Aviseringar
Rensa alla

Studentlägenheter finns inte men flyktingar får mängder med bostäder!?


Ämnesstartare

Det har varit brist på studentlägenheter i över 10 år och studenterna får bo i källarutrymmen mm men när det kommer 100.000-tals flyktingar så går det att få fram hur mycket bostäder som helst. Hur går detta ihop? Skiter myndigheterna i de svenska studenterna och enbart prioriterar flyktingarna?

Jag blir skitförbannad när jag och vänner till mig nonchaleras av myndigheterna men flyktingarna får allt serverat på ett välfyllt smörgåsbord.


   
Citera
mens
 mens

Fast det är ju lite skillnad när folk inte har några hem, däribland barn, och folk som redan har hem och som nu vill ha hem för att kunna studera. Missförstå mig rätt, att folk utbildas och för landet framåt är jättebra men ja. Flyktingbostäder håller ju sedan inte alls samma standard som studentbostäder. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

olika förutsättningar gör att det är skillnad på folk och folk.


   
SvaraCitera

Righhhht

Jättelyxigt att sova på en madrass i ett gammalt hus ute på landet som hela tiden riskerar att tändas på, verkligen! 


   
SvaraCitera

Dina studerande vänner kan möta bättre standard nere i tunnelsystemen, det är säkrare och mer centralt.


   
SvaraCitera

Du kan vara lugn Löfven kommer nog införa tältläger för studenter.


   
SvaraCitera

Ja alltså, vad det verkar så finns det knappt bostäder för nyanlända flyktingar heller, med tanke på alla dessa tältläger som regeringen dillar om.

Nej, fram med cementblocken säger jag, nu jävlar ska det satsas på hyresbostäder åt alla!


   
SvaraCitera

S3ON:
Righhhht

Jättelyxigt att sova på en madrass i ett gammalt hus ute på landet som hela tiden riskerar att tändas på, verkligen! 

Men kom ihåg, vi har 80% muslimer i Sverige. Blink


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Men kom ihåg, vi har 80% muslimer i Sverige. Blink

??


   
SvaraCitera

tänkaren: Det har varit brist på studentlägenheter i över 10 år och studenterna får bo i källarutrymmen mm men när det kommer 100.000-tals flyktingar så går det att få fram hur mycket bostäder som helst. Hur går detta ihop? Skiter myndigheterna i de svenska studenterna och enbart prioriterar flyktingarna?

Det enkla svaret är att det inte går ihop. De få bostäder som kommer finnas kommer gå till flyktingar.  Prioritet 1 kommer vara att lägga skattepengarna på bostäder till invandrare - studenter och hemlösa prioriteras bort helt. Den bostadssituation som redan idag är usel för studenter kommer förvärras enormt mycket mer tack vare invandringen. 

Invandringen har nästan alltid varit och kommer i fortsättningen även vara den största orsaken till bostadskrisen.


   
SvaraCitera

presidente:
Du kan vara lugn Löfven kommer nog införa tältläger för studenter.

xD 1+


   
SvaraCitera

Den som tror att de hundratusentals flyktingar som idag bor på flyktingförläggningar kommer att bo kvar i tältläger om ett eller två år tror nog på jultomten. Fakta är däremot att de flyktingar som kom för ett eller två år sedan bor i dyra fina lägenheter bekostade av de svenska skattebetalarna. 


   
SvaraCitera

Du tillhör fel folkgrupp.


   
SvaraCitera

S3ON:
Righhhht

Jättelyxigt att sova på en madrass i ett gammalt hus ute på landet som hela tiden riskerar att tändas på, verkligen! 

Om de inte sitter i bussen hela tiden i demonstration


   
SvaraCitera
mens
 mens

stoner:
Den som tror att de hundratusentals flyktingar som idag bor på flyktingförläggningar kommer att bo kvar i tältläger om ett eller två år tror nog på jultomten. Fakta är däremot att de flyktingar som kom för ett eller två år sedan bor i dyra fina lägenheter bekostade av de svenska skattebetalarna. 

Snarare i en segregerad förort. Där finns det inte speciellt mycket lyx.


   
SvaraCitera