Aviseringar
Rensa alla

Stort hinder för att bli ateist: allt för många övernaturliga upplevelser


Ämnesstartare

believeroflight:

T.o.m. Jesus fiender nämner att han utövade magi vilket stöder att han gjorde mirakel som bibeln berättar.

På medeltiden (vilket till och med är senare)

Kunde man lätt lura folk att man använde sig av magi genom genomskinliga trådar, rökbomber och liknande saker.

På den tiden hade folk inte så mycket kunskap om, tja något alls.

t.ex påstogs ju jorden vara platt, och under lång tid även universums centrum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Det finns många som "blir bortrövade av UFOn" också. Jag tror inte på UFOn för det.

Jag tror på oidentifierade flygande föremål. [smile]

Sen att det finns utomjordingar på någon planet är ganska uppenbart.

Med tanke på hur många tusentals miljarder planeter det finns.

Dock är det inte säkert att människan kommer i kontakt med något annat "intelligent" liv någon gång.


   
SvaraCitera

Touch of a tear:

Sen att det finns utomjordingar på någon planet är ganska uppenbart.

Ja, men att bli bortrövad, undersökt och avrunkad av aliens är inte samma sak som att inse att det finns annat intelligent liv ute i universum.

Suck!


   
SvaraCitera

kan ju också säga att ngn av mina kompisar har sett änglar.
Men kommer aldrig å tro på sånd förns jag ser en själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Ja, men att bli bortrövad, undersökt och avrunkad av aliens är inte samma sak som att inse att det finns annat intelligent liv ute i universum.

Jag vet. [smile]


   
SvaraCitera

believeroflight:

Judarna nämner honom i Babylonian Talmud.

Som skrevs någon gång mellan år 200 och 500. Inte ögonvittnesbevis direkt.

Dessutom hänvisar Yeshu (som misstolkats att betyda Jesus) till en lärjunge till Jehoshua Ben-Perachia, som levde minst ett sekel före Jesus.

Har du några andra "källor?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

believeroflight:

1) Mina föräldrar känner en person som sett en ängel.
2) Har diskuterat med en person här på forumet som sett Jesus
3) Har hört om allt för många personer som blivit helade då läkare sagt att de omöjligt kommer att bli friska igen.

Gud vilket bevis, jag övergår genast från att vara totalt övertygad Ateist till agnostiker, ohhh ohhh ohh.

Suck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Människor tror på det de hoppas är sant. Folk kan helt enkelt inte acceptera att de inte kommer flyga runt med små vingar i himmelriket efter döden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Det finns många som "blir bortrövade av UFOn" också. Jag tror inte på UFOn för det.

Jag tror inte UFO fenomenet är utomjordingar. Men ta en titt på dessa förhistoriska UFO målningar:
http://www.alien-ufo-pictures.com/ancient_aliens.html

Men om det inte är utomjordingar så var är det då? Bibeln har svaret på det tror jag:

"As for you, you were dead in your transgressions and sins, in which you used to live when you followed the ways of this world and of the ruler of the kingdom of the air, the spirit who is now at work in those who are disobedient."
(Ephesians 2:1-2)
http://www.biblegateway.com/passage/?search=Ephesians%202:1-2;&version=31;

Slutsats: det är Satan eller något liknande som är aliens/ufos.


   
SvaraCitera

believeroflight:

Slutsats: det är Satan

Den ständige slagpåsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wickerchair:

Den ständige slagpåsen.

Satan eller "fallna änglar", finns en hel del teorier:
http://youtube.com/results?search_query=ufo+fallen+angels&search=Search

Wickerchair:

Har du några andra "källor?"

Bara att söka:
http://www.google.se/search?hl=sv&q=extra+biblical+jesus&btnG=Google-s%C3%B6knin...


   
SvaraCitera

Visste du förresten att det finns utombibliska "källor" som pratar, inte bara om Jesus, utan också om Hercules?

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Deliverence:

HAY ALLIHOPA JAG HAR HITTAT NÅT JAG INTE KAN FÖRKLARA EFTERSOM FORSKNING ÄR ONDSKA! DET ÄR MITT BEVIS FÖR ATT OLOGISKA OCH ÖVERNATURLIGA HÄNDELSER FINNS.

[love]

"Here is the message that an imaginery 'intelligent design theroist' might broadcast to scientists 'if you don't understand how something works, never mind: just give up and say God did it. You don't know how the nerve impulse works, never mind, just give up and say God did it! Good! You don't understand how memories are laid down in the brain? Excellent! Is photosynthesis a bafflingly complex process? Wonderful! Please don't go to work on the problem just give up, and appeal to God. Dear Scientists, don't work on your mysteries. Bring us your mysteries, for we can use them, don't squander precicious ignorance by researching it away. We need those glorious gaps as a last refuge for God"

- Richard Dawkins, The God Delusion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

believeroflight:

Tycker det finns allt för många som upplevt övernaturliga fenomen för att jag ska kunna tänka mig att bli ateist.

Namaste!
du behöver ju inte bli teist för att inte vara ateist.


   
SvaraCitera