Aviseringar
Rensa alla

Styrketräning med negativ effekt på magen?


Ämnesstartare

Jag har precis börjat träna på gym...skönt, bra..MEN MIN MAGE!!!
Den är inte längre lika platt!! Kommer magen att bli sitt vanliga jag snart igen (vänja sig vid träningen och därmed bli platt och fin igen?) Jag vill inte ha en..um...jädrans större mage som träningen tycks ge mig nu, jag vill ha min gamla platthet:( Hur lång tid tar det för kroppen att vänja sig vid (styrke)träning, börja att anpassa sig?


   
Citera
Ämnesetiketter

Va? Hur ser magen ut och hur länge har du tränat?

Du kommer ju få mer välformade magmuskler ju mer du tränar men eftersom du precis börjat å träna så... Förklara gärna hur den inte är likadan och hur din kroppsform ser ut förövrigt.

Hur och vad du tränar när du gymmar kan också vara bra att veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

suspicious:

Kommer magen att bli sitt vanliga jag snart igen

Nej, men du kan träna upp bröstmusklerna och få symmetri.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Nej, men du kan träna upp bröstmusklerna och få symmetri.

Det står "F" efter hennes användarnamn så jag antar att det är en tjej. Märkte du det?

Hur kan du bara säga nej utan att veta vad som egentligen försiggår? Eller gör du det? Snälla dela med dig isånnafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dennis:

Det står "F" efter hennes användarnamn så jag antar att det är en tjej.

Så i din värld har inte tjejer bröstmuskler.

Intressant.


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Så i din värld har inte tjejer bröstmuskler.

Intressant.

När sa jag att en tjej inte har bröstmuskler? Förresten, tror du att en tjej får större bröst av att träna bröstmuskler?

Jag undvek att ge något konkret svar på hennes fråga därför att vi igentligen inte vet vad hon har för problem och om det kan bero på magträningen. Du kan däremot bara slänga ur dig vilket svar som helst!

Är du under tolv år eller bara en väldigt omogen 14-åring?

Btw så börjar det kännas lite trollvarning runt den här tråden. Mestadels eftersom hon vägrar svara på hur hon tränat magen, hur länge hon tränat och optimalt bifogat en bild på magen(inte nödvändigt).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dennis:

Jag undvek att ge något konkret svar på hennes fråga därför att vi igentligen inte vet vad hon har för problem och om det kan bero på magträningen.

Om hon tränar upp bröstmusklerna kommer magen att se mindre ut så att säga, dvs relativt sett, plattare.


   
SvaraCitera

Nej det kommer den inte att göra. Vi vet inte problemet så det är omöjligt att ge ett (korrekt) svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dennis:

Va? Hur ser magen ut och hur länge har du tränat?

Dennis:

Btw så börjar det kännas lite trollvarning runt den här tråden. Mestadels eftersom hon vägrar svara på hur hon tränat magen, hur länge hon tränat och optimalt bifogat en bild på magen(inte nödvändigt).

Ingen trollvarning alls. Jag har tränat i en månad, den ser helt enkelt inte lika platt och liten ut, den ser lite ut som på en gravid:P Jag tar inte i för hårt, resten av kroppen mår bra, men magen reagerar spänt och är uppretad liksom, jag ska tillägga att den blivit bullrig. Kanske är den helt enkelt inte gjord för att tränas;O


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

suspicious:

Hur lång tid tar det för kroppen att vänja sig vid (styrke)träning, börja att anpassa sig?

suspicious:

, jag ska tillägga att den blivit bullrig. Kanske är den helt enkelt inte gjord för att tränas;O

Har du gjort några stora ändringar i kosten?


   
SvaraCitera

Har aldrig hört något sådant innan. Beskriv hur du har tränat magen samt vad du äter. Vi vill hjälpa dig men du beskriver fortfarande lite vagt.

Är det något sådant? http://tiny.cc/dp9w2 (sorry, kass länk)

Eller har du haft oskyddat sex den senaste månaden eller två?


   
SvaraCitera

Dricker du kosttillskott?


   
SvaraCitera

Dennis:

Eller har du haft oskyddat sex den senaste månaden eller två?

[y]


   
SvaraCitera