Aviseringar
Rensa alla

Substantiell poll behandlande min dekadens


Ämnesstartare

Jag har än möjlighet att söka sommarjobb, vilket jag sannolikt även kommer få om jag så vill, då det i princip alltid är noll personer som söker detta arbetet. Är ambivalent gällande detta, då jag är lat och inte fullständigt utfattig.

Talar för att söka arbetet:
+ Får sannolikt arbetet
+ Får således pengar
+ Får trevlig arbetskamrat som tycker väl om mig och som jag även gärna lär känna närmre

Talar emot att söka arbetet:
- Mindre tid åt dekadens, hinner läsa färre böcker
- Jag har ett visst kapital då jag i princip spenderat 0 kr av mitt studiebidrag under hela min gymnasietid, så jag lär ej svälta ihjäl
- Blir i min norrhåla hela sommaren

Besitter ingen som helst beslutsförmåga, vägled mig. [mad]


   
Citera

Ögon i en plåthink:

Arbete är en dygd (Du röstade på detta alternativ)

tycker du ska söka om du ändå tror att du kommer få det!

eller vad har du för planer för hösten? (har för mig att du tog studenten nyligen) om du hade tänkt söka jobb så kan det ju ta sin tid och då är det bra med så mycket pengar som möjligt, tänker jag


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Lata dig, läs böcker, var fattig (Du röstade på detta alternativ)

Finns ingen anledning att jobba ifall man klarar sig.


   
SvaraCitera

Beror väl på hur mycket du behöver pengarna, hur ditt kapital står sig mot dina pLaNeR.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Arbete är en dygd (Du röstade på detta alternativ)

enhimmelskdrog:

vad har du för planer för hösten? (har för mig att du tog studenten nyligen) om du hade tänkt söka jobb så kan det ju ta sin tid och då är det bra med så mycket pengar som möjligt, tänker jag


   
SvaraCitera

Arbete är en dygd (Du röstade på detta alternativ)

Ifall du pallar så är det ju bra att ha ett litet kapital. Själv skulle jag nog lata mig om jag klarar mig, så jag är lite av en hypokrat där.


   
SvaraCitera

Jag är ärligt talat ganska kluven. Det är soft att göra inget, men pengar är bra att ha.

Tycker du ska singla slant om saken.


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Tycker du ska singla slant om saken.

Då måste hon tjäna den först 😛

ont;
röstade inte pga vet ej vad dygd är, vet vad bygd är men fattar inte iaf.
Tycker å ena sidan att du ska ta jobbet, för de e najs och man kan köpa hoj, och bidra med skatt och tjäna samhället.
Å andra sidan vill jag inte att Reinfeldt ska kunna ta cred för att ungdomasarbetslösheten sjunkit lite till [sad] fick ju själv jobb häromdagen, vart är vi påväg egentligen? [cry]


   
SvaraCitera

Tickstart:

Då måste hon tjäna den först 😛

Image


   
SvaraCitera

jobba nu och res iväg sen


   
SvaraCitera

internet:

jobba nu och res iväg sen

Upptäckte du dig själv i ladyboys bukar????


   
SvaraCitera

tjuvasjien:

täck

tjuvasjien:

e

tjuvasjien:

????

tjuvasjien:

boy

tjuvasjien:

te d


   
SvaraCitera

Tickstart:

vet ej vad dygd är

[bigsmile][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

laner för hösten? (

enhimmelskdrog:

planer för hösten?

Ämnar komvuxa samt bo hemma. Kommer ha relativt små utgifter samt lyfta studiebidrag. Är även mycket billig i drift.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Ämnar komvuxa samt bo hemma. Kommer ha relativt små utgifter samt lyfta studiebidrag. Är även mycket billig i drift.

Om du då har bra med pengar för sommaren kan du väl ta och leva lätt och ha kul istället för att jobba.


   
SvaraCitera