Aviseringar
Rensa alla

Studiebidrag


Ämnesstartare

: / Jag känner igen mig i stor del av det du skriver. Vi har skitdålig ekonomi också, verkligen DÅLIG. Jag ansökte om extra tillägg på mitt studiebidrag, men fick inget eftersom de trodde att vi ljög: Man kan inte leva på så lite pengar som vi gör [rolleyes] Vi lever alltså under existens eller ngt, som det hette. Ah, jag har aldrig fått hela mitt studiebidrag heller och kommer förmodligen aldrig att få det heller. Jag får lite pengar då och då, när det finns över helt enkelt [rolleyes] jag får lite pengar av mormor ibland, det är bra [smile] Det känns alltid så pinsamt, jag har aldrig råd med någonting typ, men visst, jag överlever. Jag har det inte så illa som dig, jag tycker verkligen synd om dig och hela din familj 🙁 Jag försöker se det som en utmaning, jag längtar tills jag kan försörja mig själv. Mina föräldrar är också egenföretagare så det är ju upp och ner, ibland går det bra, ibland dåligt... Jobbigt när folk inte fattar hur det är och bara tror man är snål [rolleyes]


   
SvaraCitera

schizofrenutter:

: / Jag känner igen mig i stor del av det du skriver. Vi har skitdålig ekonomi också, verkligen DÅLIG. Jag ansökte om extra tillägg på mitt studiebidrag, men fick inget eftersom de trodde att vi ljög: Man kan inte leva på så lite pengar som vi gör [rolleyes] Vi lever alltså under existens eller ngt, som det hette. Ah, jag har aldrig fått hela mitt studiebidrag heller och kommer förmodligen aldrig att få det heller. Jag får lite pengar då och då, när det finns över helt enkelt [rolleyes] jag får lite pengar av mormor ibland, det är bra [smile] Det känns alltid så pinsamt, jag har aldrig råd med någonting typ, men visst, jag överlever. Jag har det inte så illa som dig, jag tycker verkligen synd om dig och hela din familj 🙁 Jag försöker se det som en utmaning, jag längtar tills jag kan försörja mig själv. Mina föräldrar är också egenföretagare så det är ju upp och ner, ibland går det bra, ibland dåligt... Jobbigt när folk inte fattar hur det är och bara tror man är snål [rolleyes]

Wall of answer [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Wall of answer [smile]

Ohyes. Kommer faktikst ihåg hur lång tid det tog att skriva det. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad hemskt : (

Alltså det är verkligen segt att man ska berhöva känna den pressen när man kommer upp i tonåren. Men lycka till. Skaffa ett välbetalt yrke eller något!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min familj levde under existensminimum förut också och jag vet hur jävligt det är, men samtidigt är det en bra sak. Man lär sig pengarnas värde, man vet att man inte bara kan gå och köpa sig den där t-shirten på impuls, man måste tänka igenom sina beslut. Det är en bra erfarenhet att ha, fast man tycker läget är jävligt när man väl är där så ger det tillbaks i efterhand när man kommit ur det. Nu lever inte min familj under existensminimum och har inte gjort på 2 år, men vi har fortfarande dåligt med pengar men studiebidraget får jag nu varje månad utan problem, men det gäller ju fortfarande att spara det lilla man har, det kan ju vända.

Ttack:

Jag är rädd för att de i min klöass ska märka att jag typ alltid har på mig min mucktröja opch svarta byxor

Det är ingen som bryr sig. Är många i min klass som har samma jeans och huvtröja var dag och jag har aldrig hört någon prata illa om det. Sålänge man inte luktar illa så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dightkuz:

var glad att du har en familj


   
SvaraCitera

Nekro


   
SvaraCitera

Tråden låst


   
SvaraCitera