Aviseringar
Rensa alla

Stukad fot


Ämnesstartare

Jag stukade foten igår och den är lite blå och svullen tejpade den idag (hade den lindat med bandage igår sedan det hände). Min fråga nr.1 när jag tog bort tejpen nu så hade jag små små "knölar" på ett ställe var jag hade haft tejpen vad kan ha orsaka detta? Och fråga nr.2 ska jag göra nåt annat med foten nu än att tejpa den och ja om jag tejpar den så låter jag tejpet vara tills det lossnar. Eller ska jag göra nåt annat med den alltså är det bättre att ha bandage på den eller tejpa? 


   
Citera
Ämnesetiketter

Du kan läsa om stukad fot på sjukrådgivningens hemsida. 


   
SvaraCitera

Meh, det mesta löser sig av sig självt bara man väntar. Kroppen har fantastisk läkförmåga. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Meh, det mesta löser sig av sig självt bara man väntar. Kroppen har fantastisk läkförmåga. 

Meh, jag orienterar jag vill inte ha så hemskt mycket problem med min vrist har som tur bara stukat den en gång tidigare gjorde inget åt den då vilket var dumt eftersom jag har haft ganska så ont i den ibland


   
SvaraCitera
Draug

Bara att vänta ut det värsta och sedan när det läkt någorlunda pusha sig själv att gå även om det gör ont, sist jag stukade foten svällde den upp till dubbel storlek och jag blev blå ända ut i varje tåspets och halvvägs upp till knät. Kan ha varit en spricka i foten också vet inte säkert kollade aldrig upp det men det tog väldigt lång tid att återhämta sig, kan få känningar av det än idag jag med. Ha inte för bråttom med att belasta den bara det kan få motsatt effekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaffa en elastisk binda och linda foten, ha den i högläge när du sover och du behöver inte alls vara rädd för att belasta den utan bör försöka använda den så mycket du kan.


   
SvaraCitera

antar att läkaren som lindade om den sa precis hur du ska göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
antar att läkaren som lindade om den sa precis hur du ska göra

Var inte hos någon läkare lindade den själv och satte ispåse på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
antar att läkaren som lindade om den sa precis hur du ska göra

Fast jag lindade den inte direkt för att jag var på en orienteringstävling mina vänner hämtade en ispåse åt mig sedan lindade jag den när jag kom hem


   
SvaraCitera

Muminpappa:

Fast jag lindade den inte direkt för att jag var på en orienteringstävling mina vänner hämtade en ispåse åt mig sedan lindade jag den när jag kom hem

jaha ok


   
SvaraCitera