Aviseringar
Rensa alla

Studie: Var fjärde man i asien medger våldtäkt


Ämnesstartare

och folk tycker det är konstigt att jag skäms över att vara människa...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

va alla ska leka pk, hälften av er är våldtäktsmän 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
va alla ska leka pk, hälften av er är våldtäktsmän 

HAHAHAHHAHA


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alla som inte våldtar är dansbandsmän. Och dansband är inte riktigt socialt accepterat i asien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
Alla som inte våldtar är dansbandsmän. Och dansband är inte riktigt socialt accepterat i asien.

man  borde introducera dansband för asien, skicka dit Lasse Stefanz eller några 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: man  borde introducera dansband för asien, skicka dit Lasse Stefanz eller några

Man stod i valet och kvalet hurvida man skulle ha dansband eller våldtäkt. Det verkade ju som ett bra beslut i början, men nu i efterhand så har man upptänkt att tre av fyra asiatiska män medger dansbands-engagemang. Man skulle ha satsat på dansband redan från början.


   
SvaraCitera
mynona

Det är inte förvånande med tanke på den låga graden av jämställdhet där. Så var det även här före jämställdhetstänket. Det visas ju också av ursäkterna: de har inget medlidande, därför att man i de samhällena får lära sig att se könen som så olika att de inte kan identifiera sig med varandra, något som gör att man inte kan jämföra sig och därför int ha medlidande med varandra. Man måste se varandra som i grunden lika för att kunna sätta sig in i varandras situation, och man måste kunnda identifiera sig med varandra för att kunna känna medlidande - det blir åtminstone ordentligt mycket lättare då. Det var så utvecklingen gick även här. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Den näst vanligaste förklaringen var att våldta var som en form av underhållning, för skojs skull eller för att de var uttråkade"
Tack världen för sådana här makabra utspel så att vi inte glömmer hur mycket du suger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Flytiga definitioner skapar denna "sensationsrubrik".

Vår syn på vad som är våldtäkt skiljer sig mot resterande delen av världen. Sedan 2005 är sverige världsunik i detta hänseendet, men hela väst har en syn som skiljer sig mot övriga världen.

Upplägget av artikeln pekar på man inte intervjuade männen med frågeställningen om de begått en våldtäkt. Utan frågorna löd i termer om de haft sex med en kvinna mot dess vilja, vilket tendensiöst tolkas av utredarna som en våldtäkt och därmed får det en negativ konnotation. Jag betvivlar att de efterfrågade egentligen visste om vad de intervjuades för eller för den sakens skull vilket fel de begått. Men jag tycker det är principiellt fel att väst hela tiden kommer med sina pekpinnar och försöker tvinga på sina idéer på andra folk.

Mer intressant hade det varit att få veta om detta skadar kvinnor och hur väl det korrelerar med behandlingen av dem i övrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag visste all statistik från början så ingen överraskniong

kan varje siffra


   
SvaraCitera

Vehnk: haft sex med en kvinna mot dess vilja,

dess? verkligen. hennes passade inte bättre där tycker du?

Vehnk: Mer intressant hade det varit att få veta om detta skadar kvinnor och hur väl det korrelerar med behandlingen av dem i övrigt.

hur menar du nu? som jag tolkar ditt inlägg borde du vara dum i huvudet men det utgår jag ifrån att du inte är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:
Flytiga definitioner skapar denna "sensationsrubrik".

Vår syn på vad som är våldtäkt skiljer sig mot resterande delen av världen. Sedan 2005 är sverige världsunik i detta hänseendet, men hela väst har en syn som skiljer sig mot övriga världen.

Upplägget av artikeln pekar på man inte intervjuade männen med frågeställningen om de begått en våldtäkt. Utan frågorna löd i termer om de haft sex med en kvinna mot dess vilja, vilket tendensiöst tolkas av utredarna som en våldtäkt och därmed får det en negativ konnotation. Jag betvivlar att de efterfrågade egentligen visste om vad de intervjuades för eller för den sakens skull vilket fel de begått. Men jag tycker det är principiellt fel att väst hela tiden kommer med sina pekpinnar och försöker tvinga på sina idéer på andra folk.

Mer intressant hade det varit att få veta om detta skadar kvinnor och hur väl det korrelerar med behandlingen av dem i övrigt.

hahaha
gillar dig trots det du skriver:S


   
SvaraCitera
mynona

Vehnk: haft sex med en kvinna mot dess vilja, vilket tendensiöst tolkas av utredarna som en våldtäkt

hur skulle du definiera våldtäkt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nackskott på dem


   
SvaraCitera