Aviseringar
Rensa alla

studenter, vad betalar ni i hyra?


penja: ja jäklar ja! vilken tur ni har 🙂 skulle kanske lyckas få till nått sånt där jag med. men har ingen roomie haha 🙁

Du kanske hittar någon i plugget sen! 
Kolla runt på blocket, mycket andrahandsuthyrningar där, men var försiktig finns många luriga människor där har jag hört.


   
SvaraCitera

penja:

ok! borde hitta ett jobb. undra vad

Om du gillar barn så behöver nannynu folk vad jag hört,  http://www.nanny.nu/  


   
SvaraCitera

penja: måste man inte betala tillbaka till csn ganska snabbt om man ej klarar kursen?

Nä, de brukar vara lätta att ha att göra med.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Fingerprints:

Du kanske hittar någon i plugget sen! 
Kolla runt på blocket, mycket andrahandsuthyrningar där, men var försiktig finns många luriga människor där har jag hört.

hittade nyss på två st lägenheter på andrahand.se som måste vara jättefake! den ena var på typ 150kvm för under 5000 spänn haha..men som sagt, jag har boende, men det skadar ju verkligen inte att försöka få tag i flera alternativ! 

Fingerprints:

Om du gillar barn så behöver nannynu folk vad jag hört,  http://www.nanny.nu/  

lillasyrran blir jag ofta trött på haha.. men ja, jag skulle nog absolut kunna jobba med barn då och då! får kolla upp det. dock vore det kanske bra att hinna flytta, komma igång lite med plugget och sådär innan jag fixar jobb också. 


   
SvaraCitera

penja: gjorde du nått intressant för dessa pengar?

Sparade lite inför sämre tider (med andra ord sommaren så man kunde hitta på kul grejer). Sen var det en del aktiviteter med skolan ibland som skidresor, vandringar osv som kostade en slant så varje månad gick det ej att spara.


   
SvaraCitera

penja: jag har boende, men det skadar ju verkligen inte att försöka få tag i flera alternativ!

Jaha! Vart blir det då?

penja: lillasyrran blir jag ofta trött på haha.. men ja, jag skulle nog absolut kunna jobba med barn då och då! får kolla upp det. dock vore det kanske bra att hinna flytta, komma igång lite med plugget och sådär innan jag fixar jobb också.

Det är så mysigt ju! Ja, det är bra att komma till ro först. De är väldigt snabba på att höra av sig och ringa in dig på intervju om du är intressant när du väl skickar in ansökan ändå. Jag tror jag var igång och jobbade bara två veckor efter min ansökan. Dessutom matchar de ihop dig med barn och familj efter dina behov, och familjens såklart. Men det blir oftast väldigt bra.


   
SvaraCitera

först inneboende, betalade då 2500, sen inneboende igen, betalade då 2500 igen (har jag för mig), också inneboende

sen korridorsrum, det kostade typ 3150

sen lägenheteter jag delat med min sambo. just nu bor vi i en tvåa på typ 38 kvadrat, betalar halva hyran =2700 kronor

har alltid kört fullt bidrag+fullt lån

rekommenderar alla som frågar att göra detsamma om de inte har sparade pengar. om inte annat kan man börja med fullt och sen gå ner till mindre pengar nästa termin/år om man märker att man inte behöver så mycket 


   
SvaraCitera

bor i stockholm om du ej visste d


   
SvaraCitera

just det, extra inkomst. har bara haft någon/några extra tusenlappar i månaden de senaste månaderna.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Xisco:

Sparade lite inför sämre tider (med andra ord sommaren så man kunde hitta på kul grejer). Sen var det en del aktiviteter med skolan ibland som skidresor, vandringar osv som kostade en slant så varje månad gick det ej att spara.

ja, pengar lär man väl behöva jämt. ska försöka lyckas spara mina sommarjobbspengar!

Fingerprints:

Jaha! Vart blir det då?

Det är så mysigt ju! Ja, det är bra att komma till ro först. De är väldigt snabba på att höra av sig och ringa in dig på intervju om du är intressant när du väl skickar in ansökan ändå. Jag tror jag var igång och jobbade bara två veckor efter min ansökan. Dessutom matchar de ihop dig med barn och familj efter dina behov, och familjens såklart. Men det blir oftast väldigt bra.

har ett boende i örby, älvsjö. det är  4 st rum i en lägenhet som hyrs ut, och så delar man kök och vardagsrum. det är en bekant till mig och hans pappa som står för uthyrningen, de bor även på övervåningen där i en annan lägenhet. dock tycker jag 4300kr är lite dyrt för ett rum som är på 7.5!!!!!! kvm. dock får man ju mer, jag menar, kök och vardagsrummet ser mycket fint ut. men hade gärna haft lite mer utrymme för mig själv. 
ja, jag läste lite på deras sida nu, och de verkar seriösa och bra! det är alltså där du jobbar ibland? 🙂 ungefär hur ofta jobbar du?


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Blivande_japan:
bor i stockholm om du ej visste d


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Blivande_japan:
bor i stockholm om du ej visste d

jodå, hade koll på det. varför kom du inte på träffen som var i helgen hörru?

Blivande_japan:
just det, extra inkomst. har bara haft någon/några extra tusenlappar i månaden de senaste månaderna.

du jobbar lite ibland eller?


   
SvaraCitera

penja:

ja, pengar lär man väl behöva jämt. ska försöka lyckas spara mina sommarjobbspengar!

har ett boende i örby, älvsjö. det är  4 st rum i en lägenhet som hyrs ut, och så delar man kök och vardagsrum. det är en bekant till mig och hans pappa som står för uthyrningen, de bor även på övervåningen där i en annan lägenhet. dock tycker jag 4300kr är lite dyrt för ett rum som är på 7.5!!!!!! kvm. dock får man ju mer, jag menar, kök och vardagsrummet ser mycket fint ut. men hade gärna haft lite mer utrymme för mig själv. 
ja, jag läste lite på deras sida nu, och de verkar seriösa och bra! det är alltså där du jobbar ibland? 🙂 ungefär hur ofta jobbar du?

FY FAN vad dyrt för 7,5 kvadrat!!!

bodde ena gången inneboende på typ... 9 kvadrat, hade kök, men ej vardagsrum, men betalade 2500 (ett vardagsrum är ej värt 2000 kronor, det är inte ens ditt egna!) 

andra gången jag var inneboende hade jag större rum, men inte heller då vardagsrum


   
SvaraCitera

penja:

jodå, hade koll på det. varför kom du inte på träffen som var i helgen hörru?

du jobbar lite ibland eller?

ja va ju på hultan jööö!!!

mm, har jobbat typ... 6 h i veckan i snitt kanske..? tror jag iaf. har jobbat väldigt ojämnt


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Blivande_japan:

FY FAN vad dyrt för 7,5 kvadrat!!!

bodde ena gången inneboende på typ... 9 kvadrat, hade kök, men ej vardagsrum, men betalade 2500 (ett vardagsrum är ej värt 2000 kronor, det är inte ens ditt egna!) 

andra gången jag var inneboende hade jag större rum, men inte heller då vardagsrum

bra, då är det inte bara jag som är snål! det är dock bara 10 min med pendeln in till stan, men i alla fall. bor nog allra helst lite längre bort och lite större! 


   
SvaraCitera