Aviseringar
Rensa alla

stor jävla bajs dugga!


Ämnesstartare

Lundi:

I min skola har de tagit ur en del från universitetet. T ex case. Det gör att vi får det lättare när vi väl ska plugga vidare.

Att de använder ord som man kan lära sig på 5 minuter för att verka coola och smarta och speciella, är det en friskola?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante:

Då behöver du ju inte vara orolig.

Jo, lätt att få ig.

Klorofyl:

Att de använder ord som man kan lära sig på 5 minuter för att verka coola och smarta och speciella, är det en friskola?

[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

[badgrin]

Det är en friskola, eller hur? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Det är en friskola, eller hur?

[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

[badgrin]

[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Det är en friskola, eller hur?[bigsmile]

säger vittra dig någonting? [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

säger vittra dig någonting? [no-no]

Så det är en friskola alltså, som jag trodde. [party]


   
SvaraCitera

Lundi:

I min skola har de tagit ur en del från universitetet. T ex case. Det gör att vi får det lättare när vi väl ska plugga vidare

Nej. Och sedan när har universitet case? De enda jag har hört har case är Vittra-skolor. Lyssna inte på vad skolor säger när de gör reklam för dig själva, de blåljuger.

Men du, sätt dig ned och läs på den åttafaldiga vägen, de fyra sanningarna, dharma och kharma. Konsekvensetik. utilitarism, instrumentalt värde, intrinsikalt värde, sinnelagsetik, pliktetik, det kategoriska imperativet, Jesus kärleksbudskap. Bhraman och bhrama, shiva och vishnu, kaststystemen, skillnaden mellan hinduismens sätt att se på återfödelse och buddhismens sätt att se på återfödelse.

New age är ganska intressant - men svårt att läsa på om efter som det alltid är så sjukt flummigt, men ett hett tips är ju att kunna en del om wicca, antroposofi, scientologi, raëliska rörelsen etc. etc.

Filosofi från grunden? En tredjedel av filosofin jag hade var etik och moral, därutöver fick vi välja att inrikta oss: vilka inriktningar har nu fått? Vem är eran idiotiska schemaläggare som lägger en hel filosofikurs första terminen i ettan? Filosofi och psykologi bör man definitivt inte läsa innan man börjat tvåan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

säger vittra dig någonting? [no-no]

Oh, vilken av dem? Gick på en vittraskola i hammarby sjöstad ett år (åk5) innan jag fick nog och stack därifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

Så det är en friskola alltså, som jag trodde.

[badgrin]

Hampie:

Nej. Och sedan när har universitet case? De enda jag har hört har case är Vittra-skolor. Lyssna inte på vad skolor säger när de gör reklam för dig själva, de blåljuger.

haha jag går i vittra.

Hampie:

New age är ganska intressant - men svårt att läsa på om efter som det alltid är så sjukt flummigt, men ett hett tips är ju att kunna en del om wicca, antroposofi, scientologi, raëliska rörelsen etc. etc.

New Age är den lättaste delen.[smile]

Hampie:

En tredjedel av filosofin jag hade var etik och moral, därutöver fick vi välja att inrikta oss: vilka inriktningar har nu fått? Vem är eran idiotiska schemaläggare som lägger en hel filosofikurs första terminen i ettan? Filosofi och psykologi bör man definitivt inte läsa innan man börjat tvåan.

Jag ska kunna olika teorier, filosofer, filosofin i samhället.. allt möjligt. Det är väldigt mycket iallafall. Vi kommer sluta kursen filosofi i tvåan, vilket är skönt. Men då kommer vi ha psykologi. Det jag inte riktigt förstår är att de lägger enormt mycket plugg på en dag, sedan är filosofin väldigt nytt också, så jag tycker att det är svårt att skaffa en förståelse fort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hezkirin:

Oh, vilken av dem? Gick på en vittraskola i hammarby sjöstad ett år (åk5) innan jag fick nog och stack därifrån.

haha .. LOL!
Går dock inte i åk 5[party]
Vittra på södermalm, en udda liten pytte skola.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

Vittra på södermalm, en udda liten pytte skola.

Lestradska?


   
SvaraCitera

Lundi:

haha jag går i vittra.

Mm.. Bara de som kör med case. Projektarbete ger faktiskt ingen större hjälp på universitetet för där finns inga fåniga små sagor om Kaspar Hauser eller en miöjökonferens man skall snacka gojja på: där skall man göra något konkret och prestera bra, utan gulligull.

Lundi:

ag ska kunna olika teorier, filosofer, filosofin i samhället.. allt möjligt.

Det där låter extremt vitt.

Lundi:

Det är väldigt mycket iallafall. Vi kommer sluta kursen filosofi i tvåan, vilket är skönt.

Problemet är att den kognitiva utvecklingen inte är klar förrens när man är typ 18-19 och att man behöver den för att kunna greppa filosofi och psykologi.

Lundi:

Det jag inte riktigt förstår är att de lägger enormt mycket plugg på en dag, sedan är filosofin väldigt nytt också, så jag tycker att det är svårt att skaffa en förståelse fort.

Filosofi är svårt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Hezkirin:

Lestradska?

De har bytt namn numera, hela Vittra avskaffade efternamnsnamnen.. Mitt gamla Nyholmska heter numera Vittra i Saltsjö-Boo <.<.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Det där låter extremt vitt.

så känns det också.

Hampie:

Problemet är att den kognitiva utvecklingen inte är klar förrens när man är typ 18-19 och att man behöver den för att kunna greppa filosofi och psykologi.

mh, men jag har ingen aning.[sad] Är inte direkt intresserad att plugga filosofi, vill bara göra klar kursen.

Hampie:

Filosofi är svårt.

ohyes, mycket eget tänkande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera