Aviseringar
Rensa alla

studentbetyg, godKänt i alla kurser


Ämnesstartare

Hur många här inne är medvetna om att man måste ha godkänt i alla kurser för att få ett studentbetyg? [tard]


   
Citera
Ämnesstartare

eller är det bara jag som e helt efterbliven? här kan ni citera, så slipper ni de;

du är helt efterbliven


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du måste ha ett betyg i alla kurser eller det kanske bara gäller kärnämnen btw, men IG är också ett betyg väl?

sen för vidare studier måste du ju ha läst visst antal poäng, 2500 eller så va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vadå, håller du på att faila på svenskan?

Du måste väl ha läst ett visst antal poäng, det är väl ända gränsen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Vadå, håller du på att faila på svenskan?

hahahahaha ja skulle ändra de men råka trycka enter så tråden skapades [blush]

Stringburka:

Du måste väl ha läst ett visst antal poäng, det är väl ända gränsen?

hm okej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

imavole:

du måste ha ett betyg i alla kurser eller det kanske bara gäller kärnämnen btw, men IG är också ett betyg väl?

vet inte. Min mentor sa idag att jag måste ha godkänt i alla kurser annars kan jag lika gärna hoppa av ..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Vadå, håller du på att faila på svenskan?

men att jag på något jävla vänster lyckades skriva godtjänt går iofs inte att bortförklara [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman:

Min mentor sa idag att jag måste ha godkänt i alla kurser annars kan jag lika gärna hoppa av ..

Din mentor är efterbliven och borde inte jobba som mentor.

Även om det skulle vara så att du inte får tillräckligt med poäng är det skillnad mellan att ha IG i en kurs och att sakna betyg i tio.


   
SvaraCitera

tror ej detta, om inte reglerna ändrats


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Din mentor är efterbliven och borde inte jobba som mentor.

det roliga är att hon är jävligt bra.

Stringburka:

Även om det skulle vara så att du inte får tillräckligt med poäng är det skillnad mellan att ha IG i en kurs och att sakna betyg i tio.

menart. Tycker de e mycket smartare att faila i en kurs, istället för att vara halvkass på alla. Men icke. Då får man tydligen inget studentbetyg och kan lika gärna torka sig i ashlet med betygpappret när man får de [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Din mentor är efterbliven och borde inte jobba som mentor.

det lustiga är att min mentor faktiskt sagt sådär till en klasskompis till mig med. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

imavole:

det lustiga är att min mentor faktiskt sagt sådär till en klasskompis till mig med. [tard]

jaaa [tard] asså vafan?! borde dom inte vara jävligt mycket tydligare med det i så fall?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kennyman:

det roliga är att hon är jävligt bra.

Uppenbarligen är hon inte bra med tanke på att det var ungefär så efterblivet som det kan bli.
Alltså, så här: Även om du inte skulle få gymnasiekompetens (2500 godkända poäng eller vad det nu är) så är det fortfarande så att dina godkänt är godkänt. Kommer du upp i 2300 poäng och får IG i två 100-poängskurser t.ex., så innebär det att du kanske måste plugga 200 poäng på komvux för att få gymnasiekompetens.

Om du hoppar av innan du fått dina betyg tappar du säkert ytterligare 600 poäng som du läst under terminen och kommer bli godkänd i men inte fått betyget än (eftersom man brukar få betygen samtidigt). Att läsa upp 200 poäng tar en månad om du tar någon intensiv grej, 800 poäng är en termin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Även om du inte skulle få gymnasiekompetens (2500 godkända poäng eller vad det nu är) så är det fortfarande så att dina godkänt är godkänt. Kommer du upp i 2300 poäng och får IG i två 100-poängskurser t.ex., så innebär det att du kanske måste plugga 200 poäng på komvux för att få gymnasiekompetens.

hm okej, det låter MYCKET mer logiskt.

Stringburka:

Om du hoppar av innan du fått dina betyg tappar du säkert ytterligare 600 poäng som du läst under terminen och kommer bli godkänd i men inte fått betyget än (eftersom man brukar få betygen samtidigt). Att läsa upp 200 poäng tar en månad om du tar någon intensiv grej, 800 poäng är en termin.

låter också grovt mycket mer logiskt [tard]

Ska i alla fall på möte snart igen, får se vad hon säger då [crazy]


   
SvaraCitera

Tror det är 10% IG du får ha och ändå bli behörig. Du måste ju dock vara godkänd i grundämnen samt det som krävs för det du kommer söka till sen.

Du får alltså ha 250 poäng IG.


   
SvaraCitera