Aviseringar
Rensa alla

struma, smal och trött?


Har du märkt av förstorad sköldkörtel? Alltså, trycker det vid halsen, svårt att svälja/andas? Man känner den oftast också, som en bulle på halsen.
Om inte är det nog något annat, eftersom struma i stora drag är just det, de andra symptomen får man just för att man har förstorad sköldkörtel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Har du märkt av förstorad sköldkörtel? Alltså, trycker det vid halsen, svårt att svälja/andas? Man känner den oftast också, som en bulle på halsen.
Om inte är det nog något annat, eftersom struma i stora drag är just det, de andra symptomen får man just för att man har förstorad sköldkörtel.

Exakt.
Så märker man det lättast.'
Tjejer drabbas oftast.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Substans:

Mest troligt, eller så är du bara trött för att det börjar bli mörkare ute?

Nja har haft det här problemet hela sommaren, och bor i luleå vars det aldrig blir mörkt på sommaren :p

Capture:

Har du märkt av förstorad sköldkörtel? Alltså, trycker det vid halsen, svårt att svälja/andas? Man känner den oftast också, som en bulle på halsen.

inte ovanligt stor tror jag. nej inga sådana problem, jaså men då kan det inte vara struma, bra 🙂
problemet är att jag är trött hela tiden, och det är inte struma verkar det som, inte diabetes, äter helt normal och sover normalt. någon som har samma problem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svampbob4kant:

någon som har struma? botemedel?

Det är ärftligt och jag tror att det är dödligt. Min farmor hade det och fick operera, sen blev hon helt bra tror jag.
Det finns två sorter, den ena tror jag räcker om man tar mediciner, den andra måste man opereras. Man märker det på att det blir en bula på halsen, (fast då har man ju redan fått sjukdomen) och så dom symtomen du skrev längre upp. Jag tycker du ska gå till en läkare och kolla, man vet ju aldrig


   
SvaraCitera

svampbob4kant:

problemet är att jag är trött hela tiden, och det är inte struma verkar det som, inte diabetes, äter helt normal och sover normalt. någon som har samma problem?

Kan ju bero på att sommaren börjar ta slut, du kan ha brist på något, du kanske rör på dig för lite?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Kan ju bero på att sommaren börjar ta slut, du kan ha brist på något, du kanske rör på dig för lite?

har haft såhär hela sommaren också, och har tränat joggat nästan varje dag i 2 veckor, före det tränade jag nästan aldrig men har inte blivit någon förbättring. skulle tro att jag har brist på något men frågan är vad.. :/


   
SvaraCitera

svampbob4kant:

har haft såhär hela sommaren också, och har tränat joggat nästan varje dag i 2 veckor, före det tränade jag nästan aldrig men har inte blivit någon förbättring. skulle tro att jag har brist på något men frågan är vad.. :/

Ät mer frukt och så, sov inte för mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Ät mer frukt och så, sov inte för mycket.

ja, det ska jag prova.


   
SvaraCitera

svampbob4kant:

Nja har haft det här problemet hela sommaren, och bor i luleå vars det aldrig blir mörkt på sommaren :p

Okej, jo jag vet. Bor i fyrkanten själv. Fast nu börjar det bli liiite mörkare i alla fall =P

Trötthet kan ju ha många anledningar och ibland är man lite tröttare än vanligt. Det går nog över, har själv varit ovanligt trött på sistone.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Substans:

Okej, jo jag vet. Bor i fyrkanten själv. Fast nu börjar det bli liiite mörkare i alla fall =P

Trötthet kan ju ha många anledningar och ibland är man lite tröttare än vanligt. Det går nog över, har själv varit ovanligt trött på sistone.

så pass :p jo, har blivit helt svart på natten på bara någon vecka :s kanske det, får hoppas att det bara är något tillfälligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svampbob4kant:

någon som har struma? botemedel?

det är INTE dödligt, herregud. har sett att folk skrivit det.
struma är när sköldkörteln är förstorad och det kan synas utanpå halsen. kan kännas trångt när man sväljer och som att nån liksom trycker på halsen.. man behandlar inte struma om det inte gått så långt att det besvärar, då kan man operera bort en bit av sköldkörteln.

i alla fall, är det sköldkörteln som spökar så kan man få medicin. gå till farbror doktorn!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fick Struma för ett par månader sedan,
men äter mediciner nu .
Jag var alltid trött och hade svårt att få hull 😮


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera