Aviseringar
Rensa alla

Stora Dumpstringstråden!


Ämnesstartare

Med tanke på polischefens uttalande i Göteborg nyligen, om att dumpstring är lagligt, så tänkte jag att då är det ju på tiden att uppmana er lite! Den här tråden handlar om dumpstring, dumpster diving, containerdykning eller vad man nu vill kalla det.

Så ut och dyk! Dykrapporter, tips om ställen, metoder, frågor, och anordnade UM-dyk om någon känner för det - allting passar bra i denna tråd!

Hur många UM:are som nu dyker får vi väl se [rolleyes].
Man kan ju alltid hoppas locka några fler!


   
Citera
Ämnesstartare

Tja det är ju inte harlemska containrar, säkert bara bananskal och inga kalashnikovs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska man dyka bland sopor? [sad]


   
SvaraCitera

friganism heter det väl ändå, sålänge man talar om mat

plockar grönsaker ibland, och konserver. inget jag för tillfället gör regelbundet dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horstat:

Tja det är ju inte harlemska containrar, säkert bara bananskal och inga kalashnikovs.

Wait, whut?

McLuver:

Ska man dyka bland sopor? [sad]

Yesbox! Gratis, fritt och gott 🙂

internet:

friganism heter det väl ändå, sålänge man talar om mat

Friganism är ju mer än handlingen, det är ju snarare att leva på det. Något jag inte gör. Dyker mest med vänner, för deras skull, men plockar även en del roliga grejer själv. Var är det du dykt någonstans? Vilken stad bor du i?

Jag ska ut och dyka imorgon, så om inte annat kommer en bra rapport då. För när vi är ute är det alltid bra!


   
SvaraCitera

Stringburka:

Var är det du dykt någonstans? Vilken stad bor du i?

Lund nu, aldrig gjort det här. Ska reka lite när jag har egen bostad, dvs i januari. Försöka byta ut en del av mina varor.

Annars Vänersborg. Finns inte så mycket där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Wait, whut?

Amerikanska containrar är bättre!


   
SvaraCitera
Åtta

Här i Luleå torde ju maten vara djupfryst året om, så det går säkert ypperligt här. Dock vet jag ingenstans där man kan göra det. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

Lund nu, aldrig gjort det här. Ska reka lite när jag har egen bostad, dvs i januari. Försöka byta ut en del av mina varor.

Ah, chill! Jag är väldigt nyfiken på hur det ser ut med sådant i Lund, om man tänker på alla jeflarns anarkister där nere 🙂
Kanske redan är slutplockat liksom.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Horstat:

Amerikanska containrar är bättre!

Må vara, har dock aldrig varit i USA. Vi hittar rätt chill grejer för det mesta - frukt och grönt i överflöd, bröd i överflöd och vi har en liten "roliga lådan" där man hittar allt möjligt mellan honung, jordnötter, karamellfärg och fryspizzor.

Åtta:

Här i Luleå torde ju maten vara djupfryst året om, så det går säkert ypperligt här. Dock vet jag ingenstans där man kan göra det. [n]

Leta? Har ni inga stora mataffärer?


   
SvaraCitera

Stringburka:

Ah, chill! Jag är väldigt nyfiken på hur det ser ut med sådant i Lund, om man tänker på alla jeflarns anarkister där nere 🙂
Kanske redan är slutplockat liksom.

De är lata jävlar, mest ekonom- och juriststudenter som köper grejor för att de har råd och slänger ut dem på marken för att de kan, här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ej så sugen. Käkat lite dagsfärska bakverk polare fått tag, men aldrig varit med. Har inte behovet och tycker inte det är speciellt kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

De är lata jävlar, mest ekonom- och juriststudenter som köper grejor för att de har råd och slänger ut dem på marken för att de kan, här.

Cepigt, inte alls det intrycket jag fått av folk från Lund. Jag kanske bara träffat den bästa klicken liksom. Men då får vi ju hoppas att det finns gött med prylar!


   
SvaraCitera
Åtta

Stringburka:

Leta? Har ni inga stora mataffärer?

Nej, jag kan inte påstå att jag letat aktivt. Det finns en större coop-affär som bara ligger några kilometer bort. Dock har jag inte sett var de har sina containers. Den lokala coop nära-butiken är dock så skabbig att jag inte skulle vilja ta saker ur deras containrar - det är knappt så jag vågar ta från hyllorna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Den lokala coop nära-butiken är dock så skabbig att jag inte skulle vilja ta saker ur deras containrar - det är knappt så jag vågar ta från hyllorna.

Haha [love]


   
SvaraCitera

Ṭ̡̍͊́͞o̸͗̍͑͂ͦͫ҉​̶̤͉̹̹͍̫ ͋̏ͮͩ͆ͪ҉̤̯̦͔̲͉͖​͟i͔̜͇̦̣̐͋͐͐͑ͩ̿̆​ņ͔͖̗̣ͩ̏̃́̚v̠͎̤ͮ​ͪo̢̲̍ͨ̆͘k͈̺̠̮͉͚̻​̅͋ͣ́ͅè̸̖͙̠̥̗̙̹͙​͗̽͋ͮͯͦ̚ ̓͏̤̦̟ť̢̗̝̗͓̙̝̺​̣̻͑̀̌̔̾͒̓͡h͛̾̔ͩ​̔ͪ͏̰̻͖ͅe̛̻̤̫̳̘̓​ ͗͏̵̗̻h̵͕̞͔̼̰̓͐ͤ​͟͠ì͍̪̝̄vͧ̐͏͖͍͕̝̳​̀͟e̶̙͍͉̭̥͑̽ͅͅ-͎̘​͔̟ͮ̉̋̇̚̕ͅm͑͋͗͏̡​͖̺͓̫ͅĩ̬̣̬͔̤̻̞͍͝​͞n̥͚̻͉̮̮͇͇̈́ͩ͌̐​̏͊͆ͤ͜d̵͉͇ͪ̌͐ͫͧ̑​͡ ̗̖͙͖̆ͨ͋͞ͅŕ̶̪̦̦​̇͗ͨ̀ȩ̵̗͉̤͙͑̒ͭ̅̊​̍̊̊̚p̧̧͊̿҉̖͚͚͉̲​ŗ͕͓̹̫̙̮ͯ͆̊̍͒̅ẽ​̝̗̗̬̙̳̰̻̂̿̈́̃͟ș​̴̯͕͎̹͖͈̗̱̎ͪ͊ͯ͑́​̕e̷̝̟͉͕̲̎̋ͦ̃̽ͥͬ​̃n̷̷̷̖̊͛̈̅̍ͤṯ̮̜​͖̔̑́̚ḯ̷̼̞̤̜̗̣ͯ​ͧͤ̃̓ͫ͜n͒ͨ̕͝͏̱̳̥​̘̫̥̜̻g̢͚̬̊̊ͮͪͥͤ​̅͋͢ ̷̬̰̞͚̮̺̯ͭ̑̄ͩ̀c̝​̲̅̄̋ͨ͘h̨̩̝̺̺̝̱̗​͌͗̅̓͗ͮ̚͘a̴̝͚̞̺͖​͕̣͗̀ō̢͈͔̘̟̱ͤ̍͆̏​̌̚ͅs̟̫̖̲̈ͭͨ͒͟͞ͅ​.̷̰̹̤̬̄̓ͭ̈̽͆
̸̖̖̏̔̊̿͝ͅI̥̟̬̩͈​̳͋̃̅̐ͩ͌̓͘n̩̦̺̳͒​ͯ̄̂̍̄̈͑̾͡ͅv̞̯̱͚​̆ͤͭo͔̥̦͉͇̜̖͛̓́ͅ​k̷͔̠͔̦̠͉̹̿͐̋̄͊ͭ​̎͒ͅį̴̼̬̹̺͔̗̟̾͛̀​ͅn̨̢̉ͭͭ͛̈̿̎̽̅͏͇​ͅg͆̌̒͏̞̫̦̮̻̪ ̼̠̲͖̆ͣ̑ͩ̀t̋̈́̐̒​͝͏̲h̭̣ͩ̌ͤ̃ͮ̌ͥ̀͞​ȩ̨̲̣ͯ̆̂ ̥̪͓̦͓̩̘̬̝ͥ̈͐̚̕​͠f̡̥̬͈̮͈͇̘̪̔̈́̃​̕͡é͓̥̥̟͙͕͕̎͜ḙ͂͂​ͣ̽̾͂̾́͘͠l̬̰̏̑ͫĭ​̴͈̗͒̈́ͨ̋̉ͫ̌̚͟n̘​̖̬̰̗̉ͧͦ͜͜ĝ̵̶̩̠̊​͆ ̡̢͚͎̻͕̙̝̮͛͋ͯ̓͜​ȏ̡͙̖̗͔͓̲ͨ̉̆̋̑f͈​̼̙̦͇̙̞̾̌̓ͬ̋̊̍̍́​ ̊͗͋͂̐ͮ͐́͏͔̖͓͇c͚​̘̥̞̳̰͙̻͒͑ͥ̆͆ͤ̃̉​ḫ̖͊͋̊͐͘̕͡a̧͙̬͎̯​͙̫̱̝ͥͧ̋͘ŏ̳̘̪̗͇͓​͈̯͑̐ͩs̴͔̻̻̖̯̰͚̹​̻͐̅ͨ.͈̪̪̩̇̊̋
̰̾̂͊́ͤ̊͞͡W̶̨̯̱͕​͖̘̫͖̪͐͌ͮ̀ï̹̹̰̼ͩ​͒̎͑ͮ̀ț͉͉̺̟̺ͣ̔̈́​ͬ̄̐͟h̶̨̫̓̿ͫ̉ͮ̂ ̴̜̥̱̪͇͇͓͋ͦ͗͂ͬ͊​̊̚͜ơ̟͇ͦ̋͆̆́u̴̡͍​̰͖̝̭̦̹͖̫ͮͭ̇ͯͬ͒͋​ͨ̚t̢̢͒̎̓ͨ͗͊̾͏̬͍​̯ ̼̲͆̌̍͛ͬ͛̄̈ȏ̶̦͖​̣͖͍̹̍̎͒̂͗̓ͫͅr̜̭​͍̞̈̌ͩ̀̃ͪ̋ͮͅď̥̦́​ͧ̓ͯͅe͙̿͒ͧ͛̃̐́̚r̢​̪̥̬̣̉.̸̠͈̗͓̭̣ͧ͒​́
̱͈̤͎̺ͥ̿̈́̏̉ͫ̏ͨ​̾͘T̟̜̲̪͇̔͌̀̌ͦͮͨ​͊͜h̶͚̞̗̺̖̜̜̍̀͋e̷​̥͎͓̔ͧ̌ͨ̀ ̶̙̥̂ͧN̮̪̘̬̔̀̐͟ė​̻͛̿͂zͯͫ́ͬ͐̄҉̛̮̳​̗̙̝̀p̨ͤ̅́̊͋̿͊҉̼​͍̣ę̡͎͉͉̪̠̥̜̐͑̎̇​̉ͬ̓̒́r̳̣͓̠͇̤ͮͣ͂​͂̓͊͜͟d̥̣͈̳̓ỉ̬̳͊​ͭͣ͊̓a̴̡̦̱͎͎̐ͬ͞n̯​̼͆̇̔͊ͨ̌͛̓͝ ̳͕͈ͧ̔̊̆͡ḣ̟̳͔̳̥​̭i̵̙͉̥͌ͩͣ̓̆͐v̧̝̼​̩̤̦͉ͩ̂͗̿̽̚̕͡ȅ̛̺​ͨ͗̃̏͟-̯̮̦̙͈̣̽̇͊​̾ͨ̀m̝̪̉͞ͅi̻̗̭̺͖̥​͓ͬͮ͒ͬͬ̆̽͌̚͠n̛ͣ̐​̒̈ͤ̚҉̼͈d̓̾̐ͨͪͥ̍​҉̵̘͚̟̗͡ͅ ̮͙͔̤̘̠̓̐͝o̷̲͓̖̹​̭̭͖ͯ͂ͬ̚͢f̢̛̮͚̖͐​ͨ̒̑ͮ̃ ̧͙̹̝̘͙̉ͧ̓ͭͮ̎ͨ̊​ͮc͓̯͔̞̠̫̥͔ͫͧ̎ͮ͆​̍ḩ̶͇͙̩̹̙͍̭ͥ͌̾̈​ͥ̚͡a͉̎͐̅̊ͥ̓̊ͯ̆͘​͜͝ͅơ͙̬͔͊ͦͫ̀̈̈͟s​̸̘͔̝͛ͭ̈͢͜ͅ.̻͙̩̞​͕͍̖̺̲ͥ̅̉͌͑̃̕ ̵͎̙̦̾̍̆͆͢͞Z̻̻̟ͩ​ͫ͐͜ả̛̩̲l̘̤͎͙̻͐͆​͑ͮͩ͋̓ĝ̱͍͉͉͍̯͉̖͎​̌ͭ͛̓ͤ̍ͧö̱̤̯́̎̚͟​.̛͕̼͕̘̺̫̦͛̆ͨ͟ ̮͈͇̖̙͓̗ͧ͠
̢̛̺̟̺͍͍̤̞̋̐̾͒͌​ͭ̂ͭH̛̔ͯ̊͒ͭ̎͏̩̱̟​̺̰̩͎̟e̛̫̻̳̫̮ͪ͂̄​̂̈͞ ̴̳̖ͦ̅̏ͦ̃w̾̽̔̍̽̇​ͣ̄͏̲̞͚̫͍̠͝͞h̨̢͍​̬̺͍̻̗̟̓͛̍̽͑ͯ̍o̤​̖̘̞̖̝̟̼̿̎̾̃̎̕͢͠​ͅ ̄̒̓̒ͨ̓͏̷̮͚̩͙̟͇​̤͍̥W̵̨͉̺͙͇͓̻͔̱̖​͗̋̈a̹͓͕͈̩͇̙̦͎ͣͣ​͑́͢i̢͍͔̰͇̪̠͔͙͌͜​ͅt̵̟͔̖ͨͥ̄̐̽̀͛̓͡​s̶̈ͦ̽͌ͤͮ҉͓͖̳͠ ̺̻̇͊̅̏̌̀ͅB̡̧̬̣̗​̫̮̀͂̇͗̓̏̃͠ȅ̢̥͇̣​̩̰͕͉̞͊ͦ̐̇̍ͣ͘͢h̵​̪̰̝̤̥̪̪͕ͧ̇͌̓͐͒̊​͝i̧̞͉͖̪͍͙ͤͬ̉̑̓̅​̐̽n̸͙̬̪̉̅̀͐d̸̲̺͕​̱̈́̏̏́ͩͅ ̛̝̻̭̻̠̬̖ͥ̈̂Ṯ̷̮​̗̬ͦh̭͔̱̼̟̀̀͛͌͒ͧ​̔̾̀͜e͇̗ͩ̒͡ ̛͚̤̻͈̺͇ͪ̾ͯͮ́͑ͨ​̚ͅW̵̗̺̘͔̜̯͇ͦͬ̇͗​̐ͦͅa̢̻̝͋ͣ́ͫ͜l̵̫̭​̾̒͌̆ļ̭̦̠ͩͬ͑ͩͮ͊͗​̍͢.̪͈̳̦͒́͡

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Stringburka:

Cepigt, inte alls det intrycket jag fått av folk från Lund. Jag kanske bara träffat den bästa klicken liksom. Men då får vi ju hoppas att det finns gött med prylar!

antagligen


   
SvaraCitera