Aviseringar
Rensa alla

Subutex/Metadon Programmet!


Ämnesstartare

Är det någon här som vet hur man kommer in på programmet? Någon som går där eller kanske känner någon som går där. Och nej jag ska inte fakea mig in jag undrar bara hur grovt missbruk som krävs!


   
Citera
Åtta

Har en bekant som åtminstone varit inskriven på subutex-program. Skulle jag lyckas få tag på honom kan jag fråga, men jag betvivlar starkt att jag kommer att komma i kontakt med honom inom den närmsta framtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

jag betvivlar starkt att jag kommer att komma i kontakt med honom inom den närmsta framtiden

Okej skulle vara härligt om du får kontakt med honom. Jag undrar mest över det här för att de torskar jag förut köpte mina subutex ifrån som går på sub-programmet påstår att dom vart riktiga horse-torskar, dock så verkar dom helt oerfarna av allt som har med opiater att göra och dessutom säljer sina sub och köper öl istället. Därför undrar jag om många kommer in fasst dom inte borde...

Jag menar, är man så beroende så man ska få sub för abset så säljer man ju inte sina sub om man är riktigt beroende [confused]


   
SvaraCitera
Åtta

thcl:

är man så beroende så man ska få sub för abset så säljer man ju inte sina sub om man är riktigt beroende

Ptja, man kan ju sälja sina sub för att få råd med horse istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ptja, man kan ju sälja sina sub för att få råd med horse istället.

Ja det förstår jag också men så är inte fallet som jag skrev om. och i staden jag bor finns det gott om sånna som jag beskrev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är olika från stad till stad men 1-3års dokumenterat missbruk av tunga opiater och 1 eller flera OD-fall brukar vara standard, även om det varierar som sagt, i vissa städer vet jag att du till och med kan gå in i sub-programet pga sub-missbruk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det varierar kraftigt som jag förstått det. Tror det är rätt jävla svårt i Stockholm, då min och Åttas gemensamma bekanta försökte i många år innan han kom in.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

parasic:

i vissa städer vet jag att du till och med kan gå in i sub-programet pga sub-missbruk.

hmm källa på de? det låter helt sinnessjukt. [confused]


   
SvaraCitera

thcl:

det låter helt sinnessjukt. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thcl:

hmm källa på de? det låter helt sinnessjukt.

Har dessvärre bara hört det ryktesvägen men kan hålla med om att det inte låter som något speciellt klokt beslut.


   
SvaraCitera
Shrink

dessa program är den SÄMSTA möjliga lösningen för att ''bota'' missbruk.  9 gånger av 10 blir bara missbrukaren beroende av sub/metadon utöver det missbruk dom skulle behandlas för. Folk som är ordentliga missbrukare har oftast en defekt i deras seratonin nivåer och blir därför extremt lätt beroende av narkotika.


   
SvaraCitera