Aviseringar
Rensa alla

Strage om särskrivningar


Ämnesstartare

Men folk som särskriver på svenska skrämmer mig mer än rasister, terrorister och Sean Banan tillsammans. Att särskriva är inte jämförbart med att stava fel. Det är att sprida ett lingvistiskt virus som fräter sönder vårt språk.

http://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/fredrik-strage-sarskrivningar-skrammer-mig...

Håller ni med honom?


   
Citera
Ämnesstartare

ja


   
SvaraCitera

Vilken idiot. Trött på det här jävla tjafset med särskrivningar.


   
SvaraCitera

Nej usch, verkligen inte. Är tillsammans med en dyslektiker.


   
SvaraCitera
Tyrael

Nej.


   
SvaraCitera

Den som rättar andra har själv inget vettigt att säga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

ja

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som dyslektiker kan jag inte hålla med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

och Sean Banan

Hahahahh

Schism:

Håller ni med honom?

Nej.

Eller nja... Till väldigt väldigt liten och väldigt väldigt viss del när det gäller att skriva fel på olika sätt avsiktligt, men annars så... nej.

[love]


   
SvaraCitera

tror sean banan är lite mer skrämmande faktiskt


   
SvaraCitera

äcklig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Nej usch, verkligen inte. Är tillsammans med en dyslektiker.

OF 5:

Som dyslektiker kan jag inte hålla med.

dyslexi korrelaterar till särskrivning på samma sätt som laktosintolerans, ungefär. dyslektiker som skyller på dyslexi när de särskriver är den sämsta sortens människor.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

dyslexi korrelaterar till särskrivning på samma sätt som laktosintolerans, ungefär. dyslektiker som skyller på dyslexi när de särskriver är den sämsta sortens människor.

Nej. Förstår inte varför särskrivningar inte skulle räknas in bland läs- och skrivsvårigheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Nej. Förstår inte varför särskrivningar inte skulle räknas in bland läs- och skrivsvårigheter.

eftersom särskrivning handlar om grammatik, vilket inte påverkas av dyslexi annat än indirekt. däremot är det ju jävligt populärt som en ursäkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

dyslexi korrelaterar till särskrivning på samma sätt som laktosintolerans, ungefär. dyslektiker som skyller på dyslexi när de särskriver är den sämsta sortens människor.

Tack var det något annat du ville tillägga när du ändå är ute och flashar din okunnighet.


   
SvaraCitera