Aviseringar
Rensa alla

stor åldersskillnad mellan vänner


Ämnesstartare

Har ni vänner som är mycket äldre än er (10-15 år) eller kan ni tänka er att ha det?

Jag tycker inte att ålder spelar någon roll när det gäller vänskap. En 25-åring och en 40-åring kan ha lika mycket gemensamt som två som är ungefär lika gamla. Sen är det väl vanligare med större åldersskillnad ju äldre man blir? Jag menar, en 15-åring kanske inte lika ofta umgås med personer som är typ 30


   
Citera
Ämnesstartare

Som du säger så är det lättare att ha sådana relationer när man är vuxen än när man är tex 15.
Har äldre vänner, funkar bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är 23 men jag känner mig som typ 15..haha. inte för att jag är omogen eller så, men iallafall. vet ej varför[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har inga men träffar jag någon och det visar sig att det funkar så, varför inte?

[love]


   
SvaraCitera

har 1 vän som är 42.

Edit: han blir 42 i oktober.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har haft det tidigare, men inte just nu. Håller med om att ålder inte behöver spela så stor roll, ofta påverkar det nog relationen en del men det kan ju vara en bra sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har kompis som är 29


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zapetta:

Har inga men träffar jag någon och det visar sig att det funkar så, varför inte?

[smile]

Det känns konstigt att tänka att jag skulle ha en manlig vän som var 15 år äldre än mig, men en kvinna går bra. heh.


   
SvaraCitera

Man måste ju fråga sig själv vad man får ut av vänskapen? 

vad gör man när man är under 18 liksom? Står och hänger någonstans, ser på tv och driver runt bara. Vad gör man över 18? Drar på fest, går ut och käkar/dricker, sticker på resor till fjällen eller hyr en bild och drar på roadtrip. 

pröva nu att sätta in en 15årig tjej och en 40årig man i dessa scenario? 
först och främst skulle väl ingen släpa med sin 15åriga vän på fest eller krogen? Sen skulle väl ingen förälder släppa iväg sin 15åring till fjällen med en 40åring? 

vad skulle funka då? Prata över chatt appar och ses i smyg där inga andra deltar. Ser ni inte hur illa det låter? 

även om ni inte gör något som kan uppfattas som sexuellt så är det ju en vänskap som är mycket ohälsosam. Även om din omgivning inte bryr sig så kan jag säga garanterat så gör 40åringens det! Han kan bli av med jobb, familj och bli stämplad som pedofil. Ni kan förstöra 40åringens liv.  Tänk på det! 

till sist. Tiden går så jävla snabbt! När ni väl är 18 kan ni göra vad ni vill sen. Varför bara inte vänta lite med att växa upp? 


   
SvaraCitera

CoronaViruset:
Man måste ju fråga sig själv vad man får ut av vänskapen? 

vad gör man när man är under 18 liksom? Står och hänger någonstans, ser på tv och driver runt bara. Vad gör man över 18? Drar på fest, går ut och käkar/dricker, sticker på resor till fjällen eller hyr en bild och drar på roadtrip. 

pröva nu att sätta in en 15årig tjej och en 40årig man i dessa scenario? 
först och främst skulle väl ingen släpa med sin 15åriga vän på fest eller krogen? Sen skulle väl ingen förälder släppa iväg sin 15åring till fjällen med en 40åring? 

vad skulle funka då? Prata över chatt appar och ses i smyg där inga andra deltar. Ser ni inte hur illa det låter? 

även om ni inte gör något som kan uppfattas som sexuellt så är det ju en vänskap som är mycket ohälsosam. Även om din omgivning inte bryr sig så kan jag säga garanterat så gör 40åringens det! Han kan bli av med jobb, familj och bli stämplad som pedofil. Ni kan förstöra 40åringens liv.  Tänk på det! 

till sist. Tiden går så jävla snabbt! När ni väl är 18 kan ni göra vad ni vill sen. Varför bara inte vänta lite med att växa upp? 

Lol du skriver på en tråd som har varit dött på 9 år nu


   
SvaraCitera