Aviseringar
Rensa alla

Stora relationstråden


L Y S
Ämnesstartare

Tråden är tänkt som en samlingstråd för diskussioner om relationer med vänner, partner, kollegor, föräldrar, lärare etc.

En fråga som start, vad tycker ni är särskilt svårt med relationer? Vilka egna problem har ni haft? Hur har ni löst dem?


   
Citera

Har inga problem, kunde inte vart lyckligare


   
SvaraCitera

Hal aldrig haft det


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

Bananlåda: Har inga problem, kunde inte vart lyckligare

Menar du det eller är det sarkasm?


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

Skolsatsaren: Hal aldrig haft det

Tråden är egentligen för alla typer av mellanmänskliga relationer, inte bara kärleksrelationer.


   
SvaraCitera
Hur
 Hur

Lite känslosam. Saknar min far! Lyssnar på musik han har producerat. 


   
SvaraCitera
Hur
 Hur

L Y S:
Tråden är tänkt som en samlingstråd för diskussioner om relationer med vänner, partner, kollegor, föräldrar, lärare etc.

En fråga som start, vad tycker ni är särskilt svårt med relationer? Vilka egna problem har ni haft? Hur har ni löst dem?

Hur är dina egna erfarenheter då? 


   
SvaraCitera
Hur
 Hur

F.ö. "Vår gemensamma relationsdagbok" inte helt olik kanske


   
SvaraCitera

L Y S:

Menar du det eller är det sarkasm?

Nepp, ingen sarkasm. Enda problemet är de jobbigt att säga hejdå.

Har (och alltid haft) bättre relation till mina föräldrar/familj än vad dom flesta har, iallafall alla jag träffat.
Har inga vänner, så automatiskt inga problem där 


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

Hur: Lite känslosam. Saknar min far! Lyssnar på musik han har producerat.

Är han bortrest eller har han gått bort?


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

Hur: F.ö. "Vår gemensamma relationsdagbok" inte helt olik kanske

Aha, jag sökte men hittade inget liknande. Sen är den här tråden tänkt att handla om alla former av relationer, inte bara parrelationer.


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

Bananlåda: Nepp, ingen sarkasm. Enda problemet är de jobbigt att säga hejdå.

Har (och alltid haft) bättre relation till mina föräldrar/familj än vad dom flesta har, iallafall alla jag träffat.
Har inga vänner, så automatiskt inga problem där

Ok, isf är jag glad för din skull. Vänner kommer och går...du har iaf en del folk på forumet här som är lite som vänner.


   
SvaraCitera
L Y S
Ämnesstartare

Hur: Hur är dina egna erfarenheter då?

Sparsamma då jag är introvert och inte har så stor social krets, samt att jag föredrar att ofta vara för mig själv. Jag är däremot bra på att läsa av andra människor och fixa till problem i relationen då de uppstår, men hela det sociala spelet är ofta utmattande så jag behöver mycket tid för mig själv.


   
SvaraCitera
Hur
 Hur

L Y S:

Är han bortrest eller har han gått bort?

Bor långt bort, bara. 

L Y S:

Sparsamma då jag är introvert och inte har så stor social krets, samt att jag föredrar att ofta vara för mig själv. Jag är däremot bra på att läsa av andra människor och fixa till problem i relationen då de uppstår, men hela det sociala spelet är ofta utmattande så jag behöver mycket tid för mig själv.

Fint av dig att du vill hjälpa andra, tycker att det märks en del på forumet. Du är ganska aktiv men man vet egentligen inte så mycket om dig. 


   
SvaraCitera
Hur
 Hur

Bananlåda:

Nepp, ingen sarkasm. Enda problemet är de jobbigt att säga hejdå.

Har (och alltid haft) bättre relation till mina föräldrar/familj än vad dom flesta har, iallafall alla jag träffat.
Har inga vänner, så automatiskt inga problem där 

Skulle du vilja ha fler vänner?


   
SvaraCitera