Aviseringar
Rensa alla

Sträng mamma?


Ja, det kan vi ju inte veta eftersom han inte har skrivit varför hon tar mobilen ifrån honom när han ska sova. Men jag kan tänka mig att hon bör ha gett någon typ av förklaring, annars hade det varit synnerligen förvirrande för honom. 


   
SvaraCitera

Cyendres:
Ja, det kan vi ju inte veta eftersom han inte har skrivit varför hon tar mobilen ifrån honom när han ska sova. Men jag kan tänka mig att hon bör ha gett någon typ av förklaring, annars hade det varit synnerligen förvirrande för honom. 

Modern bör giva Anonym996 ansvaret att komma till slutsatsen att det är en dålig idé, så att Anonym996 på eget initativ bortser från mobilen.


   
SvaraCitera

Anonym996:
Hej. 

vad tycker ni om detta?

Jag tycker att din Mamma låter alldeles för kontrollerande, ett riktigt kontrollfreak. Hon ska styra dig och forma dig efter så som hon vill att det ska vara, hon låter dig inte vara fri på något sätt.
 Du sköter dig bra i skolan och du tränar och gör bra saker.
Du bör nog bo hos Pappa hädanefter.


   
SvaraCitera

123fendas:

Modern bör giva Anonym996 ansvaret att komma till slutsatsen att det är en dålig idé, så att Anonym996 på eget initativ bortser från mobilen.

Jag förstår hur du resonerar. Men om alla föräldrar hade varit så milda hade säkert större delen av landets ungdomar haft sömnsvårigheter än vad de redan har. Det kanske finns en anledning till varför hon börjat ta den ifrån honom, för att han kanske inte har tagit till sig rådet tidigare.
Vill verkligen inte få det att låta som att jag är oense om det du säger, för det finns mycket kloka tankar i det. Men hoppas att vi kan bygga ut varandras resonemang istället för att få det att se ut som att vi på något sätt bråkar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för era synpunkter allihop, jag vet att mamma har haft liknande problem med hennes pappa när hon var liten (han var ännu strängare och gick tyvärr bort när hon var i min ålder) vet ej om detta han ha någon påverkan menmen. Jag ska försöka prata med mamma för att få henne att argumentera lite mer om varför hon tycker på ett sätt, och att vi lättare ska komma på lösningar.


   
SvaraCitera