Aviseringar
Rensa alla

Studera.nu suger ***!!


Ämnesstartare

Nuförtiden ska man tydligen få skit för att man gör värnplikten också...

I vintras sökte jag till Stockholms Universitet och kom in på den utbildningen som jag ville. Jag var tvungen att söka anstånd för att få behålla min plats till vårterminen 2009 eftersom att jag skulle göra värnplikten. Jag sökte anståndet via skolan direkt istället för via studera.nu. I somras frågade jag studera.nu hur jag skulle gå tillväga för att söka in och få min plats igen och de sa att jag bara skulle söka som vanligt och skicka upp en kopia på anståndet...

Nu helt plötsligt kläcker sig studera.nu ur sig att jag inte alls har anstånd eller platsgaranti till vårterminen 2009. Trots att sitter med ett underskrivet papper i handen från Stockholms Universitet där det står att jag är beviljad. Jag har skickat upp detta papper till studera.nu när jag sökte igen för två veckor sedan. Vad är det de inte förstår??[mad]

Vad fanken ska man göra nu då? Slutövning i två veckor framöver... så inte kan man kontakta idioterna heller...


   
Citera
Ämnesstartare

Kacki:

Jag har skickat upp detta papper till studera.nu när jag sökte igen för två veckor sedan.

Har du blivit kontaktad av dem ännu? Antagligen handlägger de ärendet just nu och kommer med besked senare - eller något.

Nåväl, vill också säga att jag ogillar Studera.nu. Inte på grund av anstånd och strul med sådan ansökan, utan mer för att sidan är jävligt dåligt konstruerad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante:

Har du blivit kontaktad av dem ännu? Antagligen handlägger de ärendet just nu och kommer med besked senare - eller något.

Ja, de skrev att jag inte hade någon platsgaranti och att jag skulle kontakta Stockholms Universitet. Så nu gäller det att be ens päron ringa och utföra telefonterror hos de på måndag, tills de har fått rätt på sina och mina papper!

Libertad:

AHAHAAHAHAHHAHHAHA

Re malaka? Ditt problem är?


   
SvaraCitera
Gifted

Kacki:

Vad fanken ska man göra nu då?

Gå till studievägledaren/den som antar dig på utbildingen.

Studera.nu är apdampigt (och jag har f.ö. aldrig ansökt om någon kurs där, utan har alltid pratat med studievägledaren/struntat helt i att registrera mig)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Ja, de skrev att jag inte hade någon platsgaranti och att jag skulle kontakta Stockholms Universitet.

Men ditt dokument angående anstånd var utfärdat av Studera.nu? Låter ju som att VHS inte har alla hästar hemma, om man säger så.

Kacki:

Så nu gäller det att be ens päron ringa och utföra telefonterror hos de på måndag, tills de har fått rätt på sina och mina papper!

Skönt att du har sådana föräldrar i alla fall. Men jag förstår dig, måste kännas olustigt att inte ha en plats som man är berättigad till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Irrelevante:

Men ditt dokument angående anstånd var utfärdat av Studera.nu? Låter ju som att VHS inte har alla hästar hemma, om man säger så.

Nej, det var utfärdat av Stockholms Universitet. När jag ansökte hade jag inte fått mina inryckningspapper från pliktverket än, därför fick jag ansöka om anstånd direkt från skolan när jag kommit in, istället för via studera.nu direkt när jag sökte utbildningen. Både Stockholms Univsersitet och Studera.nu sa till mig att jag bara skulle söka som vanligt och skicka en kopia på dokumentet när det var dags att söka igen.

Irrelevante:

Skönt att du har sådana föräldrar i alla fall. Men jag förstår dig, måste kännas olustigt att inte ha en plats som man är berättigad till.

Äsch, jag tror att de flesta föräldrar hade hjälpt till i ett sånt här fall.

Gifted:

Gå till studievägledaren/den som antar dig på utbildingen.

Jo, jag har även mejlat den personen som utfärdade mitt anstånd på Stockholms Universitet. I värsta fall kan de väl ta in mig utan något som helst samröre med studera.nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Re malaka? Ditt problem är?

Jag kan fan inte sluta skratta. Jag har inte sett en lustigare bild på länge.

Det är inget större problem för mig. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Nej, det var utfärdat av Stockholms Universitet.

Ah, jag såg det. Men det är ju lång tid kvar än, du sitter nog inte i sjön direkt.

Kacki:

Äsch, jag tror att de flesta föräldrar hade hjälpt till i ett sånt här fall.

Man slutar aldrig att förvånas över vilka underliga människor det finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Jag kan fan inte sluta skratta. Jag har inte sett en lustigare bild på länge.

Okej.. du har alltså inte sett en skoterförare uppe i Norrland alltså? Nej det är klart, vissa ska ju lära sig saker varje dag[y]

Irrelevante:

Ah, jag såg det. Men det är ju lång tid kvar än, du sitter nog inte i sjön direkt.

Nej precis. I värsta fall är det ju Stockholms Universitet som kommer ta in mig.. för de har faktiskt gett mig anstånd oavsett vad studera.nu säger eller inte!

Irrelevante:

Man slutar aldrig att förvånas över vilka underliga människor det finns.

Nej kanske inte.. speciellt inte efter att ha läst "Pojken som kallades det" eller "Gör vad ni vill, men döda henne inte"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Okej.. du har alltså inte sett en skoterförare uppe i Norrland alltså? Nej det är klart, vissa ska ju lära sig saker varje dag[y]

Jag är uppvuxen i norrland och har sett folk köra skoter en miljard gånger. Har dock inte sett en så lustig bild på en skoterförare. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Jag är uppvuxen i norrland och har sett folk köra skoter en miljard gånger. Har dock inte sett en så lustig bild på en skoterförare. [smile]

Vilken tur att bilden inte är på en skoterförare då[wink] Men hjälm, munnskydd och brillor är ju en vanlig outfit där uppe!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

Men hjälm, munnskydd och brillor är ju en vanlig outfit där uppe!

Nu börjar jag fundera på om du nånsin varit i norrland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Libertad:

Nu börjar jag fundera på om du nånsin varit i norrland.

Jodå, jag har både åkt skoter och åkt skidor uppe i Norrland! + varit uppe i Boden på militärövning såklart!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kacki:

+ varit uppe i Boden på militärövning såklart!

Ooooo, tuffa killen.[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Ooooo, tuffa killen.[wink]

Om du tycker att det är tufft passaro, chernika, passaro, whatever... så får det vara upp till dig! Själv ser jag det som en erfarenhet rikare, som inte många andra får chansen att uppleva!


   
SvaraCitera