Aviseringar
Rensa alla

Studier utomlands! Blev antagen 🙂


Ämnesstartare

Congratulations! You have been accepted and are hereby invited to study at the University of Virginia, beginning fall semester 2011[party]

För att skapa lite diskussion så vill jag fråga andra om deras erfarenheter av att studera utomlands? Hur länge pluggade ni och var?


   
Citera
Ämnesstartare

University of Virginia? For realz? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

University of Virginia? For realz? [tard]

For realz [smile] Vadårå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

exakt vad ska du läsa o är det master lr? k0star det inte multum?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag var över en sväng i Ashevillle, North Carolina nu i höstas. Bästa fyra månaderna i mitt liv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

For realz [smile] Vadårå?

Nevermind, blandade ihop Virginia med en av mellanstaterna. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bergdahl:

exakt vad ska du läsa o på vilken nivå!

Ska läsa på School of Commerce, dvs finansiering på avancerad nivå. Vilka kurser som finns tillgängliga till hösten har jag inte fått reda på än. Men de som erbjudits andra år verkar vara way mycket bättre eftersom de är mer praktiskt tillämpade än här i Sverige. Enligt mig då.

André Vifot Haas:

Jag var över en sväng i Ashevillle, North Carolina nu i höstas. Bästa fyra månaderna i mitt liv.

Kul! Vad pluggade du där? Hur fixade ni boende? Jag tror att jag är garanterad boende på campus men är inte helt säker.

Reste du runt mycket i landet vid sidan av studierna?

Jonnybravo91:

Nevermind, blandade ihop Virginia med en av mellanstaterna. [cute]

Aha[crazy]


   
SvaraCitera

Coolt, grattis [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

verkar vara way mycket bättre eftersom de är mer praktiskt tillämpade än här i Sverige. Enligt mig då.

geif kurslista pls :p. *för en som inte orkar leta upp på deras hemsida, antar att du redan varit där o snokat*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bergdahl:

geif kurslista pls :p

Exempel på kurser..
Course Descriptions

Advanced Corporate Finance (3 credit hours) sharpens corporate valuation and corporate financing skills in a wide variety of cases and contexts. It is intended to extend the theoretical knowledge gained in financial management to numerous applied settings, including mergers and acquisitions, initial public offerings, capital structure decisions, and leveraged buyout/ private equity investments.

New Venture Development (2 credit hours) is designed to instruct students on the process of creating, financing, and sustaining new ventures. This will be done by combining classroom instruction on relevant material from all of the functional disciplines along with knowledge from practitioners to instruct students on how to think through and launch a new venture. Throughout the semester, the student teams will work with faculty and practitioners to develop their own venture concepts, and these will be judged both on the viability of the venture as well as their successful application of concepts across the functional disciplines.

Information Management for Financial Services (3 credit hours) covers key information management issues related to the marketing and delivery of services in the financial industry.

Advanced Capital Markets (3 credit hours) introduces students to the global capital market environment, including the burgeoning over-the-counter markets for derivative securities, and to the valuation of capital market instruments. The valuation component of the course will give special attention to models for structuring and valuing derivative securities.

Markets and Financial Advisors (3 credit hours) covers the topics of financial engineering and security design, security issuance, structured finance, risk management, and corporate governance. Prerequisites: Restricted to M.S. in Commerce students.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gör inte detta dig till invandrare?! :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Gör inte detta dig till invandrare?! :S

Vadådå?

Men jo, troligtvis[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marmoth:

Kul! Vad pluggade du där? Hur fixade ni boende? Jag tror att jag är garanterad boende på campus men är inte helt säker.

Reste du runt mycket i landet vid sidan av studierna?

Pluggade lite medievetenskap och lite sociologi. Jag var garanterad boende på campus och de var väldigt måna om att jag skulle bli nöjd. När mina roomies visade sig vara nerf gun-nördar som luktade illa så fick jag byta till ett singelrum.

Reste inte runt så mycket, mest för att jag var i en liten bergsstad utan fungerande kollektivtrafik. Men jag kom i alla fall iväg på några kortare roadtrips tillsammans med ett par polare som hade bil. Sen åkte jag till New York på höstlovet och tillbringade ett par dagar i Chicago innan jag åkte hem.


   
SvaraCitera

Marmoth:

Ska läsa på School of Commerce, dvs finansiering på avancerad nivå

Avancerad nivå som plocka ut en masterexamen i finansiering, eller avancerad nivå som att läsa ett gäng fristående kurser bara för att få mer kunskap? Vad och var har du läst tidigare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Avancerad nivå som plocka ut en masterexamen i finansiering

Detta. Att läsa på avancerad nivå ingår ju i en master. Sen om det sker i Sverige eller på annat plats spelar ingen roll för min examen eftersom att jag får tillgodoräkna mig betyg från utlandet. Jag har därför valt att plugga ett tag utomlands, en termin till att börja med.


   
SvaraCitera