Aviseringar
Rensa alla

Strunta i MA nationella imorron?


Ämnesstartare

Jo, det är såhär att vi har vårat andra matte-nationella imorron, men jag funderar på att stanna hemma.

1. Jag känner mig inte tillräckligt säker på om jag kommer klara det. Jag klarade visserligen ma-nationella vi gjorde förra veckan utmärkt men jag har fått se det här provet från förra året och jag kände mig osäker, att jag behöver plugga mer. Tvivlar lite på om jag kommer klara det eller ej. Och jag hinner inte plugga så mycket nu ikväll.
2. Vi slutar direkt efter provet imorron, vilket är skönt. Samt att jag då har det gjort. Annars måste jag väl vänta tills dom får in nya prov (för jag får ju inte göra samma som dom andra då), och det vet jag inte när det blir. Men jag får ju mer tid på mig att plugga då iallafall så jag känner mig säker.

Till förra provet pluggade jag flera dagar innan så jag kände mig säker innan jag skulle göra provet, att jag skulle klara det.
Men nu gör jag inte det och klarar jag det inte har jag ju ingen chans sen att göra om det, då har jag ju sabbat allt.

Anledningen till att jag inte pluggat tidigare är för att jag varit sjuk och jag är fortfarande väldigt förkyld, så hade det inte varit prov imorron hade jag ändå tänkt stanna hemma.

MEN, nu vet jag inte om jag ska gå och osäkert göra provet imorron och riskera typ min framtid eller om jag ska stanna hemma, plugga så jag känner mig säker och kommer klara provet? 🙂

Nu tänker nog många att matteproven inte är svåra alls, men jag har missat hela högstadiet + har även haft väldigt hög frånvaro den här terminen också, och mycket av det som kommer på provet finns inte heller med i matteboken, utan det fick vi tydligen plugga på med stenciler.
Dessutom är jag "naturligt" dålig på matte. [wink]

Så, hur tycker ni att jag ska göra? Jag har böcker, papper och sånt hemma som jag kan plugga på.


   
Citera
Ämnesstartare

gör det det värsta som kanhända är att du får ig och det får du ju om du stannar hemma också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh, citera och motivera också om ni röstar. [no-no] Krav.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

gör det det värsta som kanhända är att du får ig och det får du ju om du stannar hemma också

Nej, för jag kan ju sjukanmäla mig och säga att jag kan göra matteprovet någon annan dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Ja, riskera inte att få IG. (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Kittieh: Ja, riskera inte att få IG. (Du röstade på detta alternativ)

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Nej, för jag kan ju sjukanmäla mig och säga att jag kan göra matteprovet någon annan dag.

eller så skiter du i det helt, nationella ska ju inte styra vilket betyg du får


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va itne så gnällig,bara att göra provet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

[y]

Med det menat att du skall göra provet, inte strunta i det.


   
SvaraCitera

Kittieh:

Ingen åsikt/Kittieh. (Du röstade på detta alternativ)

tutte [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

eller så skiter du i det helt, nationella ska ju inte styra vilket betyg du får

Jo, det är ju det det gör..

Tözen:

bara att göra provet.

Men då finns det ju chans att jag får IG?

massgrav:

Med det menat att du skall göra provet, inte strunta i det.

Men då finns det ju chans att jag får IG? 🙁 Och jag måste måste verkligen klara det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ma Nationella...???? abcde?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Men då finns det ju chans att jag får IG?

du får knappast godkänt av att strunta i att göra d. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Nej, gör det förihelvete. (Du röstade på detta alternativ)

visserligen kan du ju göra det på den där "uppsamlingsgången", för jag antar att ni har en sån? då dom som var sjuka när provet var får skriva det.. då får du längre tid på dej[y]


   
SvaraCitera
kachin

Tickstart:

Ma Nationella...???? abcde?

högstadiematte [no-no][zzz]


   
SvaraCitera