Aviseringar
Rensa alla

street fighter IV?


Ämnesstartare

Budolicious:

ej. Även street fighter, tekken osv är beat em up[smile]

http://en.wikipedia.org/wiki/Beat_em_up

street fighter är fighting inte beat em up, spel som dynasty warriors double dragon och streets of rage är beat em up spel

KamikazeTomten:

Jo, men räkna inte med att någon svarar dig eftersom det inte är säkert att man går tillbaka och kollar alla trådar man skrivit i =p

aha så dom får veta om man citerar dom? ok,ny på det här forumet.har varit på andra men då har det inte varit så,tack iallfall[smile]


   
SvaraCitera

Gnr forever:

http://en.wikipedia.org/wiki/Beat_em_up

Sen när blev wikipedia en definitiv källa?
F.ö hänvisar den svenska wiki-artikeln att 1vs1 fightingspel också benämns som beat em up. Så.. up yours.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Sen när blev wikipedia en definitiv källa?
F.ö hänvisar den svenska wiki-artikeln att 1vs1 fightingspel också benämns som beat em up. Så.. up yours.

Beat 'em ups are related to—but distinct from—fighting games, which are based around one-on-one matches rather than scrolling levels and multiple enemies.[8] Such terminology is loosely applied, however,[8] as some commentators prefer to conflate the two terms.[9] At times, both one-on-one fighting games and scrolling beat 'em ups have influenced each other in terms of graphics and style.[8] Occasionally, a game will feature both kinds of gameplay.[10

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

det är två genrer,besläktade ja,samma?ne


   
SvaraCitera

Spelade det hos en kille, det är asgrymt. [badgrin]


   
SvaraCitera

Gnr forever:

street fighter

Fick det och Infamous igår, och jävlar vad bra och roligt infamous är! så jag har bara testat street fighter i typ två minuter, fick stryk på Easy :/ Gillar verkligen grafiken, men är så van vid spel som tekken och soulblade (ej calibur 😛 ) där det är smidigare rörelser, här går det så fort och man var tvungen att stå fett nära den andra, det var jobbigt. Men jag älskar fightingspel (de två jag nämnde) så detta lär bli sköj efter ett tag. Men svårt att slita sig från Infamous, spelat det i typ 30 timmar eller nåt nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

men är så van vid spel som tekken och soulblade (ej calibur 😛 ) där det är smidigare rörelser, här går det så fort och man var tvungen att stå fett nära den andra, det var jobbigt. Men jag älskar fightingspel (de två jag nämnde)

soulblade var väl föregångaren till soul calibur om jag inte misstar mig?
man hänger med efter ett tag,bara man klarar grunderna.Och grafik är en gudagåva[bigcheers]


   
SvaraCitera

Gnr forever:

soulblade var väl föregångaren till soul calibur om jag inte misstar mig?

Gnr forever:

man hänger med efter ett tag,bara man klarar grunderna.

Har du kört tekken? tycker det här är mycket svårare T__T vad är grejen? har förstått att det är tre olika styrkor i slag och sparkar, men är det nåt mer trick? borde gå och spela det nu...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

Har du kört tekken? tycker det här är mycket svårare T__T vad är grejen? har förstått att det är tre olika styrkor i slag och sparkar, men är det nåt mer trick? borde gå och spela det nu...

körde tekken 5 innan jag gillade fighting (soul calibur 4 startade mitt intresse)men vet du hur man gör special attacker?


   
SvaraCitera

Gnr forever:

körde tekken 5 innan jag gillade fighting (soul calibur 4 startade mitt intresse)men vet du hur man gör special attacker?

alltså har ju bara kört några minuter, men spelade en del street fighter till SNES så vet ju halvmåne fram + B och whatever 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

alltså har ju bara kört några minuter, men spelade en del street fighter till SNES så vet ju halvmåne fram + B och whatever 😛

jaa typ,var rätt noobig:)

men spelade några matcher för ett tag sen,kändes bättre men inte i närheten av så bra som SFIV:)

har själv spelat typ 2500 online matcher...addicted?i would say so:)


   
SvaraCitera

Någon som spelar det fortfarande? Snart släpps ju Super SFIV.


   
SvaraCitera

har det på PC


   
SvaraCitera