Aviseringar
Rensa alla

Stulen mobil


Ämnesstartare

Hejsan, det är så att min pojkvän blev av med sin nya Iphone 5s nere i Malta på klassresa.
Det har blivit polisanmält.
Köpt från Telia butik.

Frågan är nu ju, (eftersom att han är lite efter och så, så hjälper jag han nu då), 
Vet någon något om man kan få en helt ny om man går till Telia med polisanmälan? 
Vems försäkringsbolag är det som gäller? Skolans, hans?
Om man har (vilket jag inte vet och som han nu inte heller verkar veta) drulle-försäkring, kan man då genom det få en ny telefon lättare?
Självrisken på drulle är väl 500kr? Gäller det även om den blir stulen?

Tacksam för svar snarast!


   
Citera

Ring o prata med Telia? Lättare än att vi skall gissa 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Ring o prata med Telia? Lättare än att vi skall gissa 

Kanske någon annan som har varit med om samma sak som vet.


   
SvaraCitera

Har han ringt och spärrat telefonen hos Telia?

Har han en hemförsäkring täcker den en del, beroende på självrisk.  Tror inte skolans försäkring täcker något sådant, den täcker bara eleverna. Och ja, försäkring gäller även om den blivit stulen, bara ni har ett kvitto på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Har han ringt och spärrat telefonen hos Telia?

Har han en hemförsäkring täcker den en del, beroende på självrisk.  Tror inte skolans försäkring täcker något sådant, den täcker bara eleverna. Och ja, försäkring gäller även om den blivit stulen, bara ni har ett kvitto på den.

Japp, den är spärrad!
Jahaa, där ser man, trodde skolans försäkring skulle täcka något iaf, men då vet vi det iallafall 🙂
Tack så jätte mycket! Verkligen!


   
SvaraCitera

Abrielle96:

Japp, den är spärrad!
Jahaa, där ser man, trodde skolans försäkring skulle täcka något iaf, men då vet vi det iallafall 🙂
Tack så jätte mycket! Verkligen!

Ni kan ju alltid fråga skolan också, men jag tror inte att den täcker sådant. Ni tar ju med er grejer på egen risk. Det du däremot kan kolla är om skolan eller din pojkvän har någon reseförsäkring, googlade till mig att även vissa reseförsäkringar täcker stölder!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Joo, han får kolla det imorgon!
Nej, tyvärr så har han ju inte det! :/


   
SvaraCitera

Abrielle96:
Joo, han får kolla det imorgon!
Nej, tyvärr så har han ju inte det! :/

Kör på hemförsäkring då Glad


   
SvaraCitera