Aviseringar
Rensa alla

sträckning i ljumsken, behandling?


Ämnesstartare

Hej fick en sträckning igår när jag var på cheerleading och skulle gå ned i splitt. Tryckte ned mig själv mer o mer tillslut knakade det till i ljumsken, nu kan ja knappt sitta, gå, röra benet helt enkelt.

vad är det bästa man kan göra för att det ska bli bra, ska ha dans ikväll och vet inte hur mkt jag vågar anstränga benet.


   
Citera

   
SvaraCitera

Om du knappt kan röra benet är det rätt självklart att du inte borde dansa heller.


   
SvaraCitera

dansa ej!!! då kan du bli ännu mer skadad fattru väl????


   
SvaraCitera
oktan

Knaka det till så är det ju något som hänt, du ska ju vila då. Om inte annat kanske låta en läkare kika på det om det gör ont efter 2 dagar. Kan vara brorsk som lät. Men när det låter i en led är det inte riktit bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oktan:

Knaka det till så är det ju något som hänt, du ska ju vila då. Om inte annat kanske låta en läkare kika på det om det gör ont efter 2 dagar. Kan vara brorsk som lät. Men när det låter i en led är det inte riktit bra.

Ja, det knakade inte i benet vad jag tyckte de lät som. De lät från en led "TROR JAG", men nu känns det ingenting, men dock har jag ett jättejättemörkt blåmärke eller liknande en bit under ljumsken, typ insidan av låret högt upp.

Börjar bli orolig över vad det kan vara !


   
SvaraCitera