisering av övervakning.

EU-harmonisering för att undanröja legala hinder för övervakning och avlyssning.

Analys på EU-nivå av matrial från medlemsstaternas övervakning och massavlyssning.

En utökad EU-byråkrati för övervakning, avlyssning och analys, kallad SitCen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Later skitmysigt! Javla utveckling man aer pa vag mot. Tvi.


   
SvaraCitera

Allt för att skydda oss mot så kallade 'terrorister'
~.~
Som vi vet är och har blivit sponsrade av USA/CIA..

Nåväl, jag väntar fortfarande på dagen då alla skall få ett chip installerat med ID, bankkort, samt kontant-spårning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Realtidstillgång till uppgifter ombankaffärer

beslutades för flera år sedan och är redan satt i system


   
SvaraCitera

Om inte Piratpartiet kommer in i Riksdagen nu 2010 så går ju detta llandet helt snätt. Vi kommer ju få leva med Reignfelt som diktator då.. nej fyfan. Jag drar till norge eller så går jag med i någon statskupp eller nått


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Stoppa Stockholmsprogrammet

Skall sympatisera genom att klä mig helt i vitt. Kan inte göra så mycket annat i norrbotten.

armagan:

Om inte Piratpartiet kommer in i Riksdagen nu 2010 så går ju detta llandet helt snätt.

Nä, miljöpartiet är lösningen. 🙂


   
SvaraCitera

armagan:

Om inte Piratpartiet kommer in i Riksdagen nu 2010 så går ju detta llandet helt snätt

Piratpartiet är inte det enda partiet som är emot överbevakningssamhället, och OM de var det skulle de ändå inte kunna åstakomma något om alla andra partier ändå bara röstar för ett bevakningssamhälle. Demokrati, its a bitch.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror inte att det räcker att vara "emot övervakningssamhället". Man måste förstå varför övervakningssamhället uppstår och formulera ett alternativ till det nuvarande samhället. Man kan tyvärr inte bara plocka bort de bitar man inte gillar ur kakan.

Brett engagemang mot Stockholmsprogrammet
http://www.dagenskonflikt.se/jesper/brett-engagemang-mot-stockholmsprogrammet/

Västvärlden överger demokratiska värden
http://ejnermark.blogspot.com/2009/07/vastvarlden-overger-demokratiska-varden.ht...

I dagens DN finns även en text om romanen ”Du sköna nya värld” av Aldous Huxley, i artikelserien "10 böcker som förändrade värden".

”Du sköna nya värld” är på ungefär samma tema som George Orwells 1984, men har inte fått lika stort genomslag vilket är synd då boken är bättre skriven än 1984 och framförallt mer aktuell.

http://www.dn.se/dnbok/aldous-huxley-du-skona-nya-varld-1.910238


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle gladerligen ha ställt mig och demonstrerat om jag hade bott i Stockholm men nu bor jag tyvärr i staden som gud glömde [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NU ÄR DET VÄL REVOLUTION PÅ GÅÅÅÅNG? JAG TYCKER ATT VÄNTAN BÖRJAR BLI LÅÅÅÅNG!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

NU ÄR DET VÄL REVOLUTION PÅ GÅÅÅÅNG?

Mm hur mycket skit tänker Svenskarna ta egentligen?? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Mm hur mycket skit tänker Svenskarna ta egentligen??

Äh vi sover som vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Äh vi sover som vanligt.

Framför allt är det konstigt att vi tolererar det här då vi inte har nåt direkt terroristhot å tala om..


   
SvaraCitera