Aviseringar
Rensa alla

Streck i ett ämne?


Ämnesstartare

Hej mina finaste och mest främliga vänner på internet. Jag har en fråga av godare sort, jag befinner mig i ett uppvaknande till min helvetiska situation i skolan. Jag går på samhällsprogramet i ett genomsnittligt gymnasie och skolkar inte eller utför andra dumheter 'förutom' när det gäller idrotten.

Jopp, det kommer sig så att jag knappt dykit upp på 2 år. Jag stack dit och talade med min nya idrottslärare... inte för att jag direkt träffade på den gamla men ändå och jag citerar: "Om du lyckas gå ut ur detta med ett IG är jag imponerad." Motivationen för att bry mig ett smack om detta flög som min förståelse för systemet och läraren hade jag föredragit att inte se igen 😀

Hur som helst, en fågel viskade i mitt öra att jag inte kan få mitt slutbetyg om jag har streck i idrott även om alla andra betyg är finfina... sedan kom en kråka och viskade att man inte kan läsa upp idrott på komvux.

Så vad fan ska man göra för att kämpa för ett IG gör jag bara inte D:

Diskussion: Hur lång tid tar det tills moralen och vanan går i skugga så någon kan ändra på denna galna streckpolicy, alla jag talat med hitils har svarat "Men så är det bara"

Vi pratar inte om svenskarnas julfirande seriöst, inget är skrivet i sten heller för den delen D:


   
Citera

Är du verkligen så lat? För ett godkänt betyg i Idrott och Hälsa A så krävs det att man är där, i princip det enda.

Suck.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lat, jag är inte lat. Jag gillar inte idén att röra på mig med människor, kan vara traumatiska grejer då jag blev retad vid idrottssammanhang som liten. Jag kan inte säga att jag mår bra av ordet i sig ens, idrott eller ännu värre 'gympa'.


   
SvaraCitera

vad är det för fel på idrotten då? har du liten kuk?


   
SvaraCitera

du får ett samlat betygsdokument då du inte fått betyg i tillräckligt med poäng för ett slutbetyg och nej det går inte att läsa upp idrott och hälsa a.


   
SvaraCitera

Phew, otroligt glad över att jag ryckte upp mig efter att ha skolkat i stort sett halva idrott och hälsa a


   
SvaraCitera

Får du ett IG får du ju iaf ut dina betyg, yes? Ta reda på vad du behöver göra för att få ett IG, gör det och gå ut gymnasiet med vetskapen om att du, om ungefär ett år, kommer ha glömt hur det var och knappt minns konceptet idrott öht.


   
SvaraCitera

Haha, kämpa för ett IG. 😀


   
SvaraCitera

Miceparade:

Får du ett IG får du ju iaf ut dina betyg, yes?

Tror att det krävs av honom att han har deltagit i ett visst antal timmar för att ens få ett IG. Så i värsta fall finns det inget att göra. Kan ju dock ändå vara värt att kolla upp hur hans sits ser ut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitsystem:

du får ett samlat betygsdokument då du inte fått betyg i tillräckligt med poäng för ett slutbetyg och nej det går inte att läsa upp idrott och hälsa a.

Jag har betyg i allt annat, idrott är 100p = jag har G+ i 2400p, det ska gå... jag antog att det var kört så fort det var ett streck och inte IG. Tycker detta system har gott med oförklarade regler D:


   
SvaraCitera

Du kan ju kolla med din studievägledare om du kan få läsa en annan kurs med motsvarande antal poäng för att kunna få ett slutbetyg. Är inte säker på om det går med kärnämnen, men det skadar ju inte att fråga.


   
SvaraCitera

Fabianmysig:

jag har G+ i 2400p, det ska gå

Tror tyvärr inte att du kan ersätta idrott och hälsa a då det är ett kärnämne.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

vad är det för fel på idrotten då? har du liten kuk?

You just made my day! xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patetiskt roligt


   
SvaraCitera