Aviseringar
Rensa alla

Stressad som fan


Ämnesstartare

Har två prövningar nästa vecka & det ena kan jag få ett G i men det andra måste jag kämpa för att få ett G i och det är 4 kapitel (inkl. stora delkapitel) som jag måste kunna men jag kan typ bara 2 kapitel...
Jag vågar inte plugga för jag kör fast när jag är så stressad... Känner att det är lönlöst 🙁 
Har dock läst kursen förut så om jag läser på lite kanske tidigare fakta faller på plats men självförtroendet existerar knappt när man inte skött sig så disciplinerat som möjligt.

Tror ni jag har en chans? Snälla, peppa mig... 


   
Citera
Ämnesstartare

Ville ju ha VG i båda 

snyft


   
SvaraCitera

debepe: Tror ni jag har en chans? Snälla, peppa mig...

Fråga ditt stjärntecken. NEHE nu ska jag inte vara roligt här, folk kan ju dricka mjölk och det kanske spiller ur näsan och då gillar folk inte mig
Men KOMMIGEN KOMMIGEN debepe! FÖFAN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gäller det matematik eller?


   
SvaraCitera
Skägg

Har du provat att dela upp det i mindre mål? Om jag är stressad därför att jag har ett berg av saker att göra så brukar jag dela upp det berget till massa mindre delar. Därefter belöna mig själv når jag nått målen, kanske något att prova för att försöka få ner stressen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Gäller det matematik eller?

yeees.... MaC, sist jag läste matte var det för typ 1 år sedan :$ 

Skägg: Har du provat att dela upp det i mindre mål? Om jag är stressad därför att jag har ett berg av saker att göra så brukar jag dela upp det berget till massa mindre delar. Därefter belöna mig själv når jag nått målen, kanske något att prova för att försöka få ner stressen?

Aa men jag fungerar bäst när jag gör allt på en gång, typ om jag kör fullt ut så ofta som möjligt... Skjuter bara upp delmål

ToxicWithaHintOfSteam: Fråga ditt stjärntecken.

Det säger att jag är lat & dömd att klara det om jag gör det inom harmoniska omständigheter 😉 & det går inte så bra när jag är frustrerad & när allting är rörigt runtom mig. Kan inte ens sova i mitt sovrum :'( hur är det lugn & ro i ens liv då liksom.

ToxicWithaHintOfSteam: nu ska jag inte vara roligt här, folk kan ju dricka mjölk och det kanske spiller ur näsan och då gillar folk inte mig

-.- :p

ToxicWithaHintOfSteam: Men KOMMIGEN KOMMIGEN debepe! FÖFAN

ja! jag kan klara det, eller hur?Party[y]


   
SvaraCitera

debepe: ja! jag kan klara det, eller hur?[y]

Var rädd du skulle ta illa upp, skönt att du står för din åsikt och inte blir aggressiv, jag har bara svårt för människor som har saker dom förlitar sig på xD Men helt ärligt hoppas jag att det går bra för digGlad 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam: jag har bara svårt för människor som har saker dom förlitar sig på

Det gör jag inte, jag bryr mig inte om stjärntecken är påhitt & löjligt hokus pokus men jag tycker det är kul att hålla på med... Människor gillar att kategorisera andra & jag är människa 🙂

ToxicWithaHintOfSteam: Men helt ärligt hoppas jag att det går bra för dig

Tack:D du kan tänka; om det går bra för dbp=> hon kmr in på bra utbildning => kanske slutar "tro" på stjärntecken så mkt som hon gör;)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: ; om det går bra för dbp=> hon kmr in på bra utbildning => kanske slutar "tro" på stjärntecken så mkt som hon gör;)

=(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe: yeees.... MaC, sist jag läste matte var det för typ 1 år sedan :$

Okok! Jag är verkligen inget mattesnille, men läste också C. Pluggade ästan aldrig till Matteprov med det gick vägen ändå!

Ibland så repeterade jag några uppgifter per blad bara för att få in tänket oså.
Men om du fattar hur man räknar och fattar alla formler och sådant behöver man nog inte plugga!

Det går nog vägen du! Skål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvan: Pluggade ästan aldrig till Matteprov med det gick vägen ändå!

Samma här men valde att skjuta upp för att få ett VG, sen rådde tidsbrist... trots allt. Prövningen skiljer sig dock mkt från enstaka prov under 1 år... Det som skrämmer mig :/

Gruvan: Men om du fattar hur man räknar och fattar alla formler och sådant behöver man nog inte plugga!

Det går nog vägen du!

Tack :)!


   
SvaraCitera

debepe: Tack:D du kan tänka; om det går bra för dbp=> hon kmr in på bra utbildning => kanske slutar "tro" på stjärntecken så mkt som hon gör;)

Hah ska setill att göra det då. Är helt inställd i den tankebanan nu 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ToxicWithaHintOfSteam: r helt inställd i den tankebanan nu 😀

tjoho [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lycka till!! öva lite innan och stressa inte sönder så kommer det gå bra. sista terminen gjorde jag ca 7 prov på 3 veckor och jag är laaaat och seg och det gick bra för mig! så d kommer gå bra för dig också

 

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: lycka till!! öva lite innan och stressa inte sönder så kommer det gå bra. sista terminen gjorde jag ca 7 prov på 3 veckor och jag är laaaat och seg och det gick bra för mig! så d kommer gå bra för dig också

ty!=)) tror de gick bra!:D


   
SvaraCitera