Aviseringar
Rensa alla

Studentskiva


Ämnesstartare

Ähm. Vad är en studentskiva för dig? För när jag, som bor i Stockholm, har pratat om studentskivor här på UM och andra ställen så har icke Sthlm:are blivit typ [tard][tard][tard][shake][shake][shake][tard][confused] och inte fattat något alls.

Studentskiva för mig är att klassen hyr en bar/krog/klubb/whatteva och så har man en "fin" middag först, med familj/närmre vänner, och sedan är själva festen då man bjuder in massa vänner osv. Man bjuder alltså in "alla" sina vänner, det är inte bara klassen som festar tillsammans eller så.

So ppl, vad är studentskiva för er?[cute]
(och vart bor ni?)

Dold text: Min studentskiva är 28/5 i Sthlm, tycker alla ska komma då. Men bara ni som är snälla[blush]


   
Citera
Ämnesstartare

så som du beskrev det. Men så är man ju från sthlm ;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

So ppl, vad är studentskiva för er?

Ett trevligt tillfälle att för kanske sista gången i en informell situation samlas med dem man sedan tre år tillbaka intensivt har hatat.


   
SvaraCitera

Klassen käkar tillsamans efteråt bjuder man till rave med alla man känner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Klassen käkar tillsamans efteråt bjuder man till rave med alla man känner.

Ni hyr ingen krog eller så alltså?

Fagerjärn:

Ett trevligt tillfälle att för kanske sista gången i en informell situation samlas med dem man sedan tre år tillbaka intensivt har hatat.

Hmm. Jobbigt läge ://


   
SvaraCitera

Är för coolt för studentskivor. [cool]


   
SvaraCitera

Imoon:

Ni hyr ingen krog eller så alltså?

Jo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade ingen [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

God Konsument:

Är för coolt för studentskivor. [cool]

Budolicious:

Hade ingen [cool]

Satt inne på UM och firade istället?[party][blush]

My dreams are her:

Jo.

Hmm, okej. Sthlm?


   
SvaraCitera

Imoon:

Hmm, okej. Sthlm?

Uppsala.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Imoon:

Satt inne på UM och firade istället?[party][blush]

Nä, alltså. Klart vi hade studentfest. Men det var ju med alla treor. På morgonen samlades dock hela (läs: halva, vi som umgicks) klassen hemma hos den som bodde närmast och drack där. På väg till skolan därifrån tog vi några fler öl med de lokala a-lagarna utanför konsum. Sen in och fortsätta på skolan, det var icke uppskattat av vår rektor att vi drack där, men det spelade mindre roll. Ut och åka flak (vi hade inget flak i vår klass men vi åkte stekig bil) på det, sen hem, käka lite och så. Direkt in till stan igen, vi som umgåtts på morgonen träffades igen på en krog och sen vidare till riktiga festen så att säga.

På det hela taget en rätt bra dag, bara det att det var typ årets varmaste dag och man dog konstant och alla hade helt genomskinliga skjortor av svetten.

Men jag har alltid trott att studentskivor inte är själva studentdagen, så därför antar jag att inte hade någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kommer ifall det finns alkohol!


   
SvaraCitera

Imoon:

Satt inne på UM och firade istället?[party][blush]

Tar studenten i år, men ska bara ha en massa släktingar i trädgården som äter min mat typ. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Men jag har alltid trott att studentskivor inte är själva studentdagen, så därför antar jag att inte hade någon.

Vissa har redan haft sina :s men vi som är vip har lite närmre studenten[blush]

DeathOrGlory:

Kommer ifall det finns alkohol!

Klart! Det är ju på en krog [bigsmile]
Fast.. det är inträde.. och man måste ju köpa alkoholen själv....
men, min skiva kommer nog bli jävligt rolig - det är maskerad och jag går naturbruk-djurvård = bara tjejer varav hälften är öhh inte så mycket party ppl så man kan nog skratta[bigsmile]


   
SvaraCitera