Aviseringar
Rensa alla

Suck..


Kaayi
Ämnesstartare

Nu är det såhär att min mobil i x antal dagar har slutat kunna skicka sms. Den går bra att ringa både från och till och jag kan ta emot sms.
Den är mindre än ett år och den "gjorde detta" efter att någon dag i rad, ett par timmar om dagen påstå att jag inte har ett simkort i telefonen fast jag har det och även skrivit pinkod innan jag startade den..

Det är en nokia N900, mindre än ett år gammal.. Nån som vet vad jag ska göra? :S


   
Citera
Ämnesetiketter
Kaayi
Ämnesstartare

Kaayi:

från och till

man kan ringa från den och till den*


   
SvaraCitera

Kaayi:

Nån som vet vad jag ska göra?

Jepp. [smile]


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

respons:

Jepp

vad? D:


   
SvaraCitera

Kaayi:

vad? D:

Vadå [shake]


   
SvaraCitera

Kaayi:

Nu är det såhär att min mobil i x antal dagar har slutat kunna skicka sms. Den går bra att ringa både från och till och jag kan ta emot sms.

Förstår hur det känns, det är ju så tröttsamt när mobiler börjar krångla på detta sättet! Jag hade en Sony Ericsson tidigare och kunde jag göra allt utom att ringa och ta emot samtal...sms fungerade men inte ringa. Jag hade haft den i ett år så garantin hade tyvärr gått ut, så det blev att jag köpte en ny mobil. Jag vet tyvärr inte riktigt vad du ska göra, men om du har någon garanti eller försäkring kvar så ska du givetsvis lämna in den tycker jag. Ibland kan det vara ett så enkelt fel som att du bara behöver uppdatera den. Det kan du göra själv via nätet och ibland till och med direkt i telefonen. Då får du den senaste mjukvaran, så ett tips är att du provar med det!


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

Victory1993:

är att

problemet är att jag bara smsar.. och jag får sms varje dag och det kliar i fingrarna!


   
SvaraCitera

Kaayi:

problemet är att jag bara smsar.. och jag får sms varje dag och det kliar i fingrarna!

Jo jag är själv smsberoende, så jag kan förstå situationen, men om det bara är en uppdatering som krävs så går det på fem röda!


   
SvaraCitera

Kaayi:

mindre än ett år gammal

"Garanti"?


   
SvaraCitera

gissar på skit i förvärmaren, du får rengöra den i ljummet vatten.


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

Myksa:

"Garanti"?

"Fabriksåterställning" & "Töm enhet"?


   
SvaraCitera

Kaayi:

nokia N900

Prova att flasha den med senaste romen från nokia? pr 1.3.

Den blir snabbare och stabilare jämfört med 1.2 och det kan möjligen lösa ditt problem. Har själv en n900 men har aldrig upplevt ditt problem.


   
SvaraCitera
Kaayi
Ämnesstartare

aristoteles:

n900

måste ha tagit den enda überkassa n900.. För det är dessa problem + att ALLA tangenters färg har försvunnit..


   
SvaraCitera

Kaayi:

måste ha tagit den enda überkassa n900.. För det är dessa problem + att ALLA tangenters färg har försvunnit..

Som jag sa, flasha den, jag tror det kommer lösa problemet.
Det finns bra instruktioner om du bara googlar.

Och ja, färgen på tangenterna är inte så bra som man hade önskat.


   
SvaraCitera