Aviseringar
Rensa alla

Studentbostad i Stockholm - Bli nekad?


Ämnesstartare

Om man bor en bit utanför Stockholm, så pass långt så att det går att pendla varje morgon.
Kan man då bli nekad en studentlägenhet i stan, eller är det skitsamma om man bor två kvarter ifrån eller uppe i Norrland?


   
Citera
Ämnesstartare

Det är skitsamma. Allt hänger på antalet ködagar du har på SSSB:s hemsida. Eller om du hyr i andra hand. Du kan inte komma nu och vänta dig att få en lägenhet till hösten i Stockholm, det borde du veta [no-no] För övrigt kommer du troligen bli erbjuden ett rum i korridor uppe vid Lappkärrsberget först och främst, men bara det tar över ett år nuförtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ködagar har jag redan tillräckligt med, men frågan är vilket område som är bäst att satsa på om man ska gå på KTH?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tokstolle:

men frågan är vilket område som är bäst att satsa på om man ska gå på KTH?

Vasastan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tokstolle:

Ködagar har jag redan tillräckligt med, men frågan är vilket område som är bäst att satsa på om man ska gå på KTH?

Jag skulle ändå rekommendera dig Lappkärrsberget om du vill ha aktivitet runt om dig 24/h om dygnet istället för att uggla själv. Då är du ju vid KTH på max 15 minuter efter att du gått från Lappis och tagit T-banan från Universitetet. Nordeuropas största studentområde![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tokstolle:

KTH?

eh,kth har skolor i kista, valhallavägen, flemingsberg,haninge och södertälje?så, VÄLDIGT utspritt, allt beror ju på vilken av dom du ska gå på. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

eh,kth har skolor i kista, valhallavägen, flemingsberg,haninge och södertälje?så, VÄLDIGT utspritt, allt beror ju på vilken av dom du ska gå på. [shake]

Campus: Valhallavägen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tokstolle:

Campus: Valhallavägen

lappis, lätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

lappis, lätt.

Borde inte det stället vara fullt med folk från SU som pluggar 2 år bara...man vill ju helst bo med såna som kommer plugga lika länge som en själv (5 år).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tokstolle:

Borde inte det stället vara fullt med folk från SU som pluggar 2 år bara...man vill ju helst bo med såna som kommer plugga lika länge som en själv (5 år).

Vad spelar det för roll de lär ju ändå bo kvar i Sthlm? Jag umgicks knappt något alls med mina grannar när jag var student. Se bara till att bo på röd linje så är det lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tokstolle:

Borde inte det stället vara fullt med folk från SU som pluggar 2 år bara...man vill ju helst bo med såna som kommer plugga lika länge som en själv (5 år).

Lappis är fullt av utbytesstudenter. På min korre är vi 5 svenskar och 9 utbytesstudenter. De stannar vanligtvis 6-12 månader sen kommer där nya. Men det är fan bara kul, du får öva engelska och råkar ut för en massa galet folk från andra länder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera