Aviseringar
Rensa alla

Stor skillnad


Ämnesstartare

Jag tycker det är så HIMLA stor skillnad mellan hur långa dagar o hur mkt läxor man har i gymnasiet. För mig personligen går det extremt mkt i vågor, ibland sitter jag inne och pluggar hela helgen - ibland, som nu, har jag verkligen ingenting.

Visst, jag slutar runt halv 5 på onsdagar, men både måndag o fredag är jag hemma vid typ 12.. Samtidigt stressar andra kompisar ihjäl sig, slutar halv 5 varje dag OCH pluggar nätterna långa.

Jag går estetiskt, och det verkar vara rätt stor skillnad på hur mkt olika skolor läser av sitt inriktningsämne. Vissa har teaterlektion 3-4 gånger i veckan, andra har varje dag. En valbar kurs jag läser är obligatorisk på en annan skola. Det verkar skitskumt att alla läser samma antal timmar o poäng.

Och vad ska man hitta på under perioderna utan plugg, när man slutar kl. 12?! Jag dör av tristess...


   
Citera

Måla en tavla.


   
SvaraCitera

alvizz:

Och vad ska man hitta på under perioderna utan plugg, när man slutar kl. 12?! Jag dör av tristess...

Gnäller du seriöst på att ni har för lite plugg? Skaffa en vän


   
SvaraCitera

Jag har nästan aldrig läxor [bigsmile][bigsmile][bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Salocin:

Gnäller du seriöst på att ni har för lite plugg? Skaffa en vän

JA! För mig personligen blir det askonstigt när vi nyss har haft skitmkt att göra. Min hjärna kan inte växla mellan råplugg och inget plugg alls.

Jag skulle absolut inte banga på fler vänner (de som jag vill umgås med går i skolan till 4-5 varje dag...), men det är faktiskt inte världens lättaste sak att uppmana någon till [crazy] Försöker så gått det går, men är man ingen partyprisse blir det knappast lättare [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg till att du vill ha mer att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alvizz:

men det är faktiskt inte världens lättaste sak att uppmana någon till [crazy] Försöker så gått det går, men är man ingen partyprisse blir det knappast lättare [party]

[love]


   
SvaraCitera

Jobbigt då [n]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera