Aviseringar
Rensa alla

Stora tråden om CORONAVIRUSET - diskutera om allt som berör viruset i denna tråd


Ämnesstartare

Håller fullständigt med Jonas Sjöstedt (V) att alla privatsjukhus MÅSTE underkasta sig den offentliga vården och hjälpa till på samma villkor som den offentliga vården.

Det är inte så ofta jag ger V och Jonas Sjöstedt mitt fulla stöd men med bakgrund av det kaos som råder och brist på sjukhusplatser och respiratorer så anser jag det är en självklarhet att även privatsjukhusen ska ställa upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det yngsta dödsfallet i Europa idag är en 16-årig tjej som avlidit i detta förbannade coronavirus.  Gråter  Gråter  Gråter

16-year-old among virus dead in France's highest daily toll


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bojo.jpg

Hjärta


   
SvaraCitera

Hörde igår lördag att nu har Sverige lite drygt 3.480 bevisade coronafall och 102 döda i detta fasansfulla virus. 

Ska man komma på något positivt med viruset som drabbat Sverige så helt plötsligt har allt tjafsande mellan riksdagspartierna totalt upphört. Det verkar som alla blivit sams. Eller har jag missat något radikalt? Kanske början till slutet att bilda ett enda stort parti som representerar 97% av hela svenska folket?  Glad  Vi är ju bara ett par dagar från 1 april så lite humor får man väl ha.  Mycket glad


   
SvaraCitera

titlover:
Hörde igår lördag att nu har Sverige lite drygt 3.480 bevisade coronafall och 102 döda i detta fasansfulla virus. 

Ska man komma på något positivt med viruset som drabbat Sverige så helt plötsligt har allt tjafsande mellan riksdagspartierna totalt upphört. Det verkar som alla blivit sams. Eller har jag missat något radikalt? Kanske början till slutet att bilda ett enda stort parti som representerar 97% av hela svenska folket?  Glad  Vi är ju bara ett par dagar från 1 april så lite humor får man väl ha.  Mycket glad

Och sill


   
SvaraCitera

Kommer smittan i havet?


   
SvaraCitera
Cobrak

titlover:
Hörde igår lördag att nu har Sverige lite drygt 3.480 bevisade coronafall och 102 döda i detta fasansfulla virus. 

Ska man komma på något positivt med viruset som drabbat Sverige så helt plötsligt har allt tjafsande mellan riksdagspartierna totalt upphört. Det verkar som alla blivit sams. Eller har jag missat något radikalt? Kanske början till slutet att bilda ett enda stort parti som representerar 97% av hela svenska folket?  Glad  Vi är ju bara ett par dagar från 1 april så lite humor får man väl ha.  Mycket glad

folk har ju tjabbat om miljön ganska länge så det är väl positivt att det blivit en förändring där

synd att det ska ske på bekostnad av mycket annat bara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Senast update (29/30 mars).

Ca 700.000 smittade globalt och flest smittade har idag USA med 143.000. Men dessa siffror är med stor sannolikhet helt felaktiga eftersom de flesta länder slutat testa. Siffran ligger antagligen på MINST DET TIODUBBLA. Antalet döda är även det en liten diffus siffra men de "tror" att antalet dödsfall ligger på ca 31.000.

Fundering 1: Undrar om USA får samma "boom" som Spanien?

Fundering 2: Varför är Rysslands och Afrikas siffror så blygsamma?

Fundering 3: Ska vi tro på NordKoreas påstående -
FoxNews: North Korea claims it has conquered coronavirus – but does anyone believe them?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här är en länk till LAND FÖR LAND. Gråter

ECOC: Situation update worldwide, as of 29 March 2020


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SkeletonGirl: Kommer smittan i havet?

Nej, COVID-19 kommer ENBART genom mikroskopiska små "blöta" viruspartikllar genom hostningar och nysningar som sedan kan komma in i människan via mun, näsa och ögon. Det är därför det uppmanas att man ska tvätta händerna noga.

COVID-19 är INTE luftburet! Dvs det överlever väldigt kort tid i den fria luften.

Vad jag däremot inte fått svar på är högsta resp lägsta temperatur viruset överlever i. Skeptisk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

covid-19-corona-21year-teen-died.png


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min enda kritik hittills av corona-hanteringen i sverige är att man först nu förbjuder besöksförbud på äldreboenden. Hade detta skett tidigare hade det garanterat bidragit mycket med att hålla "kurvan" platt. Detta förbud borde varit först ut i alla länder där man vidtog åtgärder, innan man började stänga gränser, innan man började stänga annat.

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:
Min enda kritik hittills av corona-hanteringen i sverige är att man först nu förbjuder besöksförbud på äldreboenden. Hade detta skett tidigare hade det garanterat bidragit mycket med att hålla "kurvan" platt. Detta förbud borde varit först ut i alla länder där man vidtog åtgärder, innan man började stänga gränser, innan man började stänga annat.

Hjärta

Men var inte den här hemsidan något ålderdomshem den där gamla medlemen pratade om, glömt användarnamnet Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

coronaviruskomik.jpg


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera