Aviseringar
Rensa alla

stort problem


Ämnesstartare

okej, det är såhär.. för ca ett år sen lärde jag känna en kille som blev en av mina absolut bästa vänner.. jag har pojkvän men det funkade bra ändå.. iaf, jag har inte många nära vänner och den här killen blev den som känner mig bäst av alla förrutom min pojkvän... men iaf, han blev kär i mig.. det funkade iaf tills min pojkvän en dag gick på honom och muckade på fyllan, de blev lite problem och veckan därpå hände samma sak igen på fyllan... det slutade med att jag och kompisen blev ovänner pga massa missförstånd osv.. sen efter två månader blev vi vänner igen (: vi kom varandra närmare än tidigare och förstod varandra bättre osv.. han sa att hans känslor hade försvunnit mer eller mindre, vi har vart med varandra nu flera gånger och iaf, förra veckan var vi ute på samma disco, vi dansade och hade kul, utan att göra något.. helt plötsligtk kommer två killar från min stad fram och frågar varför vi strular osv.. det slutade med att dom började tjaffsa.. jag och killkompisen började tjaffsa lite med, senare på natten pratade vi igenom allt, det visade sig att han hade blivit kär i mig igen, och att han därför inte orkade vara kompis längre för att han inte ville anstränga sig, och att han absolut inte orkar med massa bråk bara för att han är kompis med mig.. så vi gick ifrån varandra som vänner för jag är ju tvungen att acceptera de.. men nu mår jag så jävla dåligt, känner mig ensam osv... visst , jag har pojkvän och allt sånt där.. men man är inte alltid med sin pojkvän , all den andra tiden är över nu och visst, jag kan vara med mina andra vänner, men det är en bit som fattas helt enkelt ... jag vet inte vad jag ska göra? Kan ju inte höra av mig till honom och börja toffla när jag har sagt att jag inte ska höra av mig mer... hjälp mig, skitdeppig![cry]


   
Citera
Ämnesstartare

hmm, verkar intressant...


   
SvaraCitera

kebu12:

hmm, verkar intressant...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

verkar vara ett fall för Kommissarie Gadget !

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Älskar du verkligen din pojkvän? För det låter lite som att du bryr dig mer om och mår bättre med din bästa vän.


   
SvaraCitera

Skaffa dig en ny vän?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ibland är det lite skönt att vara helt ensam[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter som att du måste dumpa din bråkiga pojkvän och ha sex med mig för att göra din kompis avundsjuk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja jag älskar verkligen min pojkvän och har inte känslor för den andre, men jag har förlorat så otroligt många vänner och har alltid haft bättre killvänner än tjejvänner.. alltså, min kille bråkar inte med honom längre, det är de att de bara blev så då, han har accepterat att vi är vänner och hade inga planer på att gå på honom igen, när jag berättade vad som hänt så sa han själv att han kunde ringa och prata med honom om det var så... jo men klart de är skönt att vara ensam, men jag vill ändå ha honom som nära vän, för de är inte många som forstår mig eller är så lika mig på det sättet som han var.. ah det är nog ett fall för dig, hjälp mig :/

Conny:

Det låter som att du måste dumpa din bråkiga pojkvän och ha sex med mig för att göra din kompis avundsjuk.

jo om de vore så enkelt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men sen känner jag, visst , jag förstår kompisen att han har känslor och sånt men alltså.. det är väl bättre att ha mig i sitt liv som vän än inget alls.. och en riktig vän ställer väl inte ett sånt ultimatum? för de blir ju som att han menade, ah de är ju antingen mig eller din pojkvän, för de här funkar inte .. ;S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Saaraa__:

jo om de vore så enkelt

Det är så enkelt. [shake]


   
SvaraCitera

Saaraa__:

det är väl bättre att ha mig i sitt liv som vän än inget alls..

Har man starka känslor kan det faktiskt vara omöjligt att vara bara vän med personen. Det blir som tortyr, särskilt när han vet att du vill ha kvar din pojkvän osv. Jag tror visst att han "är en riktig vän", men att han helt enkelt måste få tid att acceptera faktum, läka sitt brustna hjärta och gå vidare. Sedan kanske - kanske- ni kan höras igen och bli kompisar? Men om du "är en riktig vän" tycker jag att du ska acceptera att han behöver lite tid att komma över detta. Självklart är det jättejobbigt för dig att mista en nära vän, men du får tänka på hans mående och ha förstående. Även om det gör ont för er båda...

Det sägs ju att vänskap kan bli kärlek, men sällan tvärtom[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo , jag tror nog innerst inne att du har rätt ändå men jag har nog svårt att se det , känns sjukt jobbigt..men det är inte första gången jag blir bort"skickad" just för att en vän får känslor för mig, den här gången gjorde de ondare för han var verkligen en som kom mig närmast..

Jo men han har själv sagt att han nog aldrigk ommer komma över sina känslor för mig helt, för jag är den första tjejen han verkligen har vart kär i, han säger att jag öppna upp hans ögon för något helt nytt osv.. Så om vi nu skulle bli vänner igen kanske samma sak händer igen 🙁


   
SvaraCitera

Saaraa__:

Jo men han har själv sagt att han nog aldrigk ommer komma över sina känslor för mig helt, för jag är den första tjejen han verkligen har vart kär i, han säger att jag öppna upp hans ögon för något helt nytt osv.. Så om vi nu skulle bli vänner igen kanske samma sak händer igen 🙁

Tror väl inte direkt efter två månad eller så... Men om två år? Om ni nu är så nära varandra och han förstår dig och så, då finns det ju en liiiten chans i framtiden? Men räkna verkligen inte med det!!
Det klokaste är väl att sörja er förlorade vänskap och se den som över. Troligast att den är, tyvärr. Men man VET ju aldrig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ah jag vet, jo men ah.. vad ska man göra? För jag vet att han mådde skitdåligt förra gången vi inte var vänner, så jag vet att han också egentligen vill vara vänner, men ah som han själv säger.. han måste tänka mer på sig själv...

men sen känner jag såhär med.. vad har jag gjort?
Ska jag liksom få "skit" och förlora nära vänner för att jag är den personen jag är?


   
SvaraCitera