Aviseringar
Rensa alla

Stora invandringstråden


Ämnesstartare

Jag känner att jag har lagt för mycket tid på att moderera så de inte blivit någon tid att skriva på vårt härliga forum. Sedan så är de ju flytten, och skolarbetet som tar en del tid.

Nåväl, jag hade tänkt och skriva lite nu. Denna gång om invandrar frågan, det finns grupper bland dom SD som är emot invandringen helt. Eller man kan säga att deras mål är som jag förstår det ingen invandring, men jag tänkte inte säga alla saker som gör det till ett dåligt sätt att resonera på för Sverige och Svenskarna.

Jag tänkte dra fokus till den mer intressanta debatten, där de flesta människor befinner sig (kanske även SD även då de är väldigt klumpiga i såna fall). Vad det gäller är hur mycket invandring vi vill ha till Europa och hur vi har tänkt oss att dessa ska integreras I vårt samhälle, samt våran människosyn.

Jag tillhör väll den andra minoriteten emot etablissemanget, jag vill nämligen ha fri invandring som mål med politiken... både I Sverige men även I Europa vore bra. Invandring tillför något till Europa och Sverige, och det inte gör i korta loppet handlar det bara om människosyn och solidaritet. Vill påpeka att friinvandring är ett mål som kommer ta tid, och kräva omstrukturering (liberalisering [wink]) i samhället. Men tror det är vad Sverige behöver I denna allt mer globala värld.

Så svara på undersökningen och motivera gärna din röst. [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Mr Brightside:

Utvandring (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr Brightside:

Är enbart intresserad av andras röster (Du röstade på detta alternativ)

Mr Brightside:

Denna gång om invandrar frågan

Vilket fräsigt initiativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knak och brak:

Vilket fräsigt initiativ.

haha ja eller hur, men normalt sätt handlar de typ om status quo eller minskning jag vill ju ha friinvandring [y]


   
SvaraCitera

Vi bör ha en mer generös flyktingpolitik och de som kommer hit ska ha rätt till en rättssäker asylprövning. Plus då att man bör försöka integrera dem snabbare i samhället osv.

Skulle skrivit mer om jag inte var så nyvaken [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr Brightside:

Soylent Green (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr Brightside:

Friinvandring som mål (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Mr Brightside:

Nästan ingen invandring (Du röstade på detta alternativ)

Iaf betydligt mindre än idag. När det gäller t ex anhörighetsinvandring så borde vi ställa som krav att de har jobb och bostad innan de får komma hit. Funkar inte att så många kommer hit och bara slår sig ner och väntar på bidraget. Förstår själv inte varför man vill göra så mot ett annat land. Fast sen är det väl också så att det nästan bara är i Sverige det funkar att göra så.
Att gå på bidrag är The Swedish dream.


   
SvaraCitera

Mr Brightside:

Utvandring (Du röstade på detta alternativ)

De som röstar ja till invandring är riktigt IQ befriade.

ALLAH AKBAR, ALLAH STJÄL CIGARETTER PÅ WILLYS ALLAH AKBAR!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr Brightside:

Ingen invandring (Du röstade på detta alternativ)

Förstod inte riktigt vad du menade med utvandringen så det fick bli ingen invandring. jag vill helt enkelt ha stopp på invandringen för att det kostar för mycket och svensken tjänar ingenting på det. det enda svensken har fått åtnjuta tack vare invandringen är en degraderande sjukvård & omsorg samt skola under dom senaste 15-20 åren.
en liten uppskattning är att vi sedan 80-talet fått in 1.2 miljoner invandrare. det är groteskt.

Det råder redan stor arbetsbrist för befolkningen, och att importera en massa somalier och irakier som bara sitter hemma och ber varje kvart ser jag ingen anledning att ha här alls. det är väldigt lätt att vi svenskar glömmer bort oss själva i och med hela denna solidaritetskampanjen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr Brightside:

Friinvandring som mål (Du röstade på detta alternativ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr Brightside:

Är enbart intresserad av andras röster (Du röstade på detta alternativ)

Åsiktlös för tillfället :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr Brightside:

Ingen invandring (Du röstade på detta alternativ)

Fast kanske en liten del flyktingar som verkligen beh;ver hj'lp. Men d[ ska de fan vara nolltolerans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mr Brightside:

Friinvandring som mål (Du röstade på detta alternativ)

Sming:

jag vill helt enkelt ha stopp på invandringen för att det kostar för mycket och svensken tjänar ingenting på det

fel

Sming:

och att importera en massa somalier och irakier som bara sitter hemma och ber varje kvart ser jag ingen anledning att ha här alls.

fel, och ingen anledning alls? inte ens humänitära anledningar? Oj, här var man kall [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bara snygga tjejer får komma in i landet tkr jag


   
SvaraCitera