Aviseringar
Rensa alla

Storfilmer ni tycker är överskattade?


Orange:

Kan man få en förklaring till varför du tycker så? Nyfiken.

Va? Varför? Riktigt bra film.

Vet inte hur man förklarar, de ses generellt som fantastiska och jag blev inte överväldigad bara? Öh. Förklara varför du inte tycker det?


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

rhffgc:

Vet inte hur man förklarar, de ses generellt som fantastiska och jag blev inte överväldigad bara? Öh. Förklara varför du inte tycker det?

Gladiator är världens bästa film, det borde vara fakta. 


   
SvaraCitera

Gudfadern också, så långsamt tempo. Och det går ju inte att sympatisera med någon karaktär. Ugh.


   
SvaraCitera

rhffgc:

Vet inte hur man förklarar, de ses generellt som fantastiska och jag blev inte överväldigad bara? Öh. Förklara varför du inte tycker det?

Inget mer specifikt?
Star Wars - första trilogin var fantastisk. Fanns såklart bitar som var mindre bra såsom att Yoda såg ut som hej-kom-och-hjälp-mig och dialogerna ibland kändes konstiga. Men jag trollbands ändå. Andra trilogin var inte lika bra men helt klart sevärda och hela Star Wars-grejen hade fångat mig. Senaste filmen kunde ha varit längre men håller bra klass.

Forrest Gump - annorlunda film. Nu var det ett antal år jag såg den senast. Det kändes som att Gump stal mitt hjärta och gjorde att jag älskade karaktären. hanks gjorde en riktigt bra instats i den rollen.

Gladiator - här är jag delad men jag har alltid tyckt om Crowe och tycker att hans insatser i filmerna höjer dem. Visuellt vacker film utöver det.

Lejonkungen - drama och åter drama. Musiken, Simon och Pumba. Jag blev förälskad i filmen som barn. Såg den på nytt för några år sedan och tyckte den var mysig.

rhffgc:
Gudfadern också, så långsamt tempo. Och det går ju inte att sympatisera med någon karaktär. Ugh.

Håller med även om jag älskar filmerna utöver det vilket känns konstigt.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Avatar utmärker sig men nästan alla filmer är överskattade.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

NEMI:
Avatar utmärker sig men nästan alla filmer är överskattade.

Ganska onödig film håller med. 


   
SvaraCitera

The Dark Knight Rises.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

AmenHoeStepp:
The Dark Knight Rises.

Den är den bästa Batmanfilmen, men är inte så intresserad av superhjältar dock. 


   
SvaraCitera

Sagan om ringen Rodnar


   
SvaraCitera

Smilen:

Den är den bästa Batmanfilmen, men är inte så intresserad av superhjältar dock. 

Sammanfattar väl min kritik rätt bra.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

AmenHoeStepp:

Sammanfattar väl min kritik rätt bra.

Den var ganska mörk batmanfilm och ångestladdad. 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Edinburgh:
Sagan om ringen Rodnar

Hobbit kan jag förstå. Sagan om Ringen är tidlös dock och extremt välgjord och cool. 


   
SvaraCitera

Smilen: Den var ganska mörk batmanfilm och ångestladdad.

Det var inte en Batmanfilm - det var en film om elände med ganska haltande handling och Batman som bifigur.


   
SvaraCitera

Pirates of Caribbean- filmerna är ju rövhattiga, men sen är det ju barnfilmer också så det kanske inte riktigt räknas.

Gudfadern III är fan en jävla tingest som aldrig borde ha fått avlats fram. 


   
SvaraCitera

Hunger Games förstår jag mig inte på heller. 


   
SvaraCitera