Aviseringar
Rensa alla

Studentskitmössa


Ämnesstartare

Nu har jag dragit ut på det nog länge, jag måste beställa studentmössan ikväll. Men ett problem har uppstått, när vi fick testa dem så var stl 58 för stort och 57 var lite tajt, men det gick väl ändå antar jag. Nu har jag mätt huvudet och får fram till att det är 57,5 cm, och de på mössprovningen sa att man skulle ta man skulle ta en storlek större om man hade ett udda mått. What to do? Ta den större som snurrar runt på skallen eller den mindre som satt tajt? [confused]


   
Citera
Ämnesetiketter

SHIT VÄRLDEN GÅR UNDER

(EDIT: gillar att det ser ut som att killen läser texten, och blir chockad)


   
SvaraCitera

större.
annars; careface, du använder den ett fåtal timmar i ditt liv.


   
SvaraCitera

Du behöver bara ha mössan på dig på fotograferingen+utspringet+flaket OM du vill ha den där. Jag skulle alltså hellre tagit en som är lite tight och sitter sniggt, än nån stor. Om du ändå vill beställa en stor kan du göra det och försöka ordna så att du har en större frisyr som kan fylla ut. [party]


   
SvaraCitera

kokakola:

Ta den större som snurrar runt på skallen eller den mindre som satt tajt? [confused]

Ta 58. Jag beställde en som satt perfekt då jag hade stort och puffigt hår. Klippte sedan av detta innan studenten, vilket borde ha lett till att mössan var någon storlek för stor. Istället hade jag en perfekt passande mössa och alla andra en liiite för tight.


   
SvaraCitera

skärmmössor ska sitta på och inte över huvudet så den mindre skulle jag föreslå.


   
SvaraCitera

Ska du ha nån snygg snajsig frisyr som du inte vill mosa totalt så tycker jag att du ska ta den större!

Det är ju inte precis så att du ska dingla uppochner så att mössan trillar av, den sitter mest troligt kvar på huvvet ändå!! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle också föreslå den större.


   
SvaraCitera

Alltså, jag tror de flesta brukar ta stora. För när man ser folk springa ut håller de ju jämt i mössorna[confused]
Iaf på de 3 studentuppvakningarna jag har varit på[rolleyes]

Jag tycker den som är större


   
SvaraCitera

FLTH:

studentuppvakningarna


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

studentuppvakningarna

Vad heter det då?[blush]


   
SvaraCitera

FLTH:

Vad heter det då?

vet inte men det lät fel 🙁


   
SvaraCitera

FLTH:

Vad heter det då?

menar du utspringet ur skolan eller studentuppvaktningen typ hemma hos familjen?


   
SvaraCitera

Starlights:

utspringet ur skolan

[bigsmile]


   
SvaraCitera