Aviseringar
Rensa alla

Studieteknik av mig


Hej.

Tycker inte om att använda så stor del av min hjärna som möjligt när jag räknar. Jag hinner lösa klart uppgiften innan jag fattat den då, och så blir jag trött av att fokusera mina tankar på bara matten. Det funkar bara i några minuter. Lättare när TVn stör. Fast, det du skriver är säkert bra för alla andra (som allt annat. Inget bra stämmer för mig. [mad])


   
SvaraCitera

Gifted:

Men å andra sidan så räknade jag integraler och rotationsvolymer när jag gick i 9an...

Hur lyckades du med det? Det måste vart ett fritidsintresse?


   
SvaraCitera
Gifted
Ämnesstartare

jojOzZz:

Hur lyckades du med det? Det måste vart ett fritidsintresse?

Nja, jo, jag hade en lärare som ville lära mig sådana grejer, så jag hade denna specialmatte på en schemafri timme (typ elevens val).

variabel:

bra tips, särskilt de om att lära sig härleda formler som måste minnas. damn, jag vill plugga matte igen <3

tack tack! Jo, matematik är kul.


   
SvaraCitera

Gifted:

så räknade jag integraler och rotationsvolymer när jag gick i 9an...

OMG!


   
SvaraCitera
Gifted
Ämnesstartare

Bajwa:

OMG!

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Gifted:

Nja, jo, jag hade en lärare som ville lära mig sådana grejer, så jag hade denna specialmatte på en schemafri timme (typ elevens val).

Hah, lucker 😛


   
SvaraCitera

Gifted:

tack tack! Jo, matematik är kul.

vad gör du nu förutom jobbar på SU? jag menar, pluggar du nåt? själv ska jag läsa statistik partiellt med min nuvarande utbildning och senare transformationer, så jag blir behörig till master i matematik. fick lite panik när jag märkte att jag börjat tänka mer som en programmerare än en matematiker T___T


   
SvaraCitera
Gifted
Ämnesstartare

variabel:

vad gör du nu förutom jobbar på SU? jag menar, pluggar du nåt?

Jag doktorerar, så det är ju en slags heltidssysselsättning där jag pluggar/forskar 80% och jobbar för universitetet 20%.

variabel:

fick lite panik när jag märkte att jag börjat tänka mer som en programmerare än en matematiker T___T

Ah, men programmering är najs. Kände nästan ett perverst behov av att programmera ett program till miniräknaren för att beräkna gröbnerbaser...


   
SvaraCitera

Gifted:

Ah, men programmering är najs. Kände nästan ett perverst behov av att programmera ett program till miniräknaren för att beräkna gröbnerbaser...

programmering är inte lika fint. möjligtvis prolog och liknande 😛


   
SvaraCitera
Gifted
Ämnesstartare

variabel:

programmering är inte lika fint. möjligtvis prolog och liknande 😛

Jo, håller nog med.. C/C++ är ju brutalt perverst...
Men det är schysst struktur, just den objektorienterade modellen...


   
SvaraCitera

Gifted:

Jo, håller nog med.. C/C++ är ju brutalt perverst...
Men det är schysst struktur, just den objektorienterade modellen...

C är najs, men C++ är åt helvete 🙂 Ska det vara OO:t ska det vara java eller C#.


   
SvaraCitera
Gifted
Ämnesstartare

variabel:

Ska det vara OO:t ska det vara java eller C#.

Ja, java är trevligt. C++ är ju helt galet.. Det där med templates och sådana galna grejer man håller på med... brr...

"Hmm: Jag har en map som tar SDL_Keys till pekare till funktioner som tar en map med .... "


   
SvaraCitera

tänk om man hade motivation med


   
SvaraCitera

Klorofyl:

tänk om man hade motivation med

skaffa dig ett så tråkigt skitjobb som möjligt och se till att du blir illa behandlad av bittra medarbetare, det motiverar [y]


   
SvaraCitera
Gifted
Ämnesstartare

*bump*


   
SvaraCitera