Aviseringar
Rensa alla

studenter, vad betalar ni i hyra?


penja
Ämnesstartare

ja precis, vad betalar ni i hyra?
hur bor ni? (ungefär hur stort? lokalt? småstad? storstad? osv)
har ni fullt studielån?
någon extra inkomst?


   
Citera
penja
Ämnesstartare

svara då era jävlar


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

ska kanske bumpa tråden ikväll iställett hmmm


   
SvaraCitera

Jag utgår från när jag bodde på internat på en folkhögskola.

vad betalar ni i hyra? Första året på det "lyxigare" boendet betalade jag 2000kr/månad. Andra året bodde jag på det "sämsta" boendet och betalade ca 1300kr/mån. Sen ingick mat som man var tvungen att betala för om man bodde där för 2000kr/mån
hur bor ni? (ungefär hur stort? lokalt? småstad? storstad? osv) Första rummet var med toalett annars bara ett rum. Bodde ca 10min promenad ifrån centrum och lite mindre till tågstationen. Bodde i en stad helt enkelt. Ca 35000 invånare i hela kommunen.
har ni fullt studielån? Hade fullt studielån och då jag icke dricker alkohol, röker eller snusar så kunde man ha ett antal tusenlappar över varje månad även efter mat och räkningar som man faktiskt köpte.
någon extra inkomst? Hade ingen extrainkomst då.


   
SvaraCitera

Är inte student längre, men när jag var det:

penja: vad betalar ni i hyra?

3 300:-

penja: hur bor ni? (ungefär hur stort? lokalt? småstad? storstad? osv)

23kvm i Malmö.

penja: har ni fullt studielån?

Japp.

penja: någon extra inkomst?

ca 4 000:-/månad för diverse extrajobb.


   
SvaraCitera

penja: ja precis, vad betalar ni i hyra?

4 275 kr.

penja: hur bor ni? (ungefär hur stort? lokalt? småstad? storstad? osv)

23 kvm i en lagom stor småstad.

penja: har ni fullt studielån?

Vanligtvis ja, men i sommar har jag ingen inkomst alls eftersom jag behöver ta ikapp poäng.

penja: någon extra inkomst?

Nope.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Xisco:
Jag utgår från när jag bodde på internat på en folkhögskola.

vad betalar ni i hyra? Första året på det "lyxigare" boendet betalade jag 2000kr/månad. Andra året bodde jag på det "sämsta" boendet och betalade ca 1300kr/mån. Sen ingick mat som man var tvungen att betala för om man bodde där för 2000kr/mån
hur bor ni? (ungefär hur stort? lokalt? småstad? storstad? osv) Första rummet var med toalett annars bara ett rum. Bodde ca 10min promenad ifrån centrum och lite mindre till tågstationen. Bodde i en stad helt enkelt. Ca 35000 invånare i hela kommunen.
har ni fullt studielån? Hade fullt studielån och då jag icke dricker alkohol, röker eller snusar så kunde man ha ett antal tusenlappar över varje månad även efter mat och räkningar som man faktiskt köpte.
någon extra inkomst? Hade ingen extrainkomst då.

2000 var inget dumt pris. håller på att leta boende i stockholm jag, och där får man räkna med lite mer än så tyvärr. jag har redan boende där som jag kan ta om jag vill, men vill självklart hitta det allra mest fördelaktiga. 
vore jättebra att kunna göra som du, och spara en del pengar varje månad, men vettefan om jag lyckas. gjorde du nått intressant för dessa pengar?


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

André Vifot Haas:
Är inte student längre, men när jag var det:
3 300:-

23kvm i Malmö.

Japp.

ca 4 000:-/månad för diverse extrajobb.

vad jobbade du med?

Schism:

4 275 kr.

23 kvm i en lagom stor småstad.

Vanligtvis ja, men i sommar har jag ingen inkomst alls eftersom jag behöver ta ikapp poäng.

Nope.

aa ok! knivigt! måste man inte betala tillbaka till csn ganska snabbt om man ej klarar kursen? lycka till hur som helst!


   
SvaraCitera

penja: vad betalar ni i hyra?

Det här året har vi varit två som delat på 5100 kronor, så har betalat 2550 själv.
Men jag flyttar ju om två veckor så från och med denna månad kommer vi betala runt 3600 i månaden, alltså 1800 var. Så himla bortskämt.

penja: hur bor ni? (ungefär hur stort? lokalt? småstad? storstad? osv)

Nu har vi bott i en tvåa i Haninge. Du har ju varit här så du har koll.
Men vi ska flytta till en fyra i Farsta.

penja: har ni fullt studielån?

Ja.

penja: någon extra inkomst?

Ja, men den ser lite olika ut varje månad. Men tjänar väl 2000-4000 utöver studielånet i månaden. Jag lever väldigt bra på det.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Fingerprints:

Det här året har vi varit två som delat på 5100 kronor, så har betalat 2550 själv.
Men jag flyttar ju om två veckor så från och med denna månad kommer vi betala runt 3600 i månaden, alltså 1800 var. Så himla bortskämt.

Nu har vi bott i en tvåa i Haninge. Du har ju varit här så du har koll.
Men vi ska flytta till en fyra i Farsta.

Ja.

Ja, men den ser lite olika ut varje månad. Men tjänar väl 2000-4000 utöver studielånet i månaden. Jag lever väldigt bra på det.

en fyra för 3600, men va? 🙁 hur fick ni tag i denna? 


   
SvaraCitera

penja:
ja precis, vad betalar ni i hyra?
hur bor ni? (ungefär hur stort? lokalt? småstad? storstad? osv)
har ni fullt studielån?
någon extra inkomst?

3300, rum, 19kvm, utanför Uppsala, studentghetto

fulla ja

nej inget extra


   
SvaraCitera

penja:

en fyra för 3600, men va? 🙁 hur fick ni tag i denna? 

Det är i andrahand och bostadsrätt som vi hyr av roomiens farmor och farfar. Sån nedrans tur.


   
SvaraCitera

penja: vad jobbade du med?

Pizzabagare, telefonförsäljning och UM.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Järn:

3300, rum, 19kvm, utanför Uppsala, studentghetto

fulla ja

nej inget extra

3300 för 19 är inte heldumt ju. lär vara ganska skoj i sådana där studentområden också. min syrra bor i ett. i uppsala. kanske samma. 

Fingerprints:

Det är i andrahand och bostadsrätt som vi hyr av roomiens farmor och farfar. Sån nedrans tur.

ja jäklar ja! vilken tur ni har 🙂 skulle kanske lyckas få till nått sånt där jag med. men har ingen roomie haha 🙁


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

André Vifot Haas:

Pizzabagare, telefonförsäljning och UM.

ok! borde hitta ett jobb. undra vad


   
SvaraCitera