Aviseringar
Rensa alla

Strul med ex. ta tillbaka eller dumpa?


Ämnesstartare

Tja!

är en del att läsa, hoppas ni tar er tid.

Jag träffade en tjej på en fest i början av februari, vi strulade på festen men det var liksom inget speciellt med det. Dagen efter tar tjejen ifråga kontakt med mig om vi bestämmer att vi ska ses. Vi träffas och har sex osv, vi har ett riktigt trevligt och mysigt dygn. I början var min tanke att det var inget mer än ett ligg, vilket hon också tänkt i början. Sedan när vi träffats ett antal gånger så frågar hon mig vad jag känner, hur jag vill fortsätta. Eftersom att jag föll för henne och hade börjat få känslor var jag ärlig och sa det, då visade det sig att hon kände likadant. Vi höll på och var på ''g'' i 2,5 månader ungefär. Jag tar upp att vi kanske har kommit så långt att det är dags att göra ett officiellt förhållande, då svarar hon att hon har problem med sin häst nu och vill inte att det ska gå ut över oss när den försvinner, att hon inte vill såra mig med andra ord. Jag tänker ''visst kan väl vänta ett tag''. en vecka senare tar hon upp det, att hon vill ha mig, då svarar jag såklart ja. Vi blir ett officiellt par, det med hästen ser ganska ljust ut. Hon har sin bästa kompis, en kille som är 4 år äldre och raggar som fa-an, men den naiva flickvännen nekar och det är bara en vän. Jag tänker ''visst, gör dom något äre bara dumpa och misshandla den jäveln''. Tänker inte mera på det. Jag märker sen efter ett tag att det är något som är fel med henne, frågar henne dagligen hur det är osv men får inget klart svar. Tar sedan upp det på allvar, att jag inte orkar ha det så spänt och att hon knappt pratar med mig, så att hon får säga om vi ska ta en paus.

Vi bestämmer oss för att ta en paus, på obestämt tid. Hon blir mer och mer kall, jag spelar samma spel för att markera att hon inte har mig i ett järngrepp och kan behandla mig som skit. Hennes killkompis kan kallas för Rolle håller på med en annan tjej i fråga kan kallas för Snuttan som fått starka känslor för Rolle. Rolle påstår dagen efter jag och mitt ex tagit en paus att Snuttan varit otrogen och bestämmer sig för att skita i henne. Rolle börjar mer och mer träffa mitt ex, sker dagligen. Snuttan tar kontakt med mig för att söka moraliskt stöd eftersom att hon är orolig att de ligger med varandra (kan tillägga att mitt ex och snuttan är vänner) vi snackar mer och mer och hon ska med mig och några kompisar och basta en kväll. Inget med det tänkte jag.

Det blev dock ingen bastu men vi fortsätter att hålla kontakt jag och snuttan. Sen nu i fredags så träffades jag, mitt ex, snuttan och några kompisar och bastade och hade det trevligt, tanken var att jag och snuttan skulle prata och reda ut saker och ting. Inger prat blev, tjejerna som var med vart sura och ringde på Rolle och hans kompis som kom och hämtade dem. Mitt ex kompis som är tillsammans med min kompis säger då att Rolle och mitt ex haft sex för några dagar sen. Full som man var ringer direkt upp Rolle och bestämmer träff vid en bensinmack. Skrämmer upp honom genom att säga att jag vet allt som hänt och att han åker på däng om han ljuger. Han berättar att han haft sex med mitt ex. Mitt ex nekar dock. Skriker på exet och säger att hon aldrig behöver höra av sig. (dagen innan sa hon att hon saknade mig) Går hem till en kompis skit sur och sätter mig bara och stirrar. Efter ett tag får mitt exs syster reda på vad som hänt, frågar om jag vill prata. Jag går ut och träffar henne, vi är ute i säkert 3 timmar och snackar. Blir sen erbjuden att sova hos henne, vilket jag gör. Håller inte på med henne det minsta, dock tror mitt ex det och skäller ut mig dagen efter för att jag gjort det och att jag då inte har en anledning att vara sur.

Bad henne då ännu en gång att inte höra av sig. Det höll i 2 dagar. Hon skrev ett långt medelande på facebook om att hon ber om förlåtelse, ångrar det som hänt och att hon saknar mig. Svarar kallt att det är henne fel att det är som det är. Hon kan inte hålla sig utan ringer mig på samma kväll och gråter i telefonen och säger att hon låg med Rolle för att komma över mig osv, det gamla vanliga. Det kommer även fram att hon vart gravid, jag som var pappan dock vart det missfal (den jäveln sa inte ett ord innan om det) nu ska jag imorgon (onsdag) åka hem till och hämta mina saker så ska vi prata, hon vill ha tillbaka mig men tveksam på om jag vill det.

Har funderat på att förklara för henne att hon får antingen skita helt i Rolle, inte träffa honom eller något sen acceptera att jag kommer ha svårt att lita på henne ett tag framöver, eller att hon fortsätter prata med Rolle fast då helt utan mig vid sin sida, då går jag vidare och skiter helt i henne.

En väldigt kortfattad del utav vårat långa dilemma, men hoppas ni förstår lite vad som hänt.
Så, hur skulle ni gå vidare med detta?
tack i förhand [smile]


   
Citera

quadslickarn:

Jag tänker ''visst, gör dom något äre bara dumpa och misshandla den jäveln''.

[tard]

quadslickarn:

Rolle

quadslickarn:

Snuttan

[tard][tard]

quadslickarn:

Full som man var ringer direkt upp Rolle och bestämmer träff vid en bensinmack. Skrämmer upp honom genom att säga att jag vet allt som hänt och att han åker på däng om han ljuger.

[tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard]

Är ni runt 15 år eller bor ni i en bonnhåla? Detta verkar ej vara friskt och sunt beteende.

quadslickarn:

Så, hur skulle ni gå vidare med detta?

Om jag var ditt ex så skulle jag strunta i dig, för vänner > svartsjuka pojkvänner med tillitsproblem.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Nintendo:

Om jag var ditt ex så skulle jag strunta i dig, för vänner > svartsjuka pojkvänner med tillitsproblem.

hon låg ju med sin "kompis" [shake]


   
SvaraCitera

Nintendo:

bor ni i en bonnhåla? Detta verkar ej vara friskt och sunt beteende.

Ey! Dissa inte bonnhålor. [sad]

OnT: Orkar inte läsa allt. Du verkar aggro enligt det Nintendo kommenterat. Sluta upp med sådana grejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allting står inte med, hon har tidigare sagt att hon aldrig skulle röra honom även efter att vi gjort slut osv. Sen har jag verkligen kämpat för henne, visat att jag vill ha tillbaka henne och gjort allt för att hon ska må bra, även om hästjäveln strular. Bonnhåla, nja stort är det inte men ca 15.000 invånare eller något, lite drygt.


   
SvaraCitera

quadslickarn:

då svarar hon att hon har problem med sin häst nu och vill inte att det ska gå ut över oss när den försvinner, att hon inte vill såra mig med andra ord.

lol'd


   
SvaraCitera

fanns ju en anledning till att ni gjorde slut från första början [confused]


   
SvaraCitera

quadslickarn:

Så, hur skulle ni gå vidare med detta?

Om du nu inte är helt galet kär i tjejen låter enkelt för mig. Hela situationen är fucked up och ingen litar på någon. Skit i alltihop och träffa en ny tjej som inte är värsta dramamagneten [wink]

Och fimpa "svartsjuka-pojkvännen-som-hotar-vid-macken" attityden, det är bara löjligt att springa runt och hota folk, ha lite självrespekt.


   
SvaraCitera

blum:

hon låg ju med sin "kompis"

Fast han hade ju problem med att hon hade en manlig vän INNAN hon gjorde det (låter det som iaf) + de hade ju gjort slut/haft paus när hon hade sex med sin vän. Om de inte gick igenom vad pausen betydde så kanske hon trodde att det var ok? [crazy]

Och så kommer han ju inte att kunna lite på henne igen, så hade jag varit tjejen hade jag inte palla ett förhållande där min partner inte litar på mig och om hon skaffade någon till killkompis så skulle han säkert oroa sig igen osv osv. Mycket jobbigt.

Fast ja, det som störde mig mest var nog hela "oooh look at me, jag gillar att slåss!!!", men det gick nog fram av mina [tard]s.

krasch:

Ey! Dissa inte bonnhålor.

Jag har bott i en sådan i 15 år, så jo, det tänker jag visst göra [mad]


   
SvaraCitera

quadslickarn:

Jag tänker ''visst, gör dom något äre bara dumpa och misshandla den jäveln''.

Det är rätta takter det, han som lurar småflickor i säng, de har fan ingen egen vilja så det är lika bra att slå ner någon som har lite mer sex appeal än dig!


   
SvaraCitera

Jag vet inte vad du tycker, men enligt mig är det INTE okey att tjejen ligger med en annan kille om man har en paus, speciellt inte om det är en kompis. Sånt får man väl isåfall komma överens om. Men om det fanns en anledning till o göra slut så är det väl ingen idé att gå tillbaks? Gå hellre vidare om hon inte kan hålla sig till en enda kille och kommer med ursäkten "försökte komma över dig" när hon har sex.

Du kan hitta någon bättre.


   
SvaraCitera

har inte läst mer än rubriken men överlag tycker jag: ex är ex av en anledning. Ta inte tillbaka


   
SvaraCitera