Aviseringar
Rensa alla

Stuckat näsan och knät?


Ämnesstartare

( blir väldig tacksam om ni orkar läsa hela texten för behöver hjälp! )Hej, i går så var jag på Ullared och bodde i en av stugorna, jag och min kompis sov på loftet men senare på kvällen så skulle jag och min bror testa en sak jag köpte. Så jag gick upp för stegen och gick sedan ner igen med förpackningen och jag gick framlänges ner för stegen och läste samtidigt på förpackningen, och då ramlade jag från tredje trappsteget nerefrån och slår i näsbenet och pannan i köks skåpet. Och nu så har jag skit ont i näsan och jag slog i där uppe på näsan. På kvällen så svullnade det upp och jag hade haft ont i huvudet ända sen olyckan! Nu är den svullen gör ont. Så kan jag ha stuckat den? Eller har någon sena gått av? Ska jag kontakta läkare? Jag slog även i knät och nu på vägen hem så var jag tvungen att ha en tavla vid benen men jag har så ont i knät så jag kan inte ens sitta på det så jag är tvungen att ha en mössa mellan knät och tavlan. Kan jag ha stuckat knät med? Eller kan man stuka knät? Ja jag hoppas någon hjälper mig 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

Du kan ju ha fått en spricka i näsbenet eller brutit det. 


   
SvaraCitera

När man stuckar något som handlar det om lederna och det finns inga leder i näsan


   
SvaraCitera

Knät är nog ingen större fara, troligare att det är något blåmärke/bula/ish än att du skulle skadat själva benet. Näsan vet jag dock inte, tror att det är rätt lätt att bryta men det gör å andra sidan väldigt ont att bara slå i den  så jag tror inte att det är så mycket att gå på. Rekommenderar att du ringer sjukvårdsupplysningen så kan du rådfråga ifall du behöver få den undersökt. 


   
SvaraCitera

Vad hjälper det dig om vi säger "ja du KAN ha stukat något"?
Du har ju tydligen skadat dig, det bästa och lättaste är ju att åka in till vårdcentralen eller akuten och låta någon undersöka det


   
SvaraCitera

Vad är stuck?


   
SvaraCitera

Natural selection


   
SvaraCitera

Brutit näsan 2ggr. Gör rätt ont, känns som man är täppt som fan, kan se sned och svullen/blå ut och blöda lite. Är inte som filmer där det kommer 2l blod.
Testa att slå lite lätt på näsan, gör det ont eller du blir typ tårögd (sitter någon nerv där) så äre nog dags för sjukan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvann:
Brutit näsan 2ggr. Gör rätt ont, känns som man är täppt som fan, kan se sned och svullen/blå ut och blöda lite. Är inte som filmer där det kommer 2l blod.
Testa att slå lite lätt på näsan, gör det ont eller du blir typ tårögd (sitter någon nerv där) så äre nog dags för sjukan.

Ja det gör ont när jag slår lite på den men den är inte blå men den är svullen röd och gör ont. Ja det känns täppt och det gör lite ont när jag andas mycket som när man gör en suck!


   
SvaraCitera

Kan vara värt att gå till Vårdcentralen imorgon då med andra ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gruvann:
Kan vara värt att gå till Vårdcentralen imorgon då med andra ord.

Ja får nog göra det för på tisdag åker jag utomlands så det är nog bra att kolla upp det innan, jag har fått näsblod två gånger idag också dock inte mycket men det blödde lite så det kanske är något för det vart en jävla smäll. Tror jag åkte på hjärnskakning med. 


   
SvaraCitera

Ajdan01:

 Tror jag åkte på hjärnskakning med. 

Har du spytt eller varit väldigt yr? Annars tror jag att du klarat dig från det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad:

Har du spytt eller varit väldigt yr? Annars tror jag att du klarat dig från det.

Ja jag har vart yr sedan igårkväll, ont i huvudet och mår illa dock inte spytt men spydde nästan förut då jag fastnade i hissen men vi fick som tur var igång den 🙂 men jag slog i huvudet och mödan ordentligt. Flög ner från trappan på ca 1 meter sen rätt in i skåpdörren  


   
SvaraCitera

Ajdan01:

Ja jag har vart yr sedan igårkväll, ont i huvudet och mår illa dock inte spytt men spydde nästan förut då jag fastnade i hissen men vi fick som tur var igång den 🙂 men jag slog i huvudet och mödan ordentligt. Flög ner från trappan på ca 1 meter sen rätt in i skåpdörren  

Hm, okej. Men minns du när du slog i? Var du hela tiden vid medvetande? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rotorblad:

Hm, okej. Men minns du när du slog i? Var du hela tiden vid medvetande? 

Jag minns inte klart, jag höl ju i en förpackning men den minns jag inte vart den ens tog vägen och jag vet i fan hur jag ramlade om jag snubblade eller bara gick ner, minns jag inte. Jag har typ en bild i huvudet så som det kunde sett ut så nä jag minns inte. 


   
SvaraCitera