Aviseringar
Rensa alla

Stram ekonomi - 300 kr att leva på i en månad!


Haaavregrynsgröt.


   
SvaraCitera

Canarie:

Så vad kan mina små små små barn komma på för tips för att få mig överleva vad gäller mat?

Nudlar som andra nämner här med, jag tycker det är gott!

En annan favorit är ICAs tandorikyckling, blir lite dyrare än nudlar, men någon gång under månaden vill du kanske lyxa till det lite. Priset per portion stannar på runt 8 - 15 kr beroende på hur mycket du äter.

Annars så tycker jag att du ska dra lärdom av detta och bygga upp en buffert när du börjar att tjäna pengar igen så att detta läge inte kan inträffa i framtiden.


   
SvaraCitera

Skaffa bättre arbete ffs!


   
SvaraCitera

Nudlar är sämst om du räknar på hur mycket näring du får i dig per krona. D:


   
SvaraCitera

Nudlar, som många tipsar om, är väldigt dålig mat på alla vis, vita bönor på burk kostar lika mycket är mycket mer mättande och innehåller en del näring i alla fall.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Laga chili con carne, jag tror det är hyfsat billigt och dessutom gott speciellt om man har bacon i.. går i övrigt utmärkt att kombinera med nudlar!


   
SvaraCitera

Nudlar,en påse havregryn,euroshoppersylt,makaroner.

Ditt svar är annars lidl.


   
SvaraCitera

Ät hos vänner, så ofta du kan utan att vara alltför ohyfsad.


   
SvaraCitera

tycker det är roligt att alla säger nudlar, med tanke på att både vanlig pasta och potatis ofta är billigare 🙂


   
SvaraCitera

jag skulle inte klara mig många dagar utan socker, skulle få blodsockerfall och dö rätt snabbt [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är tråden inte helt aktuell men dagens tipps är tomatsås med rivna morötter i, koka ett par liter o krydda på ordentligt o frys in, du lär kunna få ganska många kilo pasta för en 50lapp och varje middag går banne mig på under 7kronor sedan och du blir ordentligt mätt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Och nudlar är bara dummheter, innehåller inget av värde och kostar mer än riktig mat egentligen.


   
SvaraCitera

Canarie:

Så vad kan mina små små små barn komma på för tips för att få mig överleva vad gäller mat?

DUMPSTRING!
Leta containers. Låter scab, men kan vara JÄVLIGT najs. Nuppe kan intyga på kvalitetsmaten man kan finna där 🙂
Vad bor du? Kan visa dig några ställen i Götet om du vill, men utanför det så kan jag inte så mycket ställen.

Sagitta:

Tror ju knappast att någon vill äta nudlar till frukost.

Halva asien?


   
SvaraCitera

nudlar, för 3kr förpackningen på öb.


   
SvaraCitera

Du kan ju alltid råka bli en superbra vän denna månaden, gå hem till dina vänner och käka där. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

öö det är lugnt, en månad grejer man på 300 för det är ju en tillfälligt grej. Att leva så mer än en månad suger ju riktigt hårt men en månad går utmärkt. 1kg pasta 10 spänn, krossade tomater med basilikasmak 7 spänn, lök 2 spänn. Salt har du hemma. Totalt pris 20 spänn, räcker till minst 3 portioner. Kanske inte den mest näringsrika kosten men det smakar helt ok och det är riktigt billigt. Om du känner att du har råd kan du lyxa till det med lite euroshopper tonfisk för 6 kr burken. GLHF


   
SvaraCitera