Aviseringar
Rensa alla

Studentmössa!?


Chirp
Ämnesstartare

Känner att det börjar bli dags för student snart trots att det är fler månader kvar tills juni. Men då är det ju den där studentmössan som ska beställas. Och så vidare... På mössan ska man ju ha massa text och så. Men jag har insett nu att jag inte vill ha mitt namn skrivit över hela mössa. Möjligtviss vilket år. Fall jag skulle bli gammal och senil, och kanske glömma bort vilket år jag gick ur skolan. Och kanske vill ja ha ett band eller bara den där "pärlan" mitt på framsidan för att visa att jag har gått natur. Men det känns så fel när alla andra kommer ha hur mycket text som helst. Så nu är frågan. Behöver men verkligen alla text på? och känns det extremt fattigt utan? 😮


   
Citera

Traditionen är att inte ha text på mössan, även om vissa väljer det, men självklart ska man välja en utformning som man känner sig bekväm med. I min klass valde de flesta bort text från mössan, då vi inte riktigt såg poängen med det, och det blev betydligt stilrenare.


   
SvaraCitera

Hade namn och år. Räckte fint.


   
SvaraCitera

Jag hade typ "Sonia" (förnamn) och "Ekonomi 2010" (program och årtal).

Men det är väl lite vad man själv föredrar.


   
SvaraCitera

Less is more.


   
SvaraCitera

den onödigaste pryl du någonsin kommer spendera pengar på.. om det ens är dina egna. näe skit it


   
SvaraCitera

Chirp:

Behöver men verkligen alla text på?

Nej.

Chirp:

och känns det extremt fattigt utan? 😮

[crazy]

Gör som du vill.
Det är bara en mössa.


   
SvaraCitera

Orka studentmössa, jag ska hoppa över den. Så otroligt onödigt dyrt.


   
SvaraCitera

Min hoppfullhet 1993-2009


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

hade förnamn (pärlan i mitten) efternamn, och klass bak.

men att ha bara ett band runt i sin programfärg, eller bara ploppen i mitten, funkar det också

har man tex väldigt ojämnt (olika långt) namn så skulle det inte bli fint så som jag hade.

kolla hur resten av din klass har


   
SvaraCitera
Chirp
Ämnesstartare

Gillar era svar! 🙂

Så en vit mössa är ju snyggast när den endast är vit ^^


   
SvaraCitera

hade nog förnamn pärla program
sen 2010 bak


   
SvaraCitera

Jag hade "Hasta la vista baby" på framsidan och mitt smeknamn på baksidan, lite roligare än namn och klass tycker jag [smile]


   
SvaraCitera