Aviseringar
Rensa alla

Styrka varje dag!


Ämnesstartare

Hejsan!
Nu är det så att jag har börjat lägga upp ett träningspass alla dagar i veckan där rygg, mage, ben, armar, axlar och bröst ingår. Jag tränar inte motstående muskler samma dag men som sagt så kör jag varje dag. Är detta ett bra sätt eller är det riskabelt (jag är inte så stor...)?

Anledingen till att jag kör på detta vis är att ja inte har ngn disciplin när det blir 3 ggr/veckan.

Sen har jag ytterligare två frågor;
någon bra ryggövning. Jag kör marklyft med hyffsat lätta vikter men sen blir de tyngre vid de andra övinngarna. Ska jag köra fler repititioner med ryggövningen då eller? (kör hemma med hantlar, gym tackar ja helst nej till :P)

Sen så undrar jag oxå, ja e rätt så smal å vill tp att midjan(ovanför höfterna) ska bredda till sig lite, ha höftben som sticker ut typ, ngn bra övning? antar att inte situps räcker...

Jo! en sak till. efter träniongspasset dricker jag vatten, tar en banan och en tallrik havregrynsgröt. räcker detta eller bör ja trycka i mig ngt mer? Hur funkar proteinpulver? Dyrt har ja hört...Men det kanske är ett alternativ för jag har verkligen ASSVÅRT att gå upp i vikt, Ja lovar!! spelar ingen roll hurmkt jag äter, så har någon nåt tips hur ja ska bete mig för att bli lite "tjockare"?

Ursäkta mitt långa inlägg men vafan, när en pojke behöver hjälp....

TACK Å HERRÅ!!
urssäkta stavning å shit men ja pallar inte rätta, har pissigt tan.bord...


   
Citera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undrar var du har för hantlar hemma som du kör marklyft med... Jag har just börjat köra marklyft för första gången i mitt liv och jag kör med stång och en total vikt av 80kg.

Alla kanske är olika men om du inte orkar precis 5-15 repetitioner och nästan vill skrika vid den sista så utövar ju du något annat än styrkeövning...? Skaffa ett gymkort och be en personlig tränare hjälpa dig med schema vettja [cheers]


   
SvaraCitera

Att träna varje dag är inte alltid så bra, eftersom kroppen behöver vila helt ibland.

I banan och havregrynsgröt är det inte jättemycket protein (om man inte har mjölk i havregrynsgröten), så om man istället kör med gainers efter träningen får man i sig exakt rätt mängd protein och kolhydrater vilket förenklar[smile]


   
SvaraCitera

Gör om schemat till 5dagars, 2 vilo dagar... Eller 4 dagars. Då får du med hela kroppen.. Glöm inte att träna både Mage och Rygg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

112113:

så om man istället kör med gainers efter träningen får man i sig exakt rätt mängd protein och kolhydrater vilket förenklar[smile]

Eller helt enkelt äter något med mer protein och lär sig grunden i kost.


   
SvaraCitera

Obliques:

Eller helt enkelt äter något med mer protein och lär sig grunden i kost.

Det jobbiga med det är att man kanske inte har mat med sig och man ska helst äta så fort som möjligt efter passet och inte vänta tills man kommer hem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej så tips på proteinrik "efter-tränings-käk"? jag kör hemma så jag äter direkt efter. Gym har jag tränat på men jag tycker det blir bekv'mare hemma på något sätt.

Det är mest ryggen jag är orolig över då den inte direkt blir överbelastad. vad säger ni om detta: jag kör tungt på alla kroppsdelar förutom ryggen då jag kör lite lättare men fler repititioner och blir mer uthållig i den, funkar de?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ålder,vikt,längd?

om du är tillräckligt gammal så ska du lätt gå på gym. och om du vill gå upp i vikt så ska du köpa kolhydrats pulver, det hjälper[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

17 år, ~65 kg, ~185
hmm hur funkar kolhydratspulver då? vrf inte proteinpulver? vart köper ja de?


   
SvaraCitera

BonkaBonk:

17 år, ~65 kg, ~185

Ät som ett monster, träna tills du gråter utav smärta i musklerna och sov som ett litet barn.
Mitt tips, dvs gymma. (Men gymma smart för fan)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera