Aviseringar
Rensa alla

studenten


Ämnesstartare

Jag har några frågor angående studenten som jag tar imorn. Man får ju oftast nallar och sånt som hänger runt halsen. Sen på flaket, hänger man kvar allting?
Vi har först utspringet där man träffar sina föräldrar. Sen går vi runt i stan och hoppar sedan på flaket. Vad ska föräldrarna göra medans? Ska de gå hem och vänta eller ska de vara kvar medan man åker runt med flaket?

Jag har inga släkter som kommer men det känns konstig om det inte hänger så mycket runt halsen. Hur många gosedjur och sånt brukar studenterna få av nära?


   
Citera

Giirrll:

Sen på flaket, hänger man kvar allting?

om man vill

Giirrll:

. Vad ska föräldrarna göra medans? Ska de gå hem och vänta eller ska de vara kvar medan man åker runt med flaket?

dom gör väl vad dom känner för. men de flesta brukar ju vilja se när man åker runt på flaket. iaf en stund.


   
SvaraCitera

De flesta brukar nog ha kvar sina grejer runt halsen under flakfärden. Under tiden ni går runt på stan och åker flak brukar väl föräldrar och släkt stå och titta på längs gatorna, sedan återsamlas ni och drar hem och käkar eller så.

Och oroa dig inte för att ha lite runt halsen, det spelar verkligen ingen roll för ingen tänker på det alls.


   
SvaraCitera

vilka dumma frågor ärligt talat


   
SvaraCitera

Giirrll:

Vad ska föräldrarna göra medans? Ska de gå hem och vänta eller ska de vara kvar medan man åker runt med flaket?

Enligt mina erfarenheter åker släkten och familjen hem och väntar där på att studenten kommer.


   
SvaraCitera

man gör allt, om man vill.

Giirrll:

ns? Ska de gå hem och vänta eller ska de vara kvar medan man åker runt med flaket?

på tio av tio mottagningar jag varit på så får de andra tappert vänta på att studenten ska komma hem i en härlig odör av öl och liknande skabbiga lukter.


   
SvaraCitera