Aviseringar
Rensa alla

Studentresa


Ämnesstartare

jag går sista året på gymnasiet och vår klass ska boka en resa till Alanya. Saken är den att jag vet inte om jag vill åka. Jag känner lite såhär: Vill vara med min klass men alla vet vad syftet med resan är så vi kommer nog inte att hålla ihop hela tiden. ~8000kr kan jag hellre lägga på en annan resa. Det finns flera platser jag hellre far till än Alanya... Känner nästan att nackdelarna väger över men är rädd att jag ska ångra mig om jag inte far^^ 

Vad det nån som for på sin studentresa eller skippade ni den? Varför gjorde ni som ni gjorde?


   
Citera
Ämnesstartare

skippat mkt i mitt skolliv pga inte hade råd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade ingen studentresa, brukar folk ha det?


   
SvaraCitera

vi hade ingen officiell studentresa, fick veta i efterhand att ca 15 av 20 elever åkt till typ alanya.

hade säkert varit kul på ett sätt men hade nog inte åkt ändå pga är varken rik själv eller har rika föräldrar. samt var inte jättenära med min klass, jobbigtatt vara så långt hemifrån utan ens en person man litar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visste inte att ungdomar håller på med sånt. Ingen folk gjorde när jag tog studenten. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Hade ingen studentresa, brukar folk ha det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Hade ingen studentresa, brukar folk ha det?

ja om klassen bestämmer det, man måste boka och betala själv^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LolaRose: ja om klassen bestämmer det, man måste boka och betala själv^^

Ja jo, vore märkligt om någon annan skickade iväg en på resor?Rullar ögonen
Menade snarare, gör folk det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Ja jo, vore märkligt om någon annan skickade iväg en på resor?Rullar ögonen
Menade snarare, gör folk det?

tydligen^^ eftersom vår klass tänker göra det... På min skola är det iaf ett ganska hett ämne men de flesta vill åka för att Alanya är det bästa stället att partaja och supa skallen av sig.. ville ingen i din klass fara iväg?


   
SvaraCitera

"studieresa"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Hade ingen studentresa, brukar folk ha det?

Har aldrig hört talas om detta heller. och alanya ... dräggstad delux så lär väll bara vara krök på schemat. Har inget problem med vad folk har för intressen men jag själv, och du också antar jag, hade hellre velat lägga 8000 på något annat. Resmål eller icke. Samtidigt så vill man ju inte missa skiten, av någon trött anledning. Lider verkligen med dig i ditt dilemma Tumme ned


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

LolaRose: Vad det nån som for på sin studentresa eller skippade ni den? Varför gjorde ni som ni gjorde?

Finns det några i din klass som du umgås med, några du är extra nära? I sådana fall kanske ni kan skippa och resa någonstans på egen hand? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LolaRose: ville ingen i din klass fara iväg?

Aldrig ens tänkt tanken, ingen av oss hade pengar på den tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej... Vi gjorde inget sådant med min klass. 

Mina kompisar från årskursen ville dock iväg, och en utav dem har en lägenhet i Side, Turkiet, så vi åkte dit veckan innan studenten. Hittade asbilliga biljetter för typ 500 spänn tur/retur och drog iväg. 
Blev billigt och bra med tanke på att vi lagade all mat själv och bara betalade en symbolisk struntsumma i boende.
Hade aldrig i mina vildaste fantasier kunnat lägga 8000 på en resa i studenttider (och inte innan eller efter heller för den delen haha).

Tycker inte du ska åka ifall du inte känner dig bekväm med klassen och känner att du verkligen VILL göra detta. Finns bra mycket roligare ställen att spendera 8 lax på än Alanya och liknande dräggställen.
De kommer säkert prata om hur jävla fantastiskt det var när de kommer hem men helt ärligt tror jag inte att det är något att vara avundsjuk på. Ok om de vill supa sig aspackade och ligga med randoms för lite extra alkohol men alltså......... nä. 


   
SvaraCitera
penja

ett gäng hyrde ett hus i Malaga, och festade som fan. Jag valde dock att stanna hemma, pga hade inte riktigt pengarna, samt fick inte sola och egentligen ite dricka massa alkohol gör stunden. 


   
SvaraCitera