Aviseringar
Rensa alla

stor mängd skulle inte ha kvar körkortet...


Ämnesstartare

Om alla över, vi säger 30+ skulle ta om sitt teoriprov för Bil, Med alla nya regler och märken.

klarar man det får man tillbaka sitt körkort, klarar man inte drar dom in körkortet.

ja skulle tro att minst 50% av alla som har körkort nu skulle bli av med det.
Då blir vägarna tomma.
Vad tror ni?


   
Citera

öh relevant för att? [mad]


   
SvaraCitera

Unleash:

Vad tror ni?

jag tror inte man bryr sig så mkt.

samma med att när man kör upp. då gör man säkerhetskontroll. min säkerhetskontroll idag är att starta motorn. går den igång är min säkerhetskontroll klar o jag har bara haft körkort i ett halvår.

grejen med körkort är att du sj ska klara att utvecklas som bilist. det finns inga krav att du måste kunna X antal vägmärken men efter att körkortet blir permanent så kan du nog med förnuft o erfarenhet kunna lista ut nya vägmärken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De e sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om man skulle göra ett omprov där man körde enligt alla regler skulle säkert 50% få körkortet indraget. Men det handlar inte om att man kör sämre.

Det hela handlar om att man kör mer med känsla och förnuft. Ibland gör man bra i att töja eller rent av skita i reglerna för att underlätta framfarten för alla. Tex så kanske man ökar farten lite om man märker att det bildas en kö bakom en trots att man ligger enligt hastighetsbegränsingen.

Detta skulle ju förstås ogillas vid en eventuell uppkörning.

Att folk i 30-50 årsåldern ofta kör lite för fort tycker jag är okej. Dom har mer körvana, större avsökningsfält och kör därmed säkrare/bättre än nån med nytaget körkort som kör enligt alla regler.


   
SvaraCitera

Unleash:

ja skulle tro att minst 50% av alla som har körkort nu skulle bli av med det.
Då blir vägarna tomma.
Vad tror ni?

Erm, det är vi som är runt 18-25 som är sämst på vägarna LOL


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underbarnet:

Erm, det är vi som är runt 18-25 som är sämst på vägarna LOL

inte alltid. men de är ju en fördel för dom äldre eftersom dom har mer körvana och kunskap.

de e väl från person till person.


   
SvaraCitera

ok


   
SvaraCitera

Unleash:

inte alltid. men de är ju en fördel för dom äldre eftersom dom har mer körvana och kunskap.

de e väl från person till person.

18åringar är för små för att köra bil thats it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underbarnet:

18åringar är för små för att köra bil thats it.

Det är väl för att 18-åringar inte har fått körvana än. Om de inte skulle få köra så skulle de ju aldrig kunna få körvana heller [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unleash:

Vad tror ni?

rätt nice ur miljösynpunkt kanske![bigcheers]


   
SvaraCitera

ninjagrisen:

Det är väl för att 18-åringar inte har fått körvana än. Om de inte skulle få köra så skulle de ju aldrig kunna få körvana heller

ja men en 20 åring ska inte klaga på att folk kör dåligt, Han kör nog över hastigheterna.. Som vanligt.. Leker och tror han är bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Underbarnet:

ja men en 20 åring ska inte klaga på att folk kör dåligt, Han kör nog över hastigheterna.. Som vanligt.. Leker och tror han är bra.

Jag som inte ens har körkort klagar iofs på hur andra kör som fan. Men det är mest att jag blir frustrerad över folk som inte har insett att det finns blinkers på bilen.

Dold text: och måste bara säga att jag har beundrat din bild väldigt länge [blush]


   
SvaraCitera

metafor:

rätt nice ur miljösynpunkt kanske!

förbjud bilen. då blire ännu nice:are [rolleyes]


   
SvaraCitera

ninjagrisen:

Jag som inte ens har körkort klagar iofs på hur andra kör som fan. Men det är mest att jag blir frustrerad över folk som inte har insett att det finns blinkers på bilen.

[rolleyes] alla irriterar sig på något, och alla gör samma fel själva

Dold text: tack[bigsmile]


   
SvaraCitera