Aviseringar
Rensa alla

styrketräning


Ämnesstartare

Vid vilken ålder är det mest lämpligt att börja pumpa ut sig med tunga vikter på gymmet?


   
Citera
Ämnesstartare

så fort man tagit sig igenom purperteten så skare allt gå bra[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blargy:

så fort man tagit sig igenom purperteten så skare allt gå bra

Ok, det känns som jag växt klart på längden.. men kroppen överhuvudtaget så vet jag inte om jag är färdigväxt än [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aiton:

Vid vilken ålder är det mest lämpligt att börja pumpa ut sig med tunga vikter på gymmet?

När man är helt färdigväxt som sagt. Ungefär runt 18-20 kanske.


   
SvaraCitera

Det är inget magiskt med skivstänger som får dig att stanna i växten, krävs en del för att förstöra växtzonerna. oavsett ålder så är träning givande, finns bara ett problem med unga tränande och det är brist på vett.

Mao att vänta med gym tills man e 20 är ren BS

förresten, var är tunga vikter för dig?


   
SvaraCitera

se rapids svar.. btw det finns redan en tråd där du har frågat om det..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aiton:

Vid vilken ålder är det mest lämpligt att börja pumpa ut sig med tunga vikter på gymmet?

Jag börja när jag var 11-12. Önskade dock att jag började redan vid 10års ålder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aiton:

Vid vilken ålder är det mest lämpligt att börja pumpa ut sig med tunga vikter på gymmet?

När man har lärt sig att utföra övningarna med korrekt teknik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör nu inte det misstag jag har gjort flera gånger, det är att anpassa sig till de lite tyngre vikterna bara för att man ser alla riktigt biffiga män o kvinnor som leker med 100 pannor på skivstången för det kommer bara resultera i katastrof såsom skador etc, men ja när du vuxit färdigt är nog bäst, som sagt gå inte den vägen jag gick och börja pumpa med tyngre vikter innan du vuxit färdigt bara för att du inte vill se klen ut, vet av erfarenhet att det inte är någon bra idé alls


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aiton:

jag växt klart på längden..

Jerkix:

När man är helt färdigväxt som sagt. Ungefär runt 18-20 kanske.

Rapid:

Det är inget magiskt med skivstänger som får dig att stanna i växten, krävs en del för att förstöra växtzonerna.

Rapid:

oavsett ålder så är träning givande, finns bara ett problem med unga tränande och det är brist på vett.

Mao att vänta med gym tills man e 20 är ren BS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rapid:

förresten, var är tunga vikter för dig?

Typ när jag kör vikter som jag bara orkar göra 5-6 st av.. alltså 3x5
Är det för tidigt för mig att börja pumpa? ska jag köra vanlig träning, 3x10 ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xyndare:

se rapids svar.. btw det finns redan en tråd där du har frågat om det..

Nej det var om pulver [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majkie2:

Jag börja när jag var 11-12. Önskade dock att jag började redan vid 10års ålder.

Ok, men du har inte känt av att du stannat i växten och sånt elle ? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the king of kings:

gör nu inte det misstag jag har gjort flera gånger, det är att anpassa sig till de lite tyngre vikterna bara för att man ser alla riktigt biffiga män o kvinnor som leker med 100 pannor på skivstången

Det blir ju lätt så :/
Men hur gick det för dig när du gjorde det ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aiton:

Det blir ju lätt så :/
Men hur gick det för dig när du gjorde det ?

inga resultat och en jäkla träningsvärk[sad] det var dock för ett år sen jag höll på så och träningsvärken kan lika gärna ha uppstått då jag inte stretchade ordentligt

men när vi ändå är inne på det där med tunga vikter kan jag rekommendera dig att köra tungt så att du klarar cirka 10 repetitioner per set, lite vikter och många repetitioner ger tydligen inte lika bra resultat som tunga vikter och få repetitioner


   
SvaraCitera