Aviseringar
Rensa alla

Stulna bilder!


Ämnesstartare

Hej hej!
jo, det är såhär att jag har en bekant som har blivit av med sina privata bilder och videos som hon hade på sin dator.. Det är tydligen någon som har hackat sig in i hennes dator tagit hennes bilder och sedan lagt ut dem på nätet.. Vi vet inte vad vi kan göra åt saken. men något måste det finnas.. dem sa lade upp bilderna på nätet tog bort sina konto från hemsidan så vi kan inte kontakta dem..
Några förslag om vad man kan göra? snälla hjälp..
Tack i förhand [smile]


   
Citera

Kontakta sidans administratör och var mer försiktig med säkerheten i framtiden. Finns bilderna på interwebben kommer du aldrig egentligen att få bort dem därifrån dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för hjälpen Gentlernen!

Men kan man ändå kontakta sidans administratör även om hemsidan inte är svensk, utan att det är från utlandet? [surprised]


   
SvaraCitera

anmäl om det e barnporr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

anmäl om det e barnporr

aa, det hade jag också tänkt på, men saken är att hon är 19.. vårt går gränsen av barnporr??


   
SvaraCitera

flower:

Men kan man ändå kontakta sidans administratör även om hemsidan inte är svensk, utan att det är från utlandet?

Jodå, det går. Skicka ett mail i första hand.

flower:

aa, det hade jag också tänkt på, men saken är att hon är 19.. vårt går gränsen av barnporr??

18.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jodå, det går. Skicka ett mail i första hand

okej, hon har redan gjort det.. men vad händer om de skiter i och ignorerar henne? vad kan man göra då? =/


   
SvaraCitera

flower:

okej, hon har redan gjort det.. men vad händer om de skiter i och ignorerar henne? vad kan man göra då? =/

Vet inte riktigt.


   
SvaraCitera

flower:

okej, hon har redan gjort det.. men vad händer om de skiter i och ignorerar henne? vad kan man göra då? =/

Hota med att kontakta ISP-leverantören.


   
SvaraCitera

flower:

Men kan man ändå kontakta sidans administratör även om hemsidan inte är svensk, utan att det är från utlandet? [surprised]

...varför skulle det inte gå?[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

anmäl om det e barnporr

ja, jag frågade henne hur gammal hon var på dessa bilder som de hade tagit från henne och då var hon 17 år.. då är det ju barnporr, men hur ska man fan bevisa att hon är 17 på dessa bilder.. :/

Cornucopia:

Hota med att kontakta ISP-leverantören.

Jag ska nog säga det till henne, eftersom hon har inte fått ngn svar än från hemsidan..

Luna Lovegood:

...varför skulle det inte gå?[rolleyes]

hihi, jag vet inte.. kan inte så mycket om internet o så.. försöker göra mitt bästa för att hjälpa till! 🙂 hihihi[blush]


   
SvaraCitera

flower:

men hur ska man fan bevisa att hon är 17 på dessa bilder.. :/

Brukar finnas EXIF-data i filern (eller vad det heter) som säger vilket datum bilderna togs, vilken kamera som användes och sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okidoki tack tack 🙂


   
SvaraCitera

En fråga till folk som är lite kunniga i ämnet; om det nu klassas som barnporr, är hon då olaglig som har dem på sin dator? [confused]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

En fråga till folk som är lite kunniga i ämnet; om det nu klassas som barnporr, är hon då olaglig som har dem på sin dator? [confused]

[love][love][love]


   
SvaraCitera