Aviseringar
Rensa alla

Stora frågor, alltid på söndagar...


lovepayyouback:

jag vet inte riktigt, då skulle det kännas som jag inte tog mig själv och mina känslor på allvar, där har jag varit innan. Och som det är nu känns det som att jag nästan är den enda som gör det.

Lägg känslorna på något annat då, finns mer till livet än relationer?


   
SvaraCitera

lovepayyouback:

sicko

det ena dåliga leder till det andra dåliga, håller inte i längden, kommer nog bara bli värre tror jag :/

OF 5:

det har jag försökt få ett svar på länge. inte ens hjärskrynklaren min har funnit ett svar.

Ok :/ låter inget vidare det du. Jag har haft enorm lycka på vänskapsfronten iaf som tur är, känns inte så bra när man snackar med /läser att andra inte har den turen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja tack för alla svar. vet inte riktigt vad jag kommit fram till men jag tror inte heller det måste finnas svar på allt.

detta blev kanske en konstig tråd men det kändes bra att diskutera kring detta jaooo


   
SvaraCitera

Jag vill också ha ett seriöst förhållande, men jag tror att det blir fel om man springer runt och "letar" Försök leva i nuet istället, må bra i nuet. Man vet aldrig vart saker och ting leder. Du måste tillåta dig själv att hänga med människor och bara ha det mysigt ihop. Det är bra för själen[y] Det är klart att du inte ska "glömma bort" att du vill ha något seriöst, men kanske lägga det på is ett tag? Eller helt enkelt inte tänka så mycket på det? Det kommer när det kommer, när du minst anar det dyker det upp någon som vill ha nåt seriöst med dig. Jag vet hur det känns..när man vill ha något vill man ha det så fort som möjligt, och man vill inte ge upp sitt sökande, men samtidigt måste man lära sig att njuta av livet som det är just nu. Inte hela tiden tänka framåt, hur det skulle kunna bli, och vad man ska göra för att nå dit.

Träffa människor, njut tillsammans med dem, och bry dig inte så mycket om att de är "oseriösa" Att umgås är alltid bra, oavsett vad det handlar om. Även om det bara är sex så är det ju bra eller hur? Och människor stöter man ihop med genom andra. Kompisar, kusiner, ja vad som helst i princip:)! Så vad jag vill ha sagt här är väl att man ska ha framtidsplaner, absolut, men att man även ska tillåta sig själv att må bra och njuta i nuet.

Jag vill som sagt också ha ett seriöst förhållande, men jag har insett att det inte kommer som på beställning. Alltså man är tvungen att träffa olika, umgås med olika slags människor, på olika sätt, för att träffa "den rätta" Det finns naturligtvis människor som hittar den där speciella personen väldigt snabbt, och dem är lyckliga,,menmen, man ska inte misströsta. Alla erfarenheter är bra[y]Tids nog stöter man ihop med en människa som vill detsamma som en själv.

Hoppas det här hjälpte dig på något sätt.


   
SvaraCitera

Jag vill också ha ett seriöst förhållande, men jag tror att det blir fel om man springer runt och "letar" Försök leva i nuet istället, må bra i nuet. Man vet aldrig vart saker och ting leder. Du måste tillåta dig själv att hänga med människor och bara ha det mysigt ihop. Det är bra för själen[y] Det är klart att du inte ska "glömma bort" att du vill ha något seriöst, men kanske lägga det på is ett tag? Eller helt enkelt inte tänka så mycket på det? Det kommer när det kommer, när du minst anar det dyker det upp någon som vill ha nåt seriöst med dig. Jag vet hur det känns..när man vill ha något vill man ha det så fort som möjligt, och man vill inte ge upp sitt sökande, men samtidigt måste man lära sig att njuta av livet som det är just nu. Inte hela tiden tänka framåt, hur det skulle kunna bli, och vad man ska göra för att nå dit.

Träffa människor, njut tillsammans med dem, och bry dig inte så mycket om att de är "oseriösa" Att umgås är alltid bra, oavsett vad det handlar om. Även om det bara är sex så är det ju bra eller hur? Och människor stöter man ihop med genom andra. Kompisar, kusiner, ja vad som helst i princip:)! Så vad jag vill ha sagt här är väl att man ska ha framtidsplaner, absolut, men att man även ska tillåta sig själv att må bra och njuta i nuet.

Jag vill som sagt också ha ett seriöst förhållande, men jag har insett att det inte kommer som på beställning. Alltså man är tvungen att träffa olika, umgås med olika slags människor, på olika sätt, för att träffa "den rätta" Det finns naturligtvis människor som hittar den där speciella personen väldigt snabbt, och dem är lyckliga,,menmen, man ska inte misströsta. Alla erfarenheter är bra[y]Tids nog stöter man ihop med en människa som vill detsamma som en själv.

Hoppas det här hjälpte dig på något sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonyyym:

Alla erfarenheter är braTids nog stöter man ihop med en människa som vill detsamma som en själv.

oj. till att börja med, tack för ett väldigt fint svar. Det kändes som att du hade ett bra och sunt perspektiv på min situation och en bra inställning till livet i allmänhet. kände bara att det du skrev stämde på något sätt 🙂
jo jag tror faktiskt jag ska börja tänka mer så, att saker inte behöver spela så stor roll och ta det mer lugnt, med allt... jag är väldigt ovan med den tanken att sex med personer man inte känner inte behöver spela så stor roll, att inte ta allt på allvar. jag tycker om det, ska fan börja tänka så, inget ligger i vägen för mig kan ju göra hur som helst med allt egentligen, att välja inställning.

fan känns lite sjukt att diskutera sådana här saker på internet, med folk man absolut inte känner, men vem vet det kanske är bra också? 😛


   
SvaraCitera

lovepayyouback:

fan känns lite sjukt att diskutera sådana här saker på internet, med folk man absolut inte känner, men vem vet det kanske är bra också? 😛

haha[crazy]tror det kan vara bra.:)


   
SvaraCitera

lovepayyouback:

Jag skickade ett sms där jag undrade lite vart detta var på väg, berättade att jag "nog inte var ute efter något seriöst och det är inte du heller va?"

Om han nu var ute efter nåt seriöst, tror du på fullt allvar att han skulle skriva det efter ett sånt avsnoppande? Du framstår ju inte direkt som seriös själv när du skriver så. Om du inte vågar satsa och vara seriös, kommer du heller aldrig att få nåt seriöst tillbaka. Så är livet.

Sen kan det ju mycket väl hända att han inte alls ville något mer. Visst kan han ha varit ännu en nitlott. Eller så upplevde han det som om du dissade honom totalt.

Sluta upp med att hoppa från famn till famn om det nu är så att du känner att du mår kasst av det. Strunta i killar som försöker ta för sig av syltburken utan att kunna betala emotionellt. Jämställdhet my äss, såna där snubbar utnyttjar ofta jämställdhetsargument för att få vad de vill ha, när inte alternativet seriös relation är tänkbart. "Kvinnor ska minsann också få ha KKs och ONS hur mycket de vill" kan man typiskt få höra från dem, men gå inte på den lätta - alla klarar sig utmärkt utan sex ett tag. Genom att uppehålla dig vid dem och involvera dig i meningslösa relationer som officiellt bara går ut på sex och inte funkar känslomässigt, så hindrar du dig själv. Du hindrar dig från att upptäcka andra och öppna dig för någon kille som kan ge dig det du vill ha, både fysiskt och emotionellt. Om du vill hitta nåt seriöst på riktigt, så är det troligen nödvändigt att leva i celibat ett tag. Det rensar känslorna. Man kan inte både ha kakan och äta den...


   
SvaraCitera