Aviseringar
Rensa alla

Strul med iPod nano (3:e gen)


Ämnesstartare

Detta är inget vanligt fel, som man kan åtgärda, tro mig. Min iPod har fått en konstig förmåga att stänga av skärmen, den lyser alltså vit, men man kan välja musik och lyssna. Har återställt den två-tre gånger, skärmen kommer liksom "tillbaka" men så fort man sätter den på viloläge så upprepas samma sak igen. Har varit hos återförsäljaren, det dem sa var inte vettigt, och nej, garanti har jag inte heller.
Är helt tom på ideer så undrar om det finns någon iPod kunnig människa som kan tipsa ett bra sätt att få den funka korrekt utan att behöva slösa tid och pengar.


   
Citera

Jag har ett liknande problem fast med en MP3 spelare av annat märke. När jag startar den så blir skärmen vit och man kan välja musik fast utan bild då. Tyvär gick min inte att rädda[sad]


   
SvaraCitera
Kudhos

Kan vara någon sorts fuktskada. Det är det oftast.
Alternativ 1.
öppna upp ipoden och kolla runt där ifall det finns någon som ser andligen konstigt eller skadat. Rekommenderar verkligen inte det ifall du inte är elektronik kunnig.

alternativ 2.
köp en ny ipod och hoppas på att den varar längre.
De brukar vara 1-2 år hursomhelst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

öppna upp ipoden

Okej, den är ganska omöjlig att få upp och frågan är då hur jag ska stänga den igen när jag fixat problemet?


   
SvaraCitera

hade det problemet med min dataskärm,då var det bara en kontakt som glappade,när man stängde av och sen satte på funkade den igen.


   
SvaraCitera

[no-no]


   
SvaraCitera
Kudhos

DrinkTheCyanide:

Okej, den är ganska omöjlig

Det är inte omöjligt men väldigt svårt.
Apple vill inte att man ska kunna öppna den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:

Det är inte omöjligt men väldigt svårt.
Apple vill inte att man ska kunna öppna den

I see, för dem vill fixa sina saker själva + få betalt, but still, om man har fått upp skiten, hur "stänger" man den igen da?


   
SvaraCitera
Kudhos

DrinkTheCyanide:

I see, för dem vill fixa sina saker själva + få betalt, but still, om man har fått upp skiten, hur "stänger" man den igen da?

inte säker, på den delen är det fantasin som får göra sitt.
den blir inte de samma efteråt allafall.

och konstigt att du inte visste, men apples ideologi är bara om att håva in så mycket pengar från sina kunder. Vartenda krona.

Hurra för sterila mp3-spelare och datorer som funkar på minimal kapacitet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DrinkTheCyanide:

om man har fått upp skiten, hur "stänger" man den igen da?

Silvertejp är allas vän. [wink]


   
SvaraCitera

Testa http://www.phoneworld.se? Vet inte om den är fö.r ipod men i alla fall för IPHone! 😀


   
SvaraCitera

Oki.


   
SvaraCitera

DrinkTheCyanide:

I see, för dem vill fixa sina saker själva + få betalt, but still, om man har fått upp skiten, hur "stänger" man den igen da?

Det är en peice of cake, bara att "knipsa" ihop delarna igen, men att få upp den kan vara lite tjivigt, man får liksom bräcka upp den. Läskigt värre!


   
SvaraCitera

Samma sak hände på min Samsung T10, innan jag bytte ut den.

Vi lämnade in den först, och dem sa att det var tryckskador och inte gick att fixa.
Men jag gick tillbaka nästa dag för att testa igen, och då sa en annan snubbe att många hade tro att det var tryckskador, men han hade en annan förklaring
Han sa att mp3 spelare med bla metal sidor eller bakgrund ibland fick för mycket ström. Om man ska sätta det så.

Skärmen blev helt vit fast musiken och allt funkade fortfarande.

Laddar du din ipod övernatten?


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera