Aviseringar
Rensa alla

Studentflak eller inte?


Ämnesstartare

Jag har problem..
Det är såhär att jag tar studenten nu i Juni.
För några månader sen, så fixade jag ett studentflak, firma, som kostade 17,000kr + 1,500kr i bokningsavgift + 1,500kr utifall något går sönder, och går inget sönder så får man tillbaka dem sen efter studenten.
Vi är 12 st som skulle åka, vilket skulle bli 20,000kr sammanlagt och 1,667kr var, dock minus dem där 1,500kr om inget går sönder, så summan, förhoppningsvis, isåfall, skulle bli 1542kr var.
Jag bokade och allt var fixat och alla som skulle åka med tyckte det var OK.

Men sen så tyckte dem att det var för dyrt och att dem skulle kolla om det fanns något annat o.s.v. så jag blev självklart irriterad och arg, med tanke på att jag kom in i den klassen nu i höstas och det första jag gör är att fixa och dona men får bara negativt tillbaka. Så vi blev såklart osams, jag och klassen, iallafall vissa av dem. För jag är en sån som öppnar käften och säger vad jag tycker och tänker!

(Måste också säga det att innan jag bokade, så hade dem andra tid på sig att kolla upp om det fanns andra billigare alternativ, men allt var redan fullt, och självklart kollade jag och ringde JAG till alla firmor och kollade, för ingen annan i klassen kunde ta tag i skiten och göra det själv)

(Jag vet själv att 20,000kr är väääldigt mycket pengar, men det ingick bränsle, ljud, flak, chaufför, städning 2h åkning, så det tycker jag ändå är bättre än att inte ha något alls!)

Sen, kom en kille och sa att han kunde fixa ett billigare flak, som kostade 15,000kr och en annan tjej i klassen sa att hon kunde fixa ljud och sånt. Så jag kände att jag då kunde lika gärna avboka flaket som jag fixade, så jag slapp allt ansvar, då dem andra ändå hade såna problem med mig. 

Så jag avbokade, men man lärde fortfarande betala in bokningsavgiften på 1,500kr.
Vilket betyder då att det ändå blir 16,500kr att betala (nya flaket + bokningsavgiften) 
Det blir då 1,269kr var (en till hoppade in nu och ville åka med)

OCH NU TILL SJÄLVA GREJEN.

Den här tjejen som skulle fixa ljudet.. nej hon kunde inte fixa det nu tydligen.. och att hitta ljud med förstärkare och högtalare och allt det där, det är inte BILLIGT. 
Så i värsta fall, (jag lovar), så kommer summan för flaket som JAG fixade bli billigare ändå.

Nu känner jag och en annan tjej att vi funderar på att skita i att åka flak, för vi gillar ändå inte klassen, mer än andra halvan av klassen tycker inte om mig heller, så känns inte direkt roligt att behöva umgås med dem mer än nödvändigt. 

Så jag vet inte om jag ska åka eller inte? 

Jag är så jävla rädd att jag kommer ångra mig att jag inte åkte ett studentflak, sen i slutändan.

Vad tycker ni att jag ska göra?? 
Borde jag åka ändå, eller är det inte hela världen om man inte åker?
Finns det något annat roligt man kan göra istället för att åka studentflak?


   
Citera

Vore jag du skulle jag skita it


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rogernw:
Vore jag du skulle jag skita it

Men kommer man inte ångra sig?


   
SvaraCitera

jag tror inte att du kommer att ångra dig särskilt mycket om du inte åker med på flaket, men det kanske är lättare att säga för en som åkte på sitt

men för dessa pengar tycker jag att du bör skippa det


   
SvaraCitera
Exner

Abrielle96:

Men kommer man inte ångra sig?

Åkte själv flak, och skulle förmidligen ha betalat 1500 för det. Däremot var det inte något jag skuöl ångrat om jag inte gjort det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:
jag tror inte att du kommer att ångra dig särskilt mycket om du inte åker med på flaket, men det kanske är lättare att säga för en som åkte på sitt

men för dessa pengar tycker jag att du bör skippa det

men är inte det bästa med studenten att åka studentflak?


   
SvaraCitera
23an
 23an

Jag sket i det. Minns inte om jag gav en slant för skiten ändå.
Tyckte inte det var värt att åka runt och fjanta sig hur mycket "tradition" det än må vara i det hela.


   
SvaraCitera

Abrielle96:

men är inte det bästa med studenten att åka studentflak?

inte riktigt det bästa i mina ögon. men ja det var ju kul, i ett tag i alla fall

gillar du inte klassen du åker med så är det kanske inte så jättekul heller


   
SvaraCitera

det flak jag åkte med blev stoppat av polisen efter tre minuter. 


   
SvaraCitera

överskattad grej. eller så är jag bara astråkig.


   
SvaraCitera

Jag struntade i hela studentfirandet, det är väl inget att fira.


   
SvaraCitera

Jag åkte själv studentflak när jag tog studenten men då var vi å andra sidan ett väldigt sammansvetsat gäng som faktiskt umgås än idag fast det är många år sedan. 

Om du tycker att det är värt 1.500 kronor får du väl nästan avgöra själv.

Däremot den efterföljande festen var superkul. Mycket mycket roligare än att åka på flaket på en lastbil.

Ljud behöver inte kosta så mycket. en vanlig gitarförstärkare eller orkesterförstärkare och musiken från en dator fungerar alldeles utmärkt. Gissar på att ni kan hyra en förstärkare för ett par hundralappar för en kväll. Musiken har ni väl själva i era datorer. Bara att ställa in spelordningen och hur många timmar musiken ska ljuda.


   
SvaraCitera

Abrielle96:

Men kommer man inte ångra sig?

Jag skulle inte gjort det 


   
SvaraCitera

gå på gatan som folk istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommet nu ihåg att för några år sedan så såg jag några tjejer åka i en släpkärra, en sån där med galler på sidorna.. Får man åka så?


   
SvaraCitera